2023-08-07, 00:11
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, påståenden om att J har utpräglade drag av dominans, manipulation och emotionell instabilitet har, som du säger, en tydlig förankring i förundersökningen.

Hon har uppenbara svårigheter i samspelet med andra, vilket tenderar att bli mer märkbart i tonåren när de sociala kontaktytorna ökar. Hon verkar använda sig av egenskaper som charm, omsorg och en positiv framtoning till en början för att efter en kortare tids samvaro bli alltmer bedräglig, självcentrerad, nedlåtande och kontrollerande; hon pratar bakom ryggen, tar reda på sin omgivnings svagheter med syftet att skapa konflikter för egen vinnings skull, är lättkränkt med krav på respekt och ogillar att kompromissa.

Kort och gott så leker hon med andra människors känslor, hon intrigerar för nöjes skull och känner sig överlägsen.

Symtom som brist på affektiv empati, dvs att inte kunna känna vad andra känner, frånvaro av skuldkänslor och rädsla samt likgiltighet för konsekvenser medför en benägenhet att ägna sig åt antisociala tankar och handlingar.

Lägger min hypotes inom spoiler:

Tack snälla du för ett suveränt inlägg! För mig står detta klart via studier, förnuftiga människor och arbetslivserfarenhet, men alla har inte de kunskaperna och/eller vill fördjupa dessa.

Vi alla vill väl helst att såna personlighetsdrag gick att bota, men hur skulle det gå till? Terapi biter inte. Mediciner? Nej inte det heller.
Man kan ju inte ”bota” någons personlighet så att de blir som alla andra.

Dessutom är psykopater oftast väldigt nöjda med sig själva, inte sällan ser de sina avvikande drag som en tillgång. Andra personer är lättlurade idioter.

Som sagt; Psykopati är ju INTE en personlighetsstörning typ borderline som kan dämpas och ge klienten terapeutiska verktyg för ett bättre liv, med allt vad det innebär.

Det är bra att många av de värsta kvinnliga psykopaterna numera klär och blir en del av inredningen på landets anstalter. Där kan de gärna få sitta. Att såna får härja fritt ute gör ingen människa glad.
Citera
2023-08-07, 00:13
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan666
Ja hon hörde av sig
Kan du dela med dig detaljer?
Hade varit intressant!
Citera
2023-08-07, 00:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipstips2
Det är två saker jag funderar på.

Varför åker J ensam ut och ”tar hand” om kroppen dagen efter? Vet inte om jag missat nånting med att Maja eventuellt hållt sig borta från att åka med eller liknande men är det inte otroligt märkligt att Johanna åker ut ensam för att senare den dagen möta upp Maja och åka iväg med bilen för att prata om saken och göra en plan.
Nu handlar väl kanske alla mördare olika men och J kanske var mer handlingskraftig men i mina ögon är det som att hon som ansvarig för mordet löser probelmet också. Och vill dubbelkolla kroppen.

Den andra saken jag undrar över, lika här är jag inte hundra insatt i alla detaljer. Kan ha missat något.
Men om det säga att Maja hållit i toves händer och hjälpt till vid mordet, att Tove har skadar på armbågarna som kan visa på att hennes armbågar tryckt hårt ner i golvet. Om Johanna sitter gränsle över Tove vid buken, så behöver hon förmodligen luta sig lite framåt för att få grep om toves hals. Hur i hela friden kan Maja ha kommit åt att låsa båda toves händer? Johanna borde ju ha varit ivägen för att nå över kroppen och kunna komma åt för att trycka ner båda armarna, samma om Maja sitter bakom
Toves huvud - i mitt huvud finns det fortfarande inte space för Maja att nå till båda armarna och kunna hålla ner dom sånt hårt tryck? Johanna sitter ju över kroppen. Om Maja nått armarna för att hålla ner dom så hårt borde Johanna och Maja i stort sätt skallat varandra. Har Maja suttit bakom toves huvud och dragit bak toves armar över huvudet så är det ett väldigt konstigt drag och ställning att ta någons armar i, och armbågarna kan väl omöjligt ha skadas i en ställning där armarna hålla över huvudet?

Det är just detta som du tar upp om armarna som visar att det Johanna säger är en lögn. Det kan inte gått till som hon säger. Det är ett av bevisen för att Maja är oskyldig.
Citera
2023-08-07, 00:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Den andra saken jag undrar över, lika här är jag inte hundra insatt i alla detaljer. Kan ha missat något.
Men om det säga att Maja hållit i toves händer och hjälpt till vid mordet, att Tove har skadar på armbågarna som kan visa på att hennes armbågar tryckt hårt ner i golvet. Om Johanna sitter gränsle över Tove vid buken, så behöver hon förmodligen luta sig lite framåt för att få grep om toves hals. Hur i hela friden kan Maja ha kommit åt att låsa båda toves händer? Johanna borde ju ha varit ivägen för att nå över kroppen och kunna komma åt för att trycka ner båda armarna, samma om Maja sitter bakom
Toves huvud - i mitt huvud finns det fortfarande inte space för Maja att nå till båda armarna och kunna hålla ner dom sånt hårt tryck? Johanna sitter ju över kroppen. Om Maja nått armarna för att hålla ner dom så hårt borde Johanna och Maja i stort sätt skallat varandra. Har Maja suttit bakom toves huvud och dragit bak toves armar över huvudet så är det ett väldigt konstigt drag och ställning att ta någons armar i, och armbågarna kan väl omöjligt ha skadas i en ställning där armarna hålla över huvudet?
Som du beskriver så är J:s påstående om handhållning oavsett position, en omöjlighet att genomföra i praktiken.

T:s armbågsskador borde därför ha uppkommit genom att J satt grensle över henne.
Citera
2023-08-07, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan666
Ja hon hörde av sig

Men då kan du väl snälla berätta för oss vad hon skrev?
Citera
2023-08-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ja, påståenden om att J har utpräglade drag av dominans, manipulation och emotionell instabilitet har, som du säger, en tydlig förankring i förundersökningen.

Hon har uppenbara svårigheter i samspelet med andra, vilket tenderar att bli mer märkbart i tonåren när de sociala kontaktytorna ökar. Hon verkar använda sig av egenskaper som charm, omsorg och en positiv framtoning till en början för att efter en kortare tids samvaro bli alltmer bedräglig, självcentrerad, nedlåtande och kontrollerande; hon pratar bakom ryggen, tar reda på sin omgivnings svagheter med syftet att skapa konflikter för egen vinnings skull, är lättkränkt med krav på respekt och ogillar att kompromissa.

Kort och gott så leker hon med andra människors känslor, hon intrigerar för nöjes skull och känner sig överlägsen.

Symtom som brist på affektiv empati, dvs att inte kunna känna vad andra känner, frånvaro av skuldkänslor och rädsla samt likgiltighet för konsekvenser medför en benägenhet att ägna sig åt antisociala tankar och handlingar.

Lägger min hypotes inom spoiler:

Tack! Det var mycket lärorikt att läsa.
Citera
2023-08-07, 00:58
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Hon hade bestämt sig för att neka i polisförhör.

Nedanstående skrev J (falsk som en orm) till T:s pojkvän:

” Hej!
Jag pratade under några förhör, varav ett var ganska väldigt långt, och berättade ju om allt o när ja senast såg Tove, polisen har även kollat i min lägga o se om d kunnat hitta ytterligare ledtrådar.
Jag hoppas och tror att Tove skart är tillbaka, men nu är det en tuff tid för anhöriga, jag vet att vi inte pratar så mkt längre men detta är en bisarr situation ingen ska behöva hamna i och finns det något jag kan göra för dig Albin så säg till❤ Ja försöker vara polisen så behjälplig jag bara kan och ja skickar stöd t dig o familjen❤❤❤❤❤”

Usch ja, jag minns det meddelandet. För J var nog detta bara en lek, att riva och såra. Härska och söndra.

Tror fortfarande att M var och är mycket rädd för J, eftersom hon känner till Js kapacitet. Hon har även signalerat detta till förhörsledarna.

Om Ms väg i livet inte hade korsats av J så kunde Ms liv ha blivit väldigt bra, baserat på de intressen hon har haft sen mycket ung. Inte minst engagemanget för Black Lives Matters, musiken etc.

Hade hon bott i en större stad och följt sitt hjärta så hade nog hennes goda sidor visat sig, hennes svårigheter till trots. Tror hon är fullt medveten hur fel allt har blivit och att hon är indragen i ett mord. Medskyldig eller ej.

Men hon måste hur som helst ta sitt straff. Vad det än blir. Den av J och M som kommer klara sig bäst efter straffet är säkert M.
Citera
2023-08-07, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Kan du dela med dig detaljer?
Hade varit intressant!

Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Men då kan du väl snälla berätta för oss vad hon skrev?

Jag vet inget nytt när det kommer till det här fallet alltså

Sen frågade jag ingenting om detta heller när jag skrev till henne

Sorry
Citera
2023-08-07, 01:14
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:

Varför åker J ensam ut och ”tar hand” om kroppen dagen efter? Vet inte om jag missat nånting med att Maja eventuellt hållt sig borta från att åka med eller liknande men är det inte otroligt märkligt att Johanna åker ut ensam för att senare den dagen möta upp Maja och åka iväg med bilen för att prata om saken och göra en plan.
Nu handlar väl kanske alla mördare olika men och J kanske var mer handlingskraftig men i mina ögon är det som att hon som ansvarig för mordet löser probelmet också. Och vill dubbelkolla kroppen.

Inte ens J, som tycks ha svar på allt, har kunnat ge annat än svammel som svar på den frågan. Fanns bara ett sätt för M att hålla i armarna och trycka dessa mot golvet; att sitta gränsle över Ts ben bakom ryggen på J och på så sätt kommit åt Ts armar.

J försäkte lura förhörsledarna genom att rita in pyttesmå streckgubbar på en teckning. Hur det skulle ha gått till. Men jämför streckgubbarnas storlek med toastolen…stämmer ju inte alls.
Citera
2023-08-07, 01:30
Avslutad
Citat:

Det är mycket märkligt att en rekonstruktion inte gjorts.
Det faller nämligen på sin egna orimlighet, att det skulle vara möjligt, med tanke på platsutrymmet. Mycket kroppar och ben på en liren yta..
Citera
2023-08-07, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är mycket märkligt att en rekonstruktion inte gjorts.
Det faller nämligen på sin egna orimlighet, att det skulle vara möjligt, med tanke på platsutrymmet. Mycket kroppar och ben på en liren yta..

Kan man inte göra en rekonstruktion efteråt om de nu av någon outgrundlig anledning inte gjort det tidigare? Det kan ju inte vara så svårt?
Citera
2023-08-07, 02:04
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Kan man inte göra en rekonstruktion efteråt om de nu av någon outgrundlig anledning inte gjort det tidigare? Det kan ju inte vara så svårt?

Badrummet är inte bara litet, det är också ett snedtak där. Har för mig att det är längst in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in