2023-08-07, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, jag pratade över huvudet på dig och dissekerade det du sagt med sikte på andra som kan komma att läsa denna tråd. Då är det helt ointressant ifall just du säger "men hallå, jag fatta' inte!"

Självklart kan NATO och USA inte fortsätta i åratal med att betala hundratals miljarder dollar ner i ett svart hål - och backa det med att, i princip, låna och trycka pengar.

Sluta rök det du röker, du glider ifrån topic i varje sak du säger
Citera
2023-08-07, 02:44
Medlem
Citat:
Ja, jag pratade över huvudet på dig och dissekerade det du sagt med sikte på andra som kan komma att läsa denna tråd. Då är det helt ointressant ifall just du säger "men hallå, jag fatta' inte!"

Självklart kan NATO och USA inte fortsätta i åratal med att betala hundratals miljarder dollar ner i ett svart hål - och backa det med att, i princip, låna och trycka pengar.

Du vet att USA lade kanske 5% av sin försvarsbudget på stöd till Ukraina 2022?

Så otroligt värt att betala för att Ryssen stoppas nu för en generation framåt. Ni kan böla hur mycket ni vill, vi bryr oss inte.

Och härligt att se att Ukraina tar sig fram kilometer för kilometer.
Senast redigerad av NisseD 2023-08-07 kl. 02:47.
Citera
2023-08-07, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En sak till : I fredags fick Zelensky besök utav Chris Christie. Den andra utav republikanernas prezz-kandidat som reser över och ger sitt stöd för Ukraina. Pence var den första.

Dvs, det republikanska partiet står bakom Ukraina/Zelensky. Det är nog tryggt att utgå att flera prezz-kandidater ifrån republikanerna kommer att ta resan över till Kiev.

https://nypost.com/2023/08/06/chris-christie-gifts-zelensy-handwritten-lyrics-to-bon-jovis-its-my-life/
Chris Christie har varit tydlig. Det e sant. Men du kan väl ändå inte ha missat diskussionen i USA på högerkanten och propagandan som förs mot att hjälpa Ukraina.
Citera
2023-08-07, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nå.., Trump är inte vald ännu.., så frågan om vad han kommer att göra är ju milt sagt skrivet i stjärnorna.., om han ens blir vald.

Sedan, varför tror du att jänkarna just nu håller på att förhandlar om vilka säkerhetsgarantier Usa skall ge Ukraina i framtiden ?

Svaret på det är enkelt : För att när man har blivit överens om säkerhetsavtalet, så kommer det att klubbas igenom i Washington utav både dems som republikaner. Vattentätt, kalla det fast "Trump-tätt".På ett sådant sätt som Trump inte enskilt kan gå ifrån det !

Det ligger i sakens natur. Det var många saker som Trump hade lust med i sin förra prezz-period, men han kunde inte, fick inte..., hur mycket än han ivrade för det !
Jag kan hålla med dej om det du skriver men det förändrar inte det faktum att många inom högern i USA e positiva till Putin och vill stoppa stödet till Ukraina.
Citera
2023-08-07, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Varför hoppas man på bänghögern i Ryssland när man samtidigt är ute och denazfierar Ukraina?
Samma andas barn. Putin hyllar gamla fascister i sina tal och e en typisk högernationalist.
Citera
2023-08-07, 04:43
Medlem
Citat:

Självklart kan usa och nato forsätta och stödja Ukraina som man gör det är små pengar för väst. Sedan kan usa trycka pengar i typ 100 år till. Och låna? 85% av usas statskulld är till sin egen riksbank så deras statskulld är igenkligen inget problem ser du.
Du måste sluta läsa dina källor som har fel om allt det är inte bra för huvudet ditt och läsa alla propaganda ser du homocaten med x.
Citera
2023-08-07, 06:06
Medlem
donald12s avatar
Citat:

Ekonomiskt är det väldigt väl spenderade pengar att stötta Ukraina. Att ryzzens förmåga att jävlas med andra begränsas kommer spara militärbudget i framtiden. Dessutom kommer Ukraina bli en viktig Nato medlem.
Citera
2023-08-07, 07:15
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Det beror på hur länge och dåligt det slutligen går, att Putin själv är beredd att kämpa så länge som det bara går då det är ju för att hans politiska överlevnad hänger på det och inte att det ligger i Rysslands intresse. Men passerar det en viss punkt när det är helt uppenbart att saker bara går åt helvete tror jag att självbevarelsedriften också kickar in hos Putins närmaste krets, men ger Putin utväg att avsluta kriget med lite fiktiv ära i behåll.

Vad gäller Krim kan det finnas kreativa sätt att maskera förlusten, en möjlighet är exempelvis att få Ukraina att acceptera Krim som en självstyrande republik men som i praktiken lutar åt Ukraina, men framstå till Rysslands hemmapublik att motsatta gäller. I praktiken innebär det dock att Putin blir avpoletterad, men betydligt trevligare med en formell avtackning för alla insatser till Ryssland och sluta sina dar på en isolerad Datja än med en bajonett uppkörd i röven.

Framtiden är oviss, men i slutändan tror jag att det är den inre makteliten och inte ryska folket som slutligen kommer bli Putins fall.
Jag håller med om att det sannolikt blir makteliten som till slut blir Putins fall. Det tror nog Putin själv också – han är enligt uppgift extremt paranoid och städar hårt bland beslutsfattarna i diktaturens toppskikt.

Däremot har jag svårt att se hur han kommer kunna gå med hedern något sånär i behåll om Ryssland förlorar Krim, som de ju hade invaderat innan den ”militära specialoperationen”. Att Ukraina skulle acceptera att Krim kallas självstyrande förutsätter att Ryssland fortfarande har kort på hand när kriget tar slut. Men kommer Putin acceptera att kriget avslutas om han fortfarande har tillräcklig militär kapacitet för att kunna tvinga Ukraina till eftergifter?

Jag tror snarare att kriget gått så långt att det inte finns någon annan väg ut för Putin än att fortsätta kriga. Det går inte i det här läget att förlora hela Ukraina, inklusive Krim, med en krigsmaskineri i spillror, kryssaren Moskva på havets botten, hundratusentals döda och skadade, och lyckas vända det till något positivt. Så länge det går att få tillgång till västerländsk information via VPN kommer sanningen långsamt sprida sig hos den ryska befolkningen efter kriget. Det blir svårt att värja sig från sanningen.

Blir Putin avsatt så tror jag att den nya ledningen kommer skylla hela kriget på Putin och avsluta det. Den nya ledningen kommer inte vilja bära hundhuvudet och stå till svars för den havererade militäroperationen och alla dess politiska och ekonomiska konsekvenser.
Citera
2023-08-07, 07:28
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Min utgångspunkt hela tiden har varit svensk neutralitet och handel med såväl Ukraina som Ryssland. Det konstruktiva och där min politik inte hade gött slakten.
Ditt perspektiv känns lite historielöst. Hade du gått i svensk grundskola hade du vetat att det var exakt så man försökte göra med en liknande diktator som 1939 inledde ett likadant krig i försök att lägga sina grannländer under sig. Det slutade med ett storkrig med miljoner döda européer. Att inte mota Olle i grind nu hade riskerat vår territoriella säkerhet om några år. Det är nu vi har chans att få stopp på ryssen.

Din neutralitet är det ingen som tackar dig för när ryssar väller in i Sverige med stridsvagnar, stridsflyg och våldtäktsmän som våldtar våra kvinnor och barn.
Citera
2023-08-07, 07:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Sverige skulle kunna ta 10 % av sina försvarskostnader, säg 10 miljarder, och skicka till Ukraina. Varje år. För varje år skulle Sverige i princip kunna ha ett noll försvar. Och spara 100 miljarder. För det är ju bara ryssjäveln som är anledning till att Sverige ens behöver ett försvar.

Det finns alltså inget billigare för svar för Sverige En att skicka pengar till Ukraina. Och så ser det ut för alla länder i Europa.
Verkligen bra sammanfattat. Hatten av. Denna förklaring ska jag klippa ut och återanvända när rysstrollen börjar mata på om hur mycket billigare det skulle vara att låta Ryssland våldta fritt i Ukraina.
Citera
2023-08-07, 07:54
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Chris Christie har varit tydlig. Det e sant. Men du kan väl ändå inte ha missat diskussionen i USA på högerkanten och propagandan som förs mot att hjälpa Ukraina.
De flesta har nog inte missat att ryssarna bedriver påverkanskampanjer långt ut på högerkanten. Det är ingen ”diskussion” som pågår där, utan regelrätt propagandamatande på samma sätt som rysstrollen sysslar med här på Flashback.

Detta är en artikel väl värd att läsa om du intresserar dig för temat:
https://amp.theguardian.com/world/2023/mar/16/russia-disinformation-us-far-right-republicans-ukraine

Aplock:
Citat:
As Russia’s ruthless war against Ukraine has faced major setbacks since it began a year ago, the Kremlin has deployed new disinformation themes and tactics to weaken US support for Kyiv with help from conservative media stars and some Republicans in Congress, according to new studies and experts.
Moscow’s disinformation messages have included widely debunked conspiracy theories about US bioweapon labs in Ukraine, and pet themes on the American right that portray the Russian president, Vladimir Putin, as an ally in backing traditional values, religion and family in the fight against “woke” ideas.
Citera
2023-08-07, 07:54
Avslutad
https://twitter.com/ABCDEFGminor/status/1688310202267828225

En cv90 till utslagen

Vagnen bakom plockar nog upp besättningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem