2023-08-05, 16:53
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det kan vi inte avgöra innan vi vet hur lagen blir utformad. Det är inte ett brott att "sukta efter underåriga". Brottet ligger i att agera på det med den sexuella kontakten, oavsett vem som inleder eller driver den.
Det vore mycket enklare att polis spelade postulerade än att stå och spana på lägenheter, och spela in stön ute i trapphusen.

De kunde mycket väl ge tillstånd till att poliser spelar prostituerandet om det tycker det är angeläget. Men att de metoderna anses gå för långt, därav inte. På samma sätt anses det gå för långt att smöra in en gädda då det inte går att bevisa denna hade gått i fällan ytan smör. Det kommer aldrig bli lag att polis får locka. Det kommer Lagrådet se till, vad än regeringen eller SD säger.
Citera
2023-08-05, 17:06
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det vore mycket enklare att polis spelade postulerade än att stå och spana på lägenheter, och spela in stön ute i trapphusen.

De kunde mycket väl ge tillstånd till att poliser spelar prostituerandet om det tycker det är angeläget. Men att de metoderna anses gå för långt, därav inte. På samma sätt anses det gå för långt att smöra in en gädda då det inte går att bevisa denna hade gått i fällan ytan smör. Det kommer aldrig bli lag att polis får locka. Det kommer Lagrådet se till, vad än regeringen eller SD säger.

Det är inte tal om att poliser får "locka" utan att det blir straffbart att skriva sexuellt med någon du tror är under 15. Det behöver inte betyda att polisen kommer börja låtsas vara barn eller prostituerade, de får de tekniskt sett redan göra. Det blir istället så att en vuxen som söker efter barn kan bli dömd om uppsåt lyckas bevisas.
Citera
2023-08-05, 18:08
Moderator
Carlboms avatar
Kan Dumpen Media Group dra en hel 2 veckors-resa till Asien på företaget?

https://dumpen.se/2023/08/03/dumpen-i-thailand-och-pa-filippinerna/

Kan bli intressanta reportage därifrån och hoppas de besöker nån gädda som sitter i finkan där nere. Det kan nog avskräcka en hel del gäddor från att ta sig dit för att begå övergrepp.
Citera
2023-08-05, 18:32
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kan Dumpen Media Group dra en hel 2 veckors-resa till Asien på företaget?

https://dumpen.se/2023/08/03/dumpen-i-thailand-och-pa-filippinerna/

Kan bli intressanta reportage därifrån och hoppas de besöker nån gädda som sitter i finkan där nere. Det kan nog avskräcka en hel del gäddor från att ta sig dit för att begå övergrepp.
De gör framsteg och jag ser det som genomtänkt. De kommer lära sig nya saker.
Vi vet ju att dessa två länder är intressanta resmål för pedofiler sedan tidigare och det finns gäddor som varit här.

Jag tror även att myndigheter/turisthotell kommer informeras om gäddorna. Vilket kan vara användbart. Kanske inte är prioriterat och alla är inte dömda för brott, men tänk dig om någon får nyss om personen. Då skulle de kunna göra span och hålla ögonen öppna.

Tror P och S kommer få stor respekt för att de är engagerade och vill göra nytta i dessa länder så vi får hoppas att det kommer göra skillnad.
Citat:
Det är inte tal om att poliser får "locka" utan att det blir straffbart att skriva sexuellt med någon du tror är under 15. Det behöver inte betyda att polisen kommer börja låtsas vara barn eller prostituerade, de får de tekniskt sett redan göra. Det blir istället så att en vuxen som söker efter barn kan bli dömd om uppsåt lyckas bevisas.
Man kan göra mycket från olika perspektiv.
Polisen kan gillra fällor precis som dumpen och kolla upp vad du tycker.

Kan vara användbart om man misstänker att du är en farlig person eller gör olagliga saker och scenariot är möjligt om de får in ett tips om dig - men inte har bevis. Om du sedan kläcker ur dig saker som ökar misstankarna så kan de välja att utreda dig.
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-05 kl. 18:44.
Citera
2023-08-05, 21:10
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
De gör framsteg och jag ser det som genomtänkt. De kommer lära sig nya saker.
Vi vet ju att dessa två länder är intressanta resmål för pedofiler sedan tidigare och det finns gäddor som varit här.

Jag tror även att myndigheter/turisthotell kommer informeras om gäddorna. Vilket kan vara användbart. Kanske inte är prioriterat och alla är inte dömda för brott, men tänk dig om någon får nyss om personen. Då skulle de kunna göra span och hålla ögonen öppna.

Tror P och S kommer få stor respekt för att de är engagerade och vill göra nytta i dessa länder så vi får hoppas att det kommer göra skillnad.

Såg de la ut en update nu på Facebook. De satt i en tuk-tuk (stavning?) och de såg glada ut. Jag tror fan Patrik och Sara blir ihop. Konstigt vore väl annars då de hänger så otroligt mycket med varann och nu t.o.m drar på Asien-semester ihop.

Glad för deras skull om de faktiskt blir ett par
Citera
2023-08-05, 21:20
Medlem
Citat:
Jag vet, har inte hela bilden, men är väl främst barnporr de kunna beivra, sådant de kunnat belägga med egna utredningar. Tror inte ens nakenbilder i dumparna lett till åtal.

Dumpens material går inte använda, och deras smörande gör att de inte kan ta vid där dumpen eventuellt slutar.
De här männen har begått brott som enbart kommit i ljuset pga Dumpen. Dumpen har också förhindrat fortsatta övergrepp på närstående i flera fall. De kan anmäla kukbilderna, självklart, men det blir inte ofredande mot barn utan bara ofredande vilket jag tror är enbart bötesbrott.
Citera
2023-08-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Såg de la ut en update nu på Facebook. De satt i en tuk-tuk (stavning?) och de såg glada ut. Jag tror fan Patrik och Sara blir ihop. Konstigt vore väl annars då de hänger så otroligt mycket med varann och nu t.o.m drar på Asien-semester ihop.

Glad för deras skull om de faktiskt blir ett par
Tror inte det är semester direkt och de lär besöka och se en hel del hemska saker där. Otroligt äckligt väder den här tiden på året också.
Citera
2023-08-05, 22:32
Medlem
Citat:
2 år är väldigt lite tid att se en påtaglig förändring. Gipsy har märkt av att de börjat använda mer psykologitermer. Det är en liten, men märkbar förändring.

Ja men det är ju så, stor förändring dessutom. Terapeut Stella Rosengren hade en endagskurs med Dumplingarna. Det i sig är absolut inte fel men Sara blir inte leg psykolog så snabbt.
Bara lyssna på Saras försök med processtrappan i Nakenbadsgäddan. Nu har du gått igenom förnekan och ska upp till trappsteget förändra och sen till trappsteget förstå. Det enda hon lyckades med var att få gäddan till trappsteget förvirrad. Inte fan blev det bättre när dom andra två avbryter och pratar om annat mitt i processtrappan.

Hon framstår som en psykologstudent som ska öva sin profession i ett möte men slänger sig fortfarande med alldeles för många termer. Inget av det där gick in hos gäddan vilket direkt kan konstateras. Gäddan befinner sig i chock.

Åtminstone nån mer dag i skolbänken innan hela verktygslådan kan tillämpas i praktiken. Det kommer bli mycket bättre. Hon får betyg A för sitt driv/engagemang. Sara var så jävla sugen på att dra det där vilket man kan förstå.

Det där snacket hör hemma i klassrummet eller åtminstone efter att gäddan landat lite. Sara är ändå fantastiskt men hon får tagga ner på psykologsnacket. Lärarinnan Stella borde varit med som observatör så här vid första gången.
Citera
2023-08-05, 22:46
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

Vi har dumpen som gör det polisen borde göra så det känns mycket tryggare. För oss som känner kärlek för andra människor. Alla kan inte uppleva det men det är ingen ursäkt för att skada andra.
Citera
2023-08-05, 23:10
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Frågan är om det är en förbättring eller en försämring. Jag tror det senare eftersom folk kan tro att orden betyder bättre kompetens. Men det behöver det ju inte betyda- det ser bara bättre ut

Folk kan tro lite allt möjligt. Inget som går att påverka alla gånger. Låter ytterst energikrävande också. Att lägga den energin på att bli en bättre version av sig själv låter bättre.
Citera
2023-08-05, 23:15
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Frågan är om det är en förbättring eller en försämring. Jag tror det senare eftersom folk kan tro att orden betyder bättre kompetens. Men det behöver det ju inte betyda- det ser bara bättre ut
Om nån våldtog mig, så skulle jag må mycket bättre om förövaren bestraffades.
Att du tycker synd om våldtäktsmän tvivlar jag inte ett dugg på.

Vi drivs inte av att behaga den lilla gruppen som väljer att inte anpassa sig till samhället och därför är detta en förbättring.
Citera
2023-08-05, 23:20
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja men det är ju så, stor förändring dessutom. Terapeut Stella Rosengren hade en endagskurs med Dumplingarna. Det i sig är absolut inte fel men Sara blir inte leg psykolog så snabbt.
Bara lyssna på Saras försök med processtrappan i Nakenbadsgäddan. Nu har du gått igenom förnekan och ska upp till trappsteget förändra och sen till trappsteget förstå. Det enda hon lyckades med var att få gäddan till trappsteget förvirrad. Inte fan blev det bättre när dom andra två avbryter och pratar om annat mitt i processtrappan.

Hon framstår som en psykologstudent som ska öva sin profession i ett möte men slänger sig fortfarande med alldeles för många termer. Inget av det där gick in hos gäddan vilket direkt kan konstateras. Gäddan befinner sig i chock.

Åtminstone nån mer dag i skolbänken innan hela verktygslådan kan tillämpas i praktiken. Det kommer bli mycket bättre. Hon får betyg A för sitt driv/engagemang. Sara var så jävla sugen på att dra det där vilket man kan förstå.

Det där snacket hör hemma i klassrummet eller åtminstone efter att gäddan landat lite. Sara är ändå fantastiskt men hon får tagga ner på psykologsnacket. Lärarinnan Stella borde varit med som observatör så här vid första gången.
Jag har fortfarande inte fått någon förståelse för vad som gör konfrontationerna odugliga för dig. Hade du blivit nöjd om Sara hade gett Nakenbadsgäddan massage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in