Som kvinna tycker jag det låter som en jättebra ide. Att dejta innebär t.ex risker med att män som är sexualförbrytare letar partner när det sker över nätet.
En gång öppnade jag min facebook genom att acceptera vänförfrågningar och tog in 700 personer. För mig helt okända. Plockade bort 100 konton. Syftet var att visa bekanta som dissar mig för att de upplever att de med flera tusen vänner, står högre i status pga likes att det beror på att de helt enkelt visar upp sig för fler.
Jag la upp en bild efter rensningen och fick omkring 110-115 likes. Idioter I min omgivning har aldrig förstått matematiken att deras procent var lägre förr än vad mina var om man gick efter hur många jag var synlig för. Givetvis fattade inte folk något (att det var ett socialt experiment) utan började kommentera och gilla de med.
Folk engagerar sig med andra ord för att
framställa dem själva som de som är med de mest omtyckta för likes 
Så det var fantastiskt att se att de omedelbart reagerade.
Men jag läste här på Flashback som vanligt och skrev under kontot jag hade då och någon pedofilring eller liknande åkte fast (minns inte exakt då det var många år sedan. När jag kollade Facebookprofilen på någon gärningsman hade vi antalet flera gemensamma vänner. En annan kvinna som brann inne hade jag också flera gemensamma vänner med.
Det var inte något i mitt sociala experiment som jag räknat med. Att folk som svansar efter andra är nätverkande med grövre förbrytare. Jag har hellre knappt vänner alls på sociala medier än blir smörad av pedofilringar och kriminella. Även om vilken pundare som helst eller undersköterska känner sig som samhällets toppelit i jämförelse.
Så det är lätt. Lägg inte ut en massa. Jag har extremt sällan visat mitt normala liv och sedan sociala medier kom aldrig använt mig av barn för att få likes genom att publicera en massa inlägg etc när jag varit barnvakt el bott med barn. Bra val. Men däremot finns skumma typer på nätdejtingssajter.
En app som visar både var pedofiler befinner sig men även andra sexualförbrytare för ens nätliv säkrare. Idag träffar man trots allt många människor genom internet och det innebär att man inte har olika gemensamma bekanta varpå man saknar väsentlig information såsom om någon har domar. Man söker knappast igenom alla tingsrättsdomar i landet var gång man möter en ny människa.