Citat:
Ursprungligen postat av
Bajslukt
Det var jag som åkte förbi.
Det upp-och-ner-vända V:et skulle egentligen bli ett "A", för att jag ville visa att jag representerar min släkt: Andersson.
Men så kom jag på att jag behövde den andra handen för att hålla i styret. Så det blev ett A utan ett streck i mitten.
Ledsen för missförståndet.
Detta är lätt hänt och en anledning till varför jag alltid har förespråkat att designa sina gängtecken så att man kan göra dem med en hand. Jämför C’et som Crips gör med det komplexa BLOODS som Bloods gör — det första gör man med två fingrar och en hand, det andra kräver alla tio fingrar från båda händerna. Det är svårt att använda två händer när man samtidigt gör något annat, t.ex. kör elsparkcylel, kör bil eller cyklar. Från ett säkerhetsperspektiv är det alltid bättre att använda en hand, det kan även rädda andra runtomkring en från missöden som krockar eller dylikt.
Om inte Andersson har extremt starka marknadsandelar kopplade till A’et (som görs med två händer) så skulle jag rekommendera en re-brand och en samlad workshop för att komma fram till ett nytt gängtecken. En-hands-tecken gör gängupplevelsen roligare och hela samhället säkrare.