2023-08-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Det beror på hur länge och dåligt det slutligen går, att Putin själv är beredd att kämpa så länge som det bara går då det är ju för att hans politiska överlevnad hänger på det och inte att det ligger i Rysslands intresse. Men passerar det en viss punkt när det är helt uppenbart att saker bara går åt helvete tror jag att självbevarelsedriften också kickar in hos Putins närmaste krets, men ger Putin utväg att avsluta kriget med lite fiktiv ära i behåll.

Vad gäller Krim kan det finnas kreativa sätt att maskera förlusten, en möjlighet är exempelvis att få Ukraina att acceptera Krim som en självstyrande republik men som i praktiken lutar åt Ukraina, men framstå till Rysslands hemmapublik att motsatta gäller. I praktiken innebär det dock att Putin blir avpoletterad, men betydligt trevligare med en formell avtackning för alla insatser till Ryssland och sluta sina dar på en isolerad Datja än med en bajonett uppkörd i röven.

Framtiden är oviss, men i slutändan tror jag att det är den inre makteliten och inte ryska folket som slutligen kommer bli Putins fall.

Man hoppas ju ändå lite på en bajonett även om livet på Datjan nog mest blir mardrömmar och ångest det med.
Citera
2023-08-07, 00:08
Medlem
Jofs avatar
The strike on the Chonhar bridge, one of three road links between Crimea and mainland Ukraine, involved an Anglo-French Storm Shadow missile.
Säger rysk media.
Ökar det hotbilden kvalitativt eller bara kvantitativt?
Citera
2023-08-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Den var förvånande dålig ja. Men det är ändå Ryssland. Bara det gamla de redan hade stående är massor. Jag är mer glatt överraskad att Ukraina stod emot första smällen och hade tid att få hjälp. Men snabbt och enkelt har iaf jag aldrig trott. När Sverige var som bäst tränade vi för att sinka dom där det gick och ha någonting kvar som kunde ta emot hjälp från USA efter första veckorna. Ukraina har klarat det. Det är bra. Sen trodde jag ärligt att Ryssland var såpass normalt att de skulle backa när antalet döda blev äckligt högt, men tydligen inte tyvärr.

Jag trodde också att Ryssland skulle backa när de började ta helt sjuka förluster förra sommaren / hösten. Trodde att Putte satsat allt på ett ganska bräckligt kort och att han skulle bli avsatt / dödad. Istället har opinionen i Ryssland slutit upp bakom dårskapen… Har aldrig insett hur djupt sinnessjukdomen sitter i folklagren i Ryssland. Trodde mer det var en skröna. Verkligheten visar att majoriteten av 140 miljoner ryssar stödjer ett folkmord där kidnappning av barn, bombningar av sjukhus, halshuggningar och kastreringar är förekommande. Det är så sjukt att jag knappt kan ta in det. Rysshatet är befogat och kommer dessutom att öka. Om svensk militär härjade och begick sådana stenåldershandlingar mot ett annat lands civilbefolkning så skulle jag skämmas över att vara svensk.
Citera
2023-08-07, 00:20
Medlem
fuskas avatar
https://funker530.com/video/russians-intimidate-ukrainian-pow-with-rusty-axe/?REF=APP

Ryss hotar tillfångatagen ukrainare med yxa och gevär.
Citera
2023-08-07, 00:21
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
The strike on the Chonhar bridge, one of three road links between Crimea and mainland Ukraine, involved an Anglo-French Storm Shadow missile.
Säger rysk media.
Ökar det hotbilden kvalitativt eller bara kvantitativt?
Är den bron träffad igen? Inte så länge sen den bombades förra gången ju. Blir ett evighetsprojekt för ryssen att laga den varje gång haha.
Citera
2023-08-07, 00:23
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Jag trodde också att Ryssland skulle backa när de började ta helt sjuka förluster förra sommaren / hösten. Trodde att Putte satsat allt på ett ganska bräckligt kort och att han skulle bli avsatt / dödad. Istället har opinionen i Ryssland slutit upp bakom dårskapen… Har aldrig insett hur djupt sinnessjukdomen sitter i folklagren i Ryssland. Trodde mer det var en skröna. Verkligheten visar att majoriteten av 140 miljoner ryssar stödjer ett folkmord där kidnappning av barn, bombningar av sjukhus, halshuggningar och kastreringar är förekommande. Det är så sjukt att jag knappt kan ta in det. Rysshatet är befogat och kommer dessutom att öka. Om svensk militär härjade och begick sådana stenåldershandlingar mot ett annat lands civilbefolkning så skulle jag skämmas över att vara svensk.
Finns inget som tyder på att majoriteten i Ryssland stöder puckot Putain. Många ryssar vill ha fria val och istället återinföra demokratin som Jeltsin faktiskt införde en gång i tiden.
Citera
2023-08-07, 00:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Trump e den kandidat inom det republikanska partiet som har stöd av flest personer. Tucker har en av dom mest sedda politiska programmen även efter att han blev avskedad. Stefan Löfven kan inte räknas som höger.

En sak till : I fredags fick Zelensky besök utav Chris Christie. Den andra utav republikanernas prezz-kandidat som reser över och ger sitt stöd för Ukraina. Pence var den första.

Dvs, det republikanska partiet står bakom Ukraina/Zelensky. Det är nog tryggt att utgå att flera prezz-kandidater ifrån republikanerna kommer att ta resan över till Kiev.

https://nypost.com/2023/08/06/chris-christie-gifts-zelensy-handwritten-lyrics-to-bon-jovis-its-my-life/
Senast redigerad av Snapcount 2023-08-07 kl. 00:34.
Citera
2023-08-07, 00:43
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8Beg3/ryska-soldater-portas-fran-krogar-gar-barsarkagang

Ryska soldater som spenderat månader eller år i skyttegravar och levt i tillstånd liknande något av världskrigen kommer nu hem till ryska samhällen igen. Kaos uppstår.
Citera
2023-08-07, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Är den bron träffad igen? Inte så länge sen den bombades förra gången ju. Blir ett evighetsprojekt för ryssen att laga den varje gång haha.

Har man bara köpt tillräckligt många cementpåssr och databrickor så…
Citera
2023-08-07, 01:27
Medlem
När dom ger upp kommer dom hävda att dom räddat världen från kärnvapenkrig trots att det var deras hot och deras kärnvapen.
Citera
2023-08-07, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ungefär så, dessutom köpte västmedia förstås helt okritiskt diverse ukrainska PR-kanalers beskrivningar av hur några dussin "IT-jägare" hade krossat den väldiga Draken till kolonn genom att först försätta några fordon i täten ur rörligt skick, sedan bedriva rörliga angrepp i natten kring den nu orörliga jättekolonnen - och på det sättet hade drivit ryssarna till panik och ett oordnat försök till återtåg. Sagor som inte hade särskilt mycket med verkligheten att göra. I själva verket återvände minst 90% av kolonnen i god ordning till Belarus, och manskap och materiel förflyttades sedan därifrån till Donbass och östra Ukraina.

Ni är bara för söta i era försök att skriva om verkligheten. Tror ni verkligen någon går på det där?

Och samtidigt...

Ukraina tar sig fram kilometer för kilometer.
Citera
2023-08-07, 01:37
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Detta har nog varit på tapeten tidigare i tråden. Njut och frodas....

https://twitter.com/igorsushko/status/1688292348105740288

Are we having some fun?
Ell oh ell

Verkar f.ö. gå sådär med det?
Russia's losses - 06.08.2023

• wounded ~749.100
  • killed ~249.700 (+590)
Vad är det egentligen orcherna håller på med... Vad tror de sig kunna uppnå? Annat än visa för hela världen vilka misslyckade idioter de är
https://www.19fortyfive.com/2023/02/the-russian-military-is-dying-a-slow-death-in-ukraine/
Citat:
The Russian Military Is Dying a Slow Death in Ukraine
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in