2023-08-06, 04:05
Medlem
Är det bara jag som ser hur Sara fullkomligt älskar Patrik. Kolla på hennes blick på vissa foton. Hon är tokkär i honom och det är inget fel men helt galen i honom är hon.
Citera
2023-08-06, 04:06
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Om nån våldtog mig, så skulle jag må mycket bättre om förövaren bestraffades.
Att du tycker synd om våldtäktsmän tvivlar jag inte ett dugg på.

Vi drivs inte av att behaga den lilla gruppen som väljer att inte anpassa sig till samhället och därför är detta en förbättring.

Att jag tycker att deras arbetssätt är fel och tveksamt innebär inte att jag försvarar eller tycker synd om dem som begår våldtäkt och övergrepp. Att du påstår det förstår jag inte. Sanningen är ju att man kan göra saker på olika vis!
Det skulle vara bättre om du läste vad som står istället för att du tolkar in det DU tror att det står.
Senast redigerad av Stina-Lina 2023-08-06 kl. 04:14.
Citera
2023-08-06, 04:11
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Att du läser in att jag tycker att deras arbetssätt är fel och tveksamt innebär inte att jag försvarar eller tycker synd om dem som begår våldtäkt och övergrepp förstår jag inte för så står det inte alls.
Det skulle vara bättre om du läste vad som står istället för att du tolkar in det DU tror

Det kan tyckas att deras arbetssätt är fel, men vad de gör är lagligt. Att det gäddorna gör också är lagligt tycker jag är mycket mer anmärkningsvärt.
Citera
2023-08-06, 04:13
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Att du läser in att jag tycker att deras arbetssätt är fel och tveksamt innebär inte att jag försvarar eller tycker synd om dem som begår våldtäkt och övergrepp förstår jag inte för så står det inte alls.
Det skulle vara bättre om du läste vad som står istället för att du tolkar in det DU tror
Om jag är neurotisk och sitter och klagar på Putin hela jävla dagarna under det pågående kriget så fattar även ett rysstroll att jag inte stödjer Ryssland.

Vad ska de ha för arbetssätt?
Bjuda pedofilerna på fika?
In på dumpen och titta på den senaste gäddan istället ditt skrälle. Hade gärna sett dig dyka upp vid konfrontationen och försvara honom.
Citera
2023-08-06, 04:17
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Om jag är neurotisk och sitter och klagar på Putin hela jävla dagarna under det pågående kriget så fattar även ett rysstroll att jag inte stödjer Ryssland.

Vad ska de ha för arbetssätt?
Bjuda pedofilerna på fika?
In på dumpen och titta på den senaste gäddan istället ditt skrälle. Hade gärna sett dig dyka upp vid konfrontationen och försvara honom.

Igen läs vad jag skrivit och inte vad du tror att jag skrivit
Citera
2023-08-06, 04:18
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Igen läs vad jag skrivit och inte vad du tror att jag skrivit
Svara mig eller somna om.
Citera
2023-08-06, 04:20
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Svara mig eller somna om.

Jag har skrivit att jag varken försvarar eller tycker synd om förövare. Punkt
Citera
2023-08-06, 04:21
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Jag har skrivit att jag varken försvarar eller tycker synd om förövare
Jag försöker igen.
Vad ska de ha för arbetssätt då?

Nu blev du tyst.
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Det är nog vanligare än man tror. Det finns en 14 åring tjej i bekantskapskretsen och jag kan tala om att hon ligger fanimig med allt och alla som vill.
Hennes föräldrar är helt förtvivlade.
Och med det sagt så är hon jävligt flörtig av sig mot äldre män.
Vi försöker komma på om någon av dem har rört henne men hon säger inget.
Föräldrarna speciellt mamman har nog gjort allt som man kan göra men som hon säger ho kan ju inte ha henne i koppel.
Så som svar på din fråga: jag det finns tjejer som raggar på äldre män och tyvärr så finns det dem som ligger med dem också.
Anekdotisk bevisföring och påhittat dessutom.

Nu blev du tyst.
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-06 kl. 04:39.
Citera
2023-08-06, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Är det bara jag som ser hur Sara fullkomligt älskar Patrik. Kolla på hennes blick på vissa foton. Hon är tokkär i honom och det är inget fel men helt galen i honom är hon.

Hon skulle inte ha en chans på honom. Han hade nog föredragit att ta hennes dotter i stället vilket han kanske redan gjort i och för sig.
Citera
2023-08-06, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det var inget svar på frågan. Visst räknas det som våldtäkt numer, om sexet blir till. Men det som avgör hur vanligt det blir är hur många som kan tänkas göra det med äldre utan att bli våldsutsatt. Det går absolut att ta fram sådan statistik om det vills.

Svenskar verkar vara statistiknördar, varför har ingen utrett detta? Det kan säkert inte du svara på, men undrar inte du också? Nu när den just nu blivit så aktuell, fast förstås, tidigare var det ingen som brydde sig om detta, det ansågs vara så marginell, att underåriga vill med överåriga.
Räknas som våldtäkt "numer"? Sen 2006, minst.
Citera
2023-08-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
"Av de anmälda våldtäkterna 2022 riktades 54 procent mot vuxna, 13 procent mot barn i åldern 15–17 år och 33 procent mot barn under 15 år." (https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html).

Det finns inget statistik till min kännedom på förövarens ålder och jag misstänker att det är för att den är orelevant. Du är fri att leta om jag har fel.
Och det är enbart de anmälda övergreppen, mörkertalet överträffar tyvärr högst troligt andelen anmälda.

Vad som är viktigt att förstå, och Dumpen nu spelar viktig roll att arbeta mot, är någons slags normaliseringen av ofredanden på nätet där vi killar/män/gubbars fäbless för att söka bekräftelse eller vad det är på något sjukt sätt halvt accepterats och unga tjejer växer upp med skiten och tror det bara är så det är, om man inte talat med dem om gränser och lagar och rätt att slippa kukar i IM, om de inte får lära sig annat.

Någon eller några gäddlingar här har skrivit flertalet gånger (tror det var fittstolen eller ankipanki) att "lite dicpics far ingen illa av" och liknande. DET säger en hel del om gubbars nonchalans inför flickors välmående och rättigheter. Har unga släktingar som får i snitt fem DP om dagen! Jag trodde de ljög men det visade sig vara 100% sant när vi semestrade ihop förra året. Det kom i spel, snap, airdrop you name it! En av dem är 11! Utan dem hade jag aldrig fattat problemet.
Citera
2023-08-06, 11:30
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Och det är enbart de anmälda övergreppen, mörkertalet överträffar tyvärr högst troligt andelen anmälda.

Vad som är viktigt att förstå, och Dumpen nu spelar viktig roll att arbeta mot, är någons slags normaliseringen av ofredanden på nätet där vi killar/män/gubbars fäbless för att söka bekräftelse eller vad det är på något sjukt sätt halvt accepterats och unga tjejer växer upp med skiten och tror det bara är så det är, om man inte talat med dem om gränser och lagar och rätt att slippa kukar i IM, om de inte får lära sig annat.

Någon eller några gäddlingar här har skrivit flertalet gånger (tror det var fittstolen eller ankipanki) att "lite dicpics far ingen illa av" och liknande. DET säger en hel del om gubbars nonchalans inför flickors välmående och rättigheter. Har unga släktingar som får i snitt fem DP om dagen! Jag trodde de ljög men det visade sig vara 100% sant när vi semestrade ihop förra året. Det kom i spel, snap, airdrop you name it! En av dem är 11! Utan dem hade jag aldrig fattat problemet.

Instämmer om allt du skrivet. Dumpen visar uppenbarligen inte hur många offer de finns eftersom de går in och spelar barn. De visar hur många potentiella förövare som finns. Ankis liknelse mellan barn och bil visar rätt tydligt hur ansvaret förskjuts till barnen. Den attityden når ut till barnen också. Klart att mörkertalet blir stort då. Om media helt ska ställa sig mot dumpen borde de gå in på plattformarna och göra lite journalistisk granskning av problemet.

Fruktansvärt att läsa om dina unga släktingar. Inte ok!
Senast redigerad av TottemHorse 2023-08-06 kl. 11:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in