2023-08-07, 10:18
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Är du riktig eller ?
Varför skulle jag vara snattare ?
Vad jag säger är ju att det kan vara mänskligt att fela !
Jag har fått avstämning ett fåtal ggr och det har alltid stämt !

Du är ju inte riktig i huvudet ?

Skillnaden är att när man gör det med tydligt brottsligt uppsåt som Andres (som du försvarar). Då är det inte längre "misstag".
Citera
2023-08-07, 10:26
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Skillnaden är att när man gör det med tydligt brottsligt uppsåt som Andres (som du försvarar). Då är det inte längre "misstag".

Men han kan omöjligt varit ett "arbetsmiljöproblem" i 10 år ?

Som väktaren sa så finns det ju parametrar i scannern och ställa in ?

Avstämning varje gång hur svårt är det, alt stänga av hans scannerkonto ?

Det är ju saker som inte stämmer i handlarens historia, för jag har svårt att tro handlaren är efterbliven ?
Citera
2023-08-07, 10:28
Medlem
peterpanps avatar
Citat:

Det är ju saker som inte stämmer i handlarens historia, för jag har svårt att tro handlaren är efterbliven ?

Oroa dig inte. Domstolen kommer ta hänsyn till alla fakta och vittnen i målet.
Citera
2023-08-07, 10:34
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

går att stänga av
går att lägga in avstämning under pågående köp eller välja att göra manuell avstämning vid kassan
går att lägga in vid nästa köp
går att lägga in vid varje köp
sen finns det ruta där man fyller i lite info om tex varför man har stängt av kunden så att någon annan inte aktiverar utan att veta
Citera
2023-08-07, 10:37
Medlem
Citat:

Men det har aldrig hänt därute i den verkliga fysiska världen att någon påstått det. Det har bara hänt i ditt huvud. Ute i verkligheten är det 2 olika påståenden. 1) Han har hållit på i 10 år (vilket jag gissar är en arg överdift, men kanske flera år); 2) Han blev ett arbetsmiljöproblem. Din sammanslagning, "han har varit ett arbetsmiljöproblem i 10 år" är osann
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-08-07 kl. 10:52.
Citera
2023-08-07, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AngyPowerGirl
Det är ett problem för butikschefen om någon är hotfull och att situationen kräver väktar utbildad personal. Jag har själv jobbat i butik vid Fridhemsplan där vi kallade på väktare och polis fler ggr i veckan. Oftast var det personer med missbruksproblem etc.
Anders är ju egentligen helt vanlig kund så det är inte förrän han försöker sno varor som man ska behöva tillbaka väktare. Vanlig personal ska inte behöva hantera en sådan här galning och utstå hot och hans outgrundliga svammel om varför han har glömt att scanna. Butikspersonal har oftast ingen erfarenhet av att hantera Psyksjuka personer. Komplicerad situation.
Nu var det så lyckligt att det fanns en väktare / butikskontrollant på plats. Äntligen kunde Anders tas på bar gärning.
Anders åker fast. Vägrar erkänna. Polis. Rättegång. Kändis advokat.
Förhoppningsvis fälld. Alex & Sigge pod där Anders byxor åker ner ordentligt. Slås för att bita sig fast i TV träsket. Ta en lång time off kanske 25år lång. Flytta utomlands? Kanske Spanien där det inte finns själv scanning.
Hej då idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Anders är självklart skyldig. Jag själv scannar flera ggr i veckan och det går liksom inte att göra fel, om man inte vill göra fel.
Anders har självklart gjort detta flera ggr och satt det i system.

MEN, får inte ihop det riktigt med butikschefens story. Han verkar överdriva något ordentligt. ”Arbetsmiljöproblem”. ”Gäckat butiken i 10 år”, mm mm. Om det nu varit så, varför inte polisanmält Anders?

Att Anders medvetet undvikit att scanna dessa varor är uppenbart, men något stämmer inte med butikschefen och förhållningssättet till Anders.

Anders har aldrig varit hotfull. Det blir ett arbetsmiljöproblem om det under 10 års tid kommer in en person till butiken och småskäl, vad är det ni inte förstår?

Spännande om Anders skulle frias. Jag vet många som i så fall skulle fylla sina kassar med oscannad oxfilé längst ner och sen några scannade potatisar längst upp.
Senast redigerad av fiskoega 2023-08-07 kl. 10:47.
Citera
2023-08-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngyPowerGirl
Det är ett problem för butikschefen om någon är hotfull och att situationen kräver väktar utbildad personal. Jag har själv jobbat i butik vid Fridhemsplan där vi kallade på väktare och polis fler ggr i veckan. Oftast var det personer med missbruksproblem etc.
Anders är ju egentligen helt vanlig kund så det är inte förrän han försöker sno varor som man ska behöva tillbaka väktare. Vanlig personal ska inte behöva hantera en sådan här galning och utstå hot och hans outgrundliga svammel om varför han har glömt att scanna. Butikspersonal har oftast ingen erfarenhet av att hantera Psyksjuka personer. Komplicerad situation.
Nu var det så lyckligt att det fanns en väktare / butikskontrollant på plats. Äntligen kunde Anders tas på bar gärning.
Anders åker fast. Vägrar erkänna. Polis. Rättegång. Kändis advokat.
Förhoppningsvis fälld. Alex & Sigge pod där Anders byxor åker ner ordentligt. Slås för att bita sig fast i TV träsket. Ta en lång time off kanske 25år lång. Flytta utomlands? Kanske Spanien där det inte finns själv scanning.
Hej då idiot.

Aha, han har alltså åkt fast tidigare, enligt podden. Den gången fick han chansen att gå tillbaka och ställa sig i kön istället för att man ringde polisen.
Citera
2023-08-07, 11:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Det sjuka är att det ens blir en rättegång av det hiskliga beloppet av 300-400;- vilket grovt brott han begått, är själv inget fan av AÖ men att vi lägger flera 100.000 på en sån här rättegång är ju bara för sjuk, porta han från butiken skicka ut en räkning som han får betala. Hur man än vrider och vänder på det misstag eller ej så var det AÖ ansvar att blipp alla produkter och självklart missar man inte 3 saftiga köttbitar, hade det varit en bit av fem så kanske man kan missa att blippa. Men kostnaden för staten efter det hiskliga brotten övergår mitt förstånd.

Varför skulle rättegången kosta "flera 100.000"? Eftersom Anders kommer förlora så får dessutom han betala kostnaderna. Det här är ingen dyr historia överlag. Några dagars jobb för polisen och kanske en dags jobb för domstolen som Anders får täcka. That's it.
Citera
2023-08-07, 12:02
Medlem
MongoHasses avatar
Minst 5 års fängelse på Kumla eller Hall! Är så jävla trött på allt patrask som tror de kan bete sig hur som helst. Patrask som tror de står över lagen... Patrask som bara för att de är en c-kändis, kan ha vilka förmåner som helt. Statuera ett exempel med den här jävla "arga snattaren" så att många fler av patrasket funderar både en och två gånger innan de beter sig som svin... Lås in snattaren!
Citera
2023-08-07, 12:16
Medlem
MrPsychoDads avatar
När förkunnas dom?
Citera
2023-08-07, 12:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Minst 5 års fängelse på Kumla eller Hall! Är så jävla trött på allt patrask som tror de kan bete sig hur som helst. Patrask som tror de står över lagen... Patrask som bara för att de är en c-kändis, kan ha vilka förmåner som helt. Statuera ett exempel med den här jävla "arga snattaren" så att många fler av patrasket funderar både en och två gånger innan de beter sig som svin... Lås in snattaren!

Det blir ju aningen svårt att döma till fem års fängelse eftersom straffskalan för ringa stöld (snatteri) maximalt är sex månader.
Citera
2023-08-07, 12:51
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det blir ju aningen svårt att döma till fem års fängelse eftersom straffskalan för ringa stöld (snatteri) maximalt är sex månader.

Som jag skrev, statuera ett exempel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in