2023-08-06, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-07-13
Ojojoj vad ska du göra nu? Flytta? Grattis du har spenderat 49kr på ingenting
Håller med, extremt intetsägande app. Kanske bäst att instruera sina barn hur de ska bete sig i olika situationer med vuxna som man gjort i årtusenden innan datorn uppfanns? Eller duger inte det längre?
Citera
2023-08-06, 15:44
Medlem
Köpte precis appen för att checka om folk jag visste var dömda för sexbrott mot barn fanns med. Men icke! Undermåligt skulle jag säga eftersom folk som man med säkerhet vet i närtid har blivit dömda inte finns med.

Bland annat en företetta barndomskompis från dagis åren som blev dömd för sexuelltutnyttjande av minderårig bara för 2 år sen.

Tycker jag att appen även borde inkludera alla sexualbrott som inte bara riktar sig mot barn. Samt att någon form av öppet registrerar borde finnas att tillgå så att man lätt kan läsa domarna utan att behöva begära ut dem själv. Jag menar appen har ändå ett väldigt brett allmänintresse och kostar fan 50 spänn då lämnar nuvarande format en del att önska.

Men helt klart ett bra initiativ med ett brett allmänintresse!
Citera
2023-08-06, 15:44
Medlem
StigEngstroms avatar
Det är ju synd att man är så jävla snål...
Vad säger ni som köpt, är det värt pengarna?
Citera
2023-08-06, 15:45
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleerboy1
Hur kan du vara så säker?

Tror inte de är överrepresenterade. Men nog finns det ett mörkertal där. Samma som misshandel, där finns det ett enormt mörkertal för att männen som blir slagna av kvinnor i princip aldrig anmäler det. Jag har själv fått en smäll av cirka 6st kvinnor under mitt liv. Men aldrig slagit tillbaka. Vet massvis med kompisar som upplevt detsamma.
Citera
2023-08-06, 15:46
Medlem
MyOwnMatrixs avatar
Underbart!
Pedofili är ett mycket större och bredare problem i Sverige än vad många anar.
P.g.a av Sveriges slappa hållning mot dessa vidriga människor har landet blivit lite av ett pedofilmecka i Europa.
Det var inte länge sedan det såldes tidningar med barnporr på pressbyrån för att inte nämna sexdockor som ser ut som barn.

Vi behöver personer som dem bakom denna appen och dumpen.se som tar egna insiativ och skyddar våra barn samt säger att beteende som detta är jävlar inte ok.
Citera
2023-08-06, 15:47
Medlem
Jättebra initiativ! Finns något liknande i USA, men då kommer det från myndigheterna! Mad respect.

Häng ut alla äckliga pedofiler. Helst skulle man bunta ihop dom och slå ihjäl dom något öppet torg och göra exempel av dom.

Det behövs ordning i västvärlden. Det finns ingen jävla ordning här.
Citera
2023-08-06, 15:48
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Håller med, extremt intetsägande app. Kanske bäst att instruera sina barn hur de ska bete sig i olika situationer med vuxna som man gjort i årtusenden innan datorn uppfanns? Eller duger inte det längre?

Absolut, det är nog det bästa. Men om man har 59 kr att slösa, varför inte köpa appen också? Jag kommer inte göra det, men det är säkert många andra som kommer göra det.
Citera
2023-08-06, 15:49
Medlem
Edit/tillägg till mig förra inlägg. I mitt län visas ca 25 person som dömda i appen. Vilket känns otroligt lite för ett län med över 300 000 invånare.
Citera
2023-08-06, 15:50
Medlem
Intressant att Lexbase ägare INTE är med, som är dömd för hårdhänta sexköp av barn…

https://sakerhetsbloggen.net/2021/01/18/verifiera-ab-grundare-magnus-grondal-domd-for-sexkop-av-barn/amp/
Citera
2023-08-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Hur skiljer sig peddo-appen från Lexbase och Mr Koll?

Och vad fan är Ängla Pändel för jävla namn?
Det får mig att känna att hon har fel i allt.

Inte många som heter så, hon kanske pendlar mycket
Citera
2023-08-06, 15:55
Medlem
Telepatisks avatar
Ganska snygg karta i appen, väldigt enkelt att se personerna. Men det står inte vad personerna gjort, enbart att dom är åtalade i tingsrätt alternativt tagna på Dumpen.

Blev dessutom förvånad över hur "få" personer som var med, trodde det skulle vara betydligt fler.

Undrar hur databasen underhålls ifall någon flyttar eller så, känns lite riskabelt och att oskyldiga lätt kan hängas ut.
Citera
2023-08-06, 15:56
Medlem
sandyhells avatar
Värdelös app. Inte ens en bråkdel av dömda pedofiler syns på kartan. Hoppas det fylls på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in