Citat:
Ursprungligen postat av
Bensinlukt
Då jag sällan gör mina inköp med självscanning så kommer jag inte ihåg, så jag ställer frågan här:
Står det något på kvittot eller skärmen om man kontrollerat att kvittot stämmer överens med matkassens innehåll, eller liknande?
Man ser en lista på vad som är scannat och summan som man ska betala. Det krävs en aktiv handling för att godkänna summan. Om Arga Snattarens påstående om att det är ett misstag stämmer så måste han vara blind som en fladdermus. Det finns inte en uns av möjlighet att han kunde ha missat att priset för varorna var mindre än hälften av vad det borde ha varit.
Det var inte heller en nota som var en halv meter lång med tiotals varor, det var en handfull kvar efter att han hoppat över scanningen av de dyraste varorna. Kvar blev några billiga grejer. Aldrig att han skulle missa detta, lika lite som ifall varor för tre hundra hade råkat bli scannade två gånger på grund av något extremt ovanligt tekniskt fel som ingen annan någonsin råkat ut för.
Sorry Anders, dina patetiska undanflykter är till och med värre än ditt snattande. De är enbart löjliga och solkar ditt namn ännu mer. Många har snattat någon gång i sitt liv, men få har stått i ett polisförhör eller en domstol och ljugit. Sånt gör bara kriminella.