Citat:
Ursprungligen postat av
YBB641
Den var förvånande dålig ja. Men det är ändå Ryssland. Bara det gamla de redan hade stående är massor. Jag är mer glatt överraskad att Ukraina stod emot första smällen och hade tid att få hjälp. Men snabbt och enkelt har iaf jag aldrig trott. När Sverige var som bäst tränade vi för att sinka dom där det gick och ha någonting kvar som kunde ta emot hjälp från USA efter första veckorna. Ukraina har klarat det. Det är bra. Sen trodde jag ärligt att Ryssland var såpass normalt att de skulle backa när antalet döda blev äckligt högt, men tydligen inte tyvärr.
Jag trodde också att Ryssland skulle backa när de började ta helt sjuka förluster förra sommaren / hösten. Trodde att Putte satsat allt på ett ganska bräckligt kort och att han skulle bli avsatt / dödad. Istället har opinionen i Ryssland slutit upp bakom dårskapen… Har aldrig insett hur djupt sinnessjukdomen sitter i folklagren i Ryssland. Trodde mer det var en skröna. Verkligheten visar att majoriteten av 140 miljoner ryssar stödjer ett folkmord där kidnappning av barn, bombningar av sjukhus, halshuggningar och kastreringar är förekommande. Det är så sjukt att jag knappt kan ta in det. Rysshatet är befogat och kommer dessutom att öka. Om svensk militär härjade och begick sådana stenåldershandlingar mot ett annat lands civilbefolkning så skulle jag skämmas över att vara svensk.