2023-08-07, 02:36
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Det sjuka är att det ens blir en rättegång av det hiskliga beloppet av 300-400;- vilket grovt brott han begått, är själv inget fan av AÖ men att vi lägger flera 100.000 på en sån här rättegång är ju bara för sjuk, porta han från butiken skicka ut en räkning som han får betala. Hur man än vrider och vänder på det misstag eller ej så var det AÖ ansvar att blipp alla produkter och självklart missar man inte 3 saftiga köttbitar, hade det varit en bit av fem så kanske man kan missa att blippa. Men kostnaden för staten efter det hiskliga brotten övergår mitt förstånd.

Om man aldrig beivrade brott så skulle folk bara fortsätta att begå brott och se det som "fritt fram". Med enorma kostnader och konsekvenser som följd för samhället. Så du måste se rättsväsendet som en del av det stora sammanhangen.
Citera
2023-08-07, 02:38
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är stöld det handlar om. Smått obegripligt hur vissa förväntar sig en mordutredning.

Jag var anklagad i en rättegång en gång för ett ringa brott. Utredningen var mycket tunn, rättegången var kort och jag fanns skyldig trots mitt nekande. Vittnen tillkallades inte över huvud taget.

Vad handle det brottet som du begått om?
Citera
2023-08-07, 02:40
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Förmodligen är det handlaren som är arbetsmiljöproblemet utan att själv förstå det, men han verkar ju ha en hejarklack i tråden. När man nämner något om detta reagerar vissa med infantila uttalanden om »pedofilring«. Det tycks vara fler än handlaren som inte har alla hästar hemma.

Att handlaren skulle gått runt som en osalig ande i tio år med kännedom om att AÖ stjäl utan att kunna sätta dit honom är ju komik på hög nivå.

Det är en sak som gäller, nämligen att AÖ inte läst in tre köttbitar vid det aktuella tillfället som är ringa stöld och det ska han givetvis fällas för.

Jag vet inte om det är komik, men tragiskt att det skall ta sådan tid för samhället att sätta åt ligister och brottslingar som AÖ.
Citera
2023-08-07, 02:41
Medlem
Den "arga narcissisten" har han också på sitt Cv sedan lång tid tillbaks ✌️😏
Citera
2023-08-07, 03:16
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Förmodligen är det handlaren som är arbetsmiljöproblemet utan att själv förstå det, men han verkar ju ha en hejarklack i tråden. När man nämner något om detta reagerar vissa med infantila uttalanden om »pedofilring«. Det tycks vara fler än handlaren som inte har alla hästar hemma.

Att handlaren skulle gått runt som en osalig ande i tio år med kännedom om att AÖ stjäl utan att kunna sätta dit honom är ju komik på hög nivå.

Det är en sak som gäller, nämligen att AÖ inte läst in tre köttbitar vid det aktuella tillfället som är ringa stöld och det ska han givetvis fällas för.

Jag tror de båda, handlaren och AÖ är buksvågrar ;-)
Och handlaren är skit less på att frugan gillar AÖ och hans program ;-)))))

Fan vet om jag vågar självscanna mer ;-(

Tänk fan om det blir fel vid avstämning och man hamnar i domstol och blir stämplad som tjuv ;-)))

Alltså det är ju fan mänskligt och fela ?
Vi är ju både 2-3 som handlar ibland och det blippas hit och dit ;-)

Klart man försöker ju hålla koll på grejerna, men det är ju nästan så självscanning är frågan om brottsprovikation ;-)))))

Summa summarum
ICA har för höga priser ;-)))))
Citera
2023-08-07, 03:18
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag tror de båda, handlaren och AÖ är buksvågrar ;-)
Och handlaren är skit less på att frugan gillar AÖ och hans program ;-)))))

Fan vet om jag vågar självscanna mer ;-(

Tänk fan om det blir fel vid avstämning och man hamnar i domstol och blir stämplad som tjuv ;-)))

Alltså det är ju fan mänskligt och fela ?
Vi är ju både 2-3 som handlar ibland och det blippas hit och dit ;-)

Klart man försöker ju hålla koll på grejerna, men det är ju nästan så självscanning är frågan om brottsprovikation ;-)))))

Summa summarum
ICA har för höga priser ;-)))))

Priserna blir inte lägre i butikerna för att ni stjäl och snattar. Tvärt om.
Citera
2023-08-07, 03:22
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Priserna blir inte lägre i butikerna för att ni stjäl och snattar. Tvärt om.

Haha har han proppat din fruga med ;-))))))))
Surgubbe
Citera
2023-08-07, 07:39
Medlem
Har dom fallit i målet ännu? Köttbitar för några hundra spänn ska väl inte kräva några längre överläggningar. Eller så är det så det ska vara när Arga Snickaren bullat upp med landets främste kändisadvokat Johan Eriksson i rätten. Vad vet jag mitt arma luder?
Citera
2023-08-07, 08:15
Medlem
Anders är självklart skyldig. Jag själv scannar flera ggr i veckan och det går liksom inte att göra fel, om man inte vill göra fel.
Anders har självklart gjort detta flera ggr och satt det i system.

MEN, får inte ihop det riktigt med butikschefens story. Han verkar överdriva något ordentligt. ”Arbetsmiljöproblem”. ”Gäckat butiken i 10 år”, mm mm. Om det nu varit så, varför inte polisanmält Anders?

Att Anders medvetet undvikit att scanna dessa varor är uppenbart, men något stämmer inte med butikschefen och förhållningssättet till Anders.
Citera
2023-08-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Anders är självklart skyldig. Jag själv scannar flera ggr i veckan och det går liksom inte att göra fel, om man inte vill göra fel.
Anders har självklart gjort detta flera ggr och satt det i system.

MEN, får inte ihop det riktigt med butikschefens story. Han verkar överdriva något ordentligt. ”Arbetsmiljöproblem”. ”Gäckat butiken i 10 år”, mm mm. Om det nu varit så, varför inte polisanmält Anders?

Att Anders medvetet undvikit att scanna dessa varor är uppenbart, men något stämmer inte med butikschefen och förhållningssättet till Anders.

Det är ett problem för butikschefen om någon är hotfull och att situationen kräver väktar utbildad personal. Jag har själv jobbat i butik vid Fridhemsplan där vi kallade på väktare och polis fler ggr i veckan. Oftast var det personer med missbruksproblem etc.
Anders är ju egentligen helt vanlig kund så det är inte förrän han försöker sno varor som man ska behöva tillbaka väktare. Vanlig personal ska inte behöva hantera en sådan här galning och utstå hot och hans outgrundliga svammel om varför han har glömt att scanna. Butikspersonal har oftast ingen erfarenhet av att hantera Psyksjuka personer. Komplicerad situation.
Nu var det så lyckligt att det fanns en väktare / butikskontrollant på plats. Äntligen kunde Anders tas på bar gärning.
Anders åker fast. Vägrar erkänna. Polis. Rättegång. Kändis advokat.
Förhoppningsvis fälld. Alex & Sigge pod där Anders byxor åker ner ordentligt. Slås för att bita sig fast i TV träsket. Ta en lång time off kanske 25år lång. Flytta utomlands? Kanske Spanien där det inte finns själv scanning.
Hej då idiot.
Citera
2023-08-07, 09:35
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Haha har han proppat din fruga med ;-))))))))
Surgubbe

Allt är inte en konspiration mot er snattare. Men däremot så innebär era stölder att priserna i butikerna blir högre för oss andra ärliga kunder, tyvärr.
Citera
2023-08-07, 10:15
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Allt är inte en konspiration mot er snattare. Men däremot så innebär era stölder att priserna i butikerna blir högre för oss andra ärliga kunder, tyvärr.

Är du riktig eller ?
Varför skulle jag vara snattare ?
Vad jag säger är ju att det kan vara mänskligt att fela !
Jag har fått avstämning ett fåtal ggr och det har alltid stämt !

Du är ju inte riktig i huvudet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in