2023-08-02, 10:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Glöm inte bostadsköerna.

Japp, även dessa beror i mångt och mycket på invandringen.
Citera
2023-08-02, 10:31
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Japp, även dessa beror i mångt och mycket på invandringen.

Ja.
Citera
2023-08-02, 10:41
Medlem
Haha! Vem fan vill bo i Stockholm idag?? Har ju förvandlats till ett riktigt skithål som vettigt folk flyr ifrån på löpande band och som fylls på med dårar från Sveriges och världens alla hörn.
Citera
2023-08-02, 11:09
Avslutad
Ja, men vi är ju lyckliga är inte det viktigare?
Sedan 2019 har Sverige placerat sig som det sjunde lyckligaste landet enligt rapporten. Nu klättrar Sverige på listan för första gången på flera år, upp till en sjätteplats. Senast Sverige tog sig uppåt i rankingen var 2019, då från en nionde plats till en sjundeplats.21 mars 2023
Citera
2023-08-02, 12:11
Medlem
BushwickBills avatar
Alla som varit myndiga senaste 20+ åren har kunnat bevittna Stockholms förfall i realtid. Senaste fem åren har det gått undan rejält och jag som tidigare invånare i huvudstaden, men som nu endast är på besök titt som tätt, kan se hur det blir skitigare och stökigare för varje gång. Otroligt vilket jävla förfall det blivit det är ingen svensk stad längre utan någon konstig jävla smältdegel av det sämsta tänkbara. Dom enda invandrarna som sköter sig och smälter in är asiater och andra av europeisk bakgrund, resten går runt och skriker och rör sig som att dom för länge sen passerat gränsen för när dom borde smakat polisbatong. Hade jag varit 25 igen och rört mig på diverse inneställen hela tiden kanske inte det hade märkts på samma sätt men nu när man spatserar runt inne i innerstaden och tittar på staden och dess invånare med öppna ögon så känns det som man är någon helt annanstans. Tunnelbanan är för fan ett skämt där kan man vara helt ensam svensk ibland! Jag hade hellre bott i Malmö än i Stockholm.
Senast redigerad av BushwickBill 2023-08-02 kl. 12:14.
Citera
2023-08-02, 12:12
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Ja, men vi är ju lyckliga är inte det viktigare?
Sedan 2019 har Sverige placerat sig som det sjunde lyckligaste landet enligt rapporten. Nu klättrar Sverige på listan för första gången på flera år, upp till en sjätteplats. Senast Sverige tog sig uppåt i rankingen var 2019, då från en nionde plats till en sjundeplats.21 mars 2023

Frågar dom bara etniska svenskar då eller?
Citera
2023-08-02, 13:01
Medlem
Det är inte pga koranbränningarna Sverige faller haha, vilket skitsnack. Den verkliga anledning är att Sverige blivit ett smutsigt u-land med en skitekonomi, pissvaluta, Amerikansk wokekultur och skenande kriminalitet. Att man sen är beredd att följa krigsförbrytarna USA i graven i strävan att försöka utplåna Ryssland gör inte saken bättre.

Det finns INGEN framtid här. Det kommer bara bli värre
Senast redigerad av Kaztro 2023-08-02 kl. 13:05.
Citera
2023-08-04, 14:51
Medlem
Mich13s avatar
Det eritreanska inbördeskriget som utspelades sig på Järvafältet, höjer det eller sänker det vår ranking på den här listan?

Frågar åt en vän.
Citera
2023-08-04, 14:58
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TvertOm
Stockholm tappar 22 placeringar på listan över
de städer i världen med högst livskvalitet.

Förra året var den svenska huvudstaden på plats 21, men nu faller Stockholm till plats 43 på listan som tas fram av tidningen The Economist.

Orsaken till tappet i placeringar uppges vara
påskupploppen och koranbränningarna.

Högst upp på listan kommer Wien som får 98,4 poäng av 100 i betyg. Motiveringen lyder att där bland annat finns bra kultur och pålitlig infrastruktur och sjukvård.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/stockholm-rasar-pa-varldslista

Förjävligt eller vad tycker ni andra?

Listan i sig har väl ingen betydelse men att livskvaliteten sjunkit dramatiskt i Stockholm pga massinvällningen och dess följdverkningar råder det ingen som helst tvekan om. Staden är nog som landet bortom räddning. De senaste eritrianska kravallerna är bara en bekräftelse bland många på förfallet.
När man ser på gamla filmer från Stockholm och jämför med hur det ser ut nu är fruktansvärt deprimerande. En av världens absolut finaste städer totalt förstörd av politiskt påtvingad mångkultur.
Citera
2023-08-06, 02:36
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Alla som varit myndiga senaste 20+ åren har kunnat bevittna Stockholms förfall i realtid. Senaste fem åren har det gått undan rejält och jag som tidigare invånare i huvudstaden, men som nu endast är på besök titt som tätt, kan se hur det blir skitigare och stökigare för varje gång. Otroligt vilket jävla förfall det blivit det är ingen svensk stad längre utan någon konstig jävla smältdegel av det sämsta tänkbara. Dom enda invandrarna som sköter sig och smälter in är asiater och andra av europeisk bakgrund, resten går runt och skriker och rör sig som att dom för länge sen passerat gränsen för när dom borde smakat polisbatong. Hade jag varit 25 igen och rört mig på diverse inneställen hela tiden kanske inte det hade märkts på samma sätt men nu när man spatserar runt inne i innerstaden och tittar på staden och dess invånare med öppna ögon så känns det som man är någon helt annanstans. Tunnelbanan är för fan ett skämt där kan man vara helt ensam svensk ibland! Jag hade hellre bott i Malmö än i Stockholm.

Håller med dig om det, jag tycker det tog ordentlig fart förfallet av staden efter pandemin, det är tragiskt se hur förfallen staden är idag, det är precis smuts överallt, invandrare, mängder med inflyttade lantisar som inte har hyfs.

Värst av allt är att det är fan mig folk precis överallt, man kan inte vara ifred längre, var man än går är det mycket folk, undviker innerstan som pesten nu för tiden, infrastrukturen är katastrof med lappade gator och hål överallt.

Jobbar stenhårt på lämna Sthlm kan jag lova, den är helt övertagen av annat folk.
Citera
2023-08-06, 02:39
Bannlyst
Endast på grund av invandringen ifrån blatteländer. Varje människa fattar det, men MSM säger det inte.
Citera
2023-08-06, 02:41
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaztro
Det är inte pga koranbränningarna Sverige faller haha, vilket skitsnack. Den verkliga anledning är att Sverige blivit ett smutsigt u-land med en skitekonomi, pissvaluta, Amerikansk wokekultur och skenande kriminalitet. Att man sen är beredd att följa krigsförbrytarna USA i graven i strävan att försöka utplåna Ryssland gör inte saken bättre.

Det finns INGEN framtid här. Det kommer bara bli värre

Det har ju pågått länge, jag såg när Sthlm började sakta förfallet, det var redan 15-20 år sedan men tagit fart ordentligt senaste 5 åren som nån skrev.

Sverige är inte attraktivt längre, landsorten har ju förfallit också, vågar inte ens tänka mig hur det är i mindre städer i Sverige idag.

Ser vi en vändning eller något ljus i tunneln på förbättring? jag kan i varje fall inte se någon.

Jag har sagt till mig själv att jag ska vara ute ur det här landet innan man blir gammal för sen är det för sent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in