Citat:
Ursprungligen postat av
Pederhosen
Jag tvivlar faktiskt inte en sekund på att Putin-regimen skulle kunna vända en fredsuppgörelse där Ryssland bara får behålla några kvadratkilometer av mindre värdefullt Donbass-område som en stor seger.
Ska jag i skrivande stund bara fantisera något skulle Ryssland kunna få det till att målet har uppnåtts och alla rysk-trogna Ukrainare nu har tagits hand om för fristad, och det ju aldrig var tal om att invadera Ukraina utan enbart en militär specialoperation för att visa USA/NATO att Ryssland inte kommer låta sig underkuvas.
Trots att Ryssland inte lade allt krut på sin militära specialoperation så lyckades de ändå hålla hela USA/NATO stången, som trots att de öst in alla sina resurser i Ukraina nu darrande inser att Ryssland klarar deras alla förenade krafter med ena armen bunden bakom ryggen.
Till skillnad från USA/NATO så är ju Ryssland ett fredsälskande land, och då de såg tecken på att USA/NATO började bli så desperata att väst funderade på kärnvapen, så insåg Ryssland att deras uppvisade kraftdemonstration mot NATO nu varit tillräcklig och oansvarigt att riskera kärnvapenkrig med desperat väst. Ryssland ville naturligtvis aldrig invadera Ukraina, men behåller nu en mindre del enbart som en symbolisk markör över USA/NATOs nederlag att försöka krossa och ta över Ryssland.
Den militära specialoperationen har alla sina offer till trots varit en stor succe, då USA/Nato nu lärt sig vad som händer om de provocerar Ryssland och håller sig i skinnet ett bra tag framöver.
Kommer Z-radikaler i landet att yla över att det är stor förlust så kan de interneras då deras uttryck att kämpa vidare enbart är påverkansoperation från USA/NATO, och en fälla för att väst skall ha svepskäl att använda kärnvapen.
Detta är ju totalt trams som jag raljerade helt spontant, men det värsta är att jag inte tror det skulle bli helt annorlunda i en sådan verklighet.
Jag tror du har fel. Att behöva lämna ifrån sig Krim och titta på när Ukraina spränger Krimbron, kommer vara svårt att vända till en seger. Putin kan försöka bäst han vill att mata på om hur framgångsrik den militära specialoperationen varit när det gäller att utrota satanister och nazister i Ukraina, men hur ska han bortförklara att de plötsligt inte har Krim längre?