2023-08-07, 09:46
Medlem
Firewaias avatar
Han vinkade.

Jag vinkar med alla möjliga tecken. Hur ängslig kan en man bli egentligen?
Citera
2023-08-07, 10:10
Medlem
Laxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Det var jag som åkte förbi.

Det upp-och-ner-vända V:et skulle egentligen bli ett "A", för att jag ville visa att jag representerar min släkt: Andersson.

Men så kom jag på att jag behövde den andra handen för att hålla i styret. Så det blev ett A utan ett streck i mitten.

Ledsen för missförståndet.

Detta är lätt hänt och en anledning till varför jag alltid har förespråkat att designa sina gängtecken så att man kan göra dem med en hand. Jämför C’et som Crips gör med det komplexa BLOODS som Bloods gör — det första gör man med två fingrar och en hand, det andra kräver alla tio fingrar från båda händerna. Det är svårt att använda två händer när man samtidigt gör något annat, t.ex. kör elsparkcylel, kör bil eller cyklar. Från ett säkerhetsperspektiv är det alltid bättre att använda en hand, det kan även rädda andra runtomkring en från missöden som krockar eller dylikt.

Om inte Andersson har extremt starka marknadsandelar kopplade till A’et (som görs med två händer) så skulle jag rekommendera en re-brand och en samlad workshop för att komma fram till ett nytt gängtecken. En-hands-tecken gör gängupplevelsen roligare och hela samhället säkrare.
Citera
2023-08-07, 10:12
Medlem
Glöm det, kan vara misstag gjorde tummen upp till en bilförare när jag gick över ett övergångsställe fik ett fuck you finger tillbaka (som jag tolkade det, kanske han "signalerade" något annat).

Om du inte har någon slags BEEF med personen ifråga (tror det går en tv serie med samma namn, där en bil framförd på ett kanske inte helt ok sätt, skapar missnöje och eskalerar succesivt, till en löjlig nivå).
Citera
2023-08-07, 10:15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Han visade respekt för dig. Det är få saker som får så mycket respekt i orten som en fet klippning.
Citera
2023-08-07, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exakt.mannen
Snorunge, kanske mellan 17-21 år gammal.

Polack typ.

Idag händer det mycket, man ska ta sånt här på allvar.
Jag menar allvar, självklart inte sånt panicroom du ser på film utan ett med diverse defensiva leksaker. Sedan är ett bra vapen mot homeinvasions brandsläckare, blir du nersprutad av en sån är raiden över.
Citera
2023-08-07, 10:46
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Ser du svensk ut? Då är det sannolikt en oprovocerad rasistattack. Han hatar svenskar utan anledning helt enkelt.

Man kan inte vara rasist mot svenskar dock.
Citera
2023-08-07, 11:02
Medlem
sixgorillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Man kan inte vara rasist mot svenskar dock.

Inte mot negrer heller, det är bara sanning som yttras
Citera
2023-08-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stretfordend89
Jag menar allvar, självklart inte sånt panicroom du ser på film utan ett med diverse defensiva leksaker. Sedan är ett bra vapen mot homeinvasions brandsläckare, blir du nersprutad av en sån är raiden över.

Öhh tror inte att folk som ägnar sig åt home invasions kommer ge dig några förvarnade tecken.
Citera
2023-08-07, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Ser du svensk ut? Då är det sannolikt en oprovocerad rasistattack. Han hatar svenskar utan anledning helt enkelt.
Knappast svensk. Från Sydamerika, men jag ser typ ut som en arab när jag har skägg.
Citera
2023-08-07, 12:00
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exakt.mannen
Knappast svensk. Från Sydamerika, men jag ser typ ut som en arab när jag har skägg.

Då är det väldigt märkligt.

Kan han inte försökt på sig en ”hang loose” som surfarna gör men misslyckats kapitalt?

Såg du verkligen rätt alltså?
Citera
2023-08-07, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Då är det väldigt märkligt.

Kan han inte försökt på sig en ”hang loose” som surfarna gör men misslyckats kapitalt?

Såg du verkligen rätt alltså?
Kanske var det, men jag är rätt säker på att han gjorde som jag beskriver i TS.
Citera
2023-08-07, 13:00
Medlem
Snaskalasets avatar
Kanske är något typ av "gang-sign"? Finns väl flera etablerade gäng där ortensnubbar ingår. Om jag var du hade jag varit rädd och suttit i karantän inomhus. Stäng alla persienner/gardiner, inte öppnat dörren för någon samt trippat fram på tårna för att undvika ljud i golvet. Minsta tecken kan leda till att du får oväntat besök av ortenmänniskorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in