2023-08-06, 18:27
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnMatrix
Det var inte länge sedan det såldes tidningar med barnporr på pressbyrån.
Va? Nu överdriver du väl ändå?
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Tanken är väl god, men jag hade velat att se en app som snabbt och lätt kartlägger alla domar som folk har på sig.
Kommer väl med AI en dag.

Men anledningen till att det finns så många appar, och ofta på samma område är därför att 99% är skit.

Det är offentliga handlingar du kan få ut gratis från domstolar. Skitlätt om man inte är en slö idiot.
Citera
Medlem
fittslems avatar
Har Dumpen Putte kanske ett finger med i spelet tro?

Sexbrottslingar behöver förvisso inte vara kopplat till pedofili.
Citera
2023-08-06, 18:31
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det är offentliga handlingar du kan få ut gratis från domstolar. Skitlätt om man inte är en slö idiot.

Givetvis, men om jag har 30 grannar så vill jag ju gärna veta vart jag ska leta.
Man vore ju på gränsen till psykiskt sjuk om man satt och kollade upp en och en.
Men hade det funnits en app som åtminstone pekar ut hotspotsen, då är det en annan femma.
Citera
2023-08-06, 18:34
Medlem
Ealrenzs avatar
Vad skiljer denna app ifrån Lexbase?

Är det att P Dos bara visar peddobrottslingar?
Som ett filter alltså.
Citera
2023-08-06, 18:38
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ealrenz
Vad skiljer denna app ifrån Lexbase?

Är det att P Dos bara visar peddobrottslingar?
Som ett filter alltså.

Dels visar dom bara sexualbrottslingar, dels har dom med alla "Gäddor" ifrån Dumpen, det vill säga folk som har sökt sexuell relation med barn men inte är dömda för det.
Citera
2023-08-06, 18:40
Medlem
Ealrenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Dels visar dom bara sexualbrottslingar, dels har dom med alla "Gäddor" ifrån Dumpen, det vill säga folk som har sökt sexuell relation med barn men inte är dömda för det.

Grymt, tackar.
Citera
2023-08-06, 18:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey

Kan det handla om förtal här?
Citera
2023-08-06, 18:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killjoy
Alldeles oavsett lagligheten är det svårt att tycka synd om de som hamnar på appens karta. Det finns ett enkelt sätt att undvika att hamna där - begå inte sexbrott mot barn.
Den hänger ju dock även ut folk som inte begått sexbrott mot barn. Skulle du bli utpressad av ett barn, anmäld för övergrepp när du vägrar betala och sedan blir friad så hamnar du i appen.
Citera
2023-08-06, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag tror knappast det är lagligt för ett företag att göra en för obehöriga sökbar databas över deras kassaregister. En hel ratta med registerlagar som skulle brytas där.
Enligt vilken svensk lag? Om du kan alla lagar så kanske du kan ge tips på länder där allting är möjligt.
Citera
2023-08-06, 18:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerifieraAB
Enligt vilken svensk lag?
Vet inte vad den heter. Jag vet bara att som företagare kan man råka riktigt illa ut om man inte förvarar sina kunduppgifter på ett säkert och för obehöriga oåtkomligt sätt. Även gamla kundregister från likviderade företag måste förvaras säkert i många år efteråt.
Citera
2023-08-06, 18:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Har Dumpen Putte kanske ett finger med i spelet tro?
Om appen betalar Dumpen för kommersialiseringen av deras material så.. Men det tror jag inte att de gör.
Dumpen kanske kan stämma dem på lite fina pesos där för Content Theft och använda pengarna till att utöka Dumpens verksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in