2023-08-04, 10:51
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Liknande "psykopatiska drag" kanske. Psykopati har som sagt så många dimensioner att det inte sammanfattas som en diagnos. Rånar, Anna Book, Arkelöv och Lasermannen är helt olika.
Rånar och Anna Book har kanske liknande drag, Rånar delar t.o.m. vissa drag med Arkelöv och Lasermannen
- levde utan att behöva jobba,
- ändamålen helgade medlen,
- skrev bok om sig själva.

Ja, gemensamma drag hos dessa individer är ju:

- Gapa och skrika om olika saker, ”hur fel det är” osv…
- Fullt utvecklad arbets-skräck, (=leva på bidrag, snyltande, blåsningar, bedrägerier, etc.)
- Komplett utvecklad besserwisser-attityd. Tror sig sitta inne med ”den enda rådande sanningen”…
- Gärna ”toppat” med en bok, (utgiven över ngt obskyrt förlag) där dom i sina texter tar monopol på ”sanningen”
- Fullt utvecklade uppmärksamhetsluder-egenskaper, ”se mig, hör mig, älska mig…”
Citera
2023-08-04, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Iofs var det väl i de programmen han tjänade huvuddelen av sina pengar.

Det räcker med att se listan över alla inteckningar som gjordes för huset han och Jessica bodde i. I princip kom alla "inkomster" genom att belåna huset.
Citera
2023-08-04, 11:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittsmcgee
Det räcker med att se listan över alla inteckningar som gjordes för huset han och Jessica bodde i. I princip kom alla "inkomster" genom att belåna huset.
Ja hon var väl mjölkkon åt Runar.
Citera
2023-08-04, 11:48
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja, gemensamma drag hos dessa individer är ju:
- Gapa och skrika om olika saker, ”hur fel det är” osv…
- Fullt utvecklad arbets-skräck, (=leva på bidrag, snyltande, blåsningar, bedrägerier, etc.)
- Komplett utvecklad besserwisser-attityd. Tror sig sitta inne med ”den enda rådande sanningen”…
- Gärna ”toppat” med en bok, (utgiven över ngt obskyrt förlag) där dom i sina texter tar monopol på ”sanningen”
- Fullt utvecklade uppmärksamhetsluder-egenskaper, ”se mig, hör mig, älska mig…”
Rånar, Anna Book, Arkelöv och Lasermannen är olika men man delar gemenssamma drag,
- gapa, skrika och kräva
- arbetsskräck, råna, stjäla, leva på bidrag, snylta, blåsa, bedra
- messias och besserwisser, sitter inne med "sanningen"
- bok om sig själva, monopol på "sanningen"
- uppmärksamhetstorskar, "se mig, hör mig, älska mig”
- ändamålen helgar medlen, man "blåser, bedrar och stjäl bikten" för att predika i USA
- abstrakt tänkade och förståelse i nivå med paracit-insekter
Delar av hjärnan saknas eller är förstörd
Senast redigerad av becko 2023-08-04 kl. 11:57.
Citera
2023-08-04, 14:15
Medlem
Citat:
Rånar, Anna Book, Arkelöv och Lasermannen är olika men man delar gemenssamma drag,
- gapa, skrika och kräva
- arbetsskräck, råna, stjäla, leva på bidrag, snylta, blåsa, bedra
- messias och besserwisser, sitter inne med "sanningen"
- bok om sig själva, monopol på "sanningen"
- uppmärksamhetstorskar, "se mig, hör mig, älska mig”
- ändamålen helgar medlen, man "blåser, bedrar och stjäl bikten" för att predika i USA
- abstrakt tänkade och förståelse i nivå med paracit-insekter

Delar av hjärnan saknas eller är förstörd

Lovely
Citera
2023-08-04, 17:02
Medlem
osnutens avatar
Jag har varit lite orolig för att Runar skulle kunna snärja nåt nytt offer.
Men båda äktenskapen hade nog spruckit mycket tidigare om det inte funnits barn med i bilden.

Tankarna går till dom stackarna som fick stå ut med honom så länge.
"Hei elskling! Nå er jeg hjemme igjen! Hvor meget har du saknat meg?
Jeg har ett nytt prosjekt på gang! Jeg trenger bare 2 millioner denne gang!" 🤢

I ett eventuellt nytt förhållande 🤮 utan barn tror jag offret kommer kunna fly mycket snabbare.
Och både Carola och Jessica kommer säkert göra sitt bästa för att skrämma bort eventuella lättlurade stackare 🙂

Runar är fucked! 🥳
Citera
2023-08-04, 17:30
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Jag har varit lite orolig för att Runar skulle kunna snärja nåt nytt offer.
Men båda äktenskapen hade nog spruckit mycket tidigare om det inte funnits barn med i bilden.

Tankarna går till dom stackarna som fick stå ut med honom så länge.
"Hei elskling! Nå er jeg hjemme igjen! Hvor meget har du saknat meg?
Jeg har ett nytt prosjekt på gang! Jeg trenger bare 2 millioner denne gang!" 🤢

I ett eventuellt nytt förhållande 🤮 utan barn tror jag offret kommer kunna fly mycket snabbare.
Och både Carola och Jessica kommer säkert göra sitt bästa för att skrämma bort eventuella lättlurade stackare 🙂

Runar är fucked! 🥳

Jag är fortsatt orolig att blådåren snärjer en ny kvinna, ett nytt offer i sin parasitiska framfart.

Men - internet skyddar nog de flesta presumtiva offer…‼️
Citera
2023-08-04, 17:40
Medlem
beckos avatar
Citat:
Jag är fortsatt orolig att blådåren snärjer en ny kvinna, ett nytt offer i sin parasitiska framfart.
Men - internet skyddar nog de flesta presumtiva offer…‼️
Rånar börjar bli känd i Norden, han blir mer ökänd varje gång han skriver en ny bok med ett nytt Carola-kapitel.
Finland är han för feminin för, svårt i hela Norden, och USA, så vart tar han vägen?
Kan han bli perma-uteliggare?
Senast redigerad av becko 2023-08-04 kl. 17:43.
Citera
2023-08-04, 17:53
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Rånar börjar bli känd i Norden, han blir mer ökänd varje gång han skriver en ny bok med ett nytt Carola-kapitel.
Finland är han för feminin för, svårt i hela Norden, och USA, så vart tar han vägen?
Precis så jag tänker!
En sol-och-vårare borde försöka hålla sig mer anonym.

Sen vet man ju aldrig. Han kanske är helt hypnotisk och oemotståndlig när man träffar honom?
Men om man trots alla varningsflaggor ger honom ett lillfinger, ska man inte gråta när han tar hela armen.
Jag väljer att tro att ingen är så korkad
Citera
2023-08-04, 17:55
Medlem
Alonens avatar
Citat:

Fulnar är väl (tack gode Gud!) brännd i hela EU‼️

Jag tror han är körd överallt…

Även längst inne i det mörkaste Afrika, inne i ”de djupa skogarna” har de ju internet.

Det är ”Game Over” för Fulnar, det har alla fattat - utom Fulnar himself‼️
Citera
2023-08-05, 09:35
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Precis så jag tänker!
En sol-och-vårare borde försöka hålla sig mer anonym.
Sen vet man ju aldrig. Han kanske är helt hypnotisk och oemotståndlig när man träffar honom?
Men om man trots alla varningsflaggor ger honom ett lillfinger, ska man inte gråta när han tar hela armen.
Jag väljer att tro att ingen är så korkad
Ja. Rånar är så körd man kan bli i hela EU.
Citat:
Fulnar är väl (tack gode Gud!) bränd i hela EU‼️
Jag tror han är körd överallt…
Även längst inne i det mörkaste Afrika, inne i ”de djupa skogarna” har de ju internet.
Det är ”Game Over” för Fulnar, det har alla fattat - utom Fulnar himself‼️
Vem vill anställa eller göda en gammal ökänd man med skrapsår som skriker och klagar?
https://twitter.com/DrLoupis/status/1687499678294720512?s=20
Tänk dig sitta eller jobba med en person som delar drag med Anna Book, Arkelöv och Lasermannen, som gapar, skriker och kräver, har arbetsskräck, sitter inne med "sanningen", hotar skriva bok om dig och saknar förmåga till abstrakt tänkande och förståelse.
När vissa delar av hjärnan är så förstörd så blir beteendet som en paracit-insekt som bara tänker på dina pengar, att bedra, råna, stjäla, bidrag, snylta, blåsa och bedra.
Stjäl man bikten i kyrkan så stjäl man väl verktygen på bygget, datorerna på kontoret, kassan i butiken, medicinen på sjukhuset, fackets klubbkassa och tömmer fickorna i omklädningsrummet?
Då stjäl, säljer och belånar man väl allt man kommer över?
Senast redigerad av becko 2023-08-05 kl. 10:00.
Citera
2023-08-06, 16:00
Medlem
Har precis lyssnat på rättegången mot Runar. Hög underhållsfaktor. Vilken strulputte !!

Hans gamla föräldrar har försörjt honom hela tiden, det är bara hittepå alltihopa. Runar behöver ju verkligen hjälp. Att det var så illa det trodde jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in