2019-06-06, 12:59
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Det borde vara vida känt i artistvärlden och publiken att ljudet i Tele2 arena är värdelöst. Koncert efter koncert klagas det på ljuden i denna förväxta sinklada. Det heter att åtgärder gjorts men ekot är enormt och ingen ljudanlägningen kan hantera det studsande ljudet. Har själv varit där i en fullsatt arena och ljudet kan rent tekniskt aldrig bli bra så som arenan är byggd.

Enda anledningen till att Tele2 används till spelningar är för att publiken betalar och arrangörena därmed kan suga ut mer pengar. Att inte artisterna reagerar och säger "stopp - inte i den arenan" är obegripligt.

Men hur var det med gårdagens gig, hörde rykten etc? Var det en kombo av att John var lika kass som arenan sas? Var det ba en slump isf el fanns det ett samband att man kan ursäckta hans tonartsmiss osv på det dåliga soundet?
Citera
2019-06-08, 06:46
Avstängd
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0nryo0/beskedet-till-fansen--efter-ljudhaveriet

"Besökare kräver pengarna tillbaka efter det dåliga ljudet på Bon Jovi-spelningen.

Men konsertarrangören Live nation kommer inte att ge dem någon ersättning.

– När det gäller upplevelsen av ljud på en konsert får man aldrig ersättning i form av pengar tillbaka, säger pressansvarige Alexander Kihlström.
"
Citera
2019-06-08, 18:52
Moderator
Rassas avatar
Ja jävlar! Har i princip inte lyssnat på Bon Jovi sen Bed of roses blev en sån där MTV-hit, då var jag inne in min ”Metallica är bäst”-period och tyckte Nothing Else Mathers var världens bästa hårdrocksballad, blev liksom illamående och arg när en jävla smörballad som Bed of Roses kunde ”konkurrera,” typ.

Man har väl mognat sen dess ...

Slippery When Whet, New Jersey och även 7800 Fahrenheit är ju fan bra plattor.

Tack till uppdateringen av tråden, har lagt till nämnda plattor i spellistan och ska rulla dom runt om i helgen.
Citera
2019-06-08, 20:09
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Det borde vara vida känt i artistvärlden och publiken att ljudet i Tele2 arena är värdelöst. Koncert efter koncert klagas det på ljuden i denna förväxta sinklada. Det heter att åtgärder gjorts men ekot är enormt och ingen ljudanlägningen kan hantera det studsande ljudet. Har själv varit där i en fullsatt arena och ljudet kan rent tekniskt aldrig bli bra så som arenan är byggd.

Enda anledningen till att Tele2 används till spelningar är för att publiken betalar och arrangörena därmed kan suga ut mer pengar. Att inte artisterna reagerar och säger "stopp - inte i den arenan" är obegripligt.

Jag stod allra längst fram (ljudet brukar vara dåligt långt fram tycker jag) när Iron Maiden spelade där 2018 och ljudet var fantastiskt, det bästa ljudet jag någonsin upplevt på konsert och då har jag varit på Bråvalla (utomhus alltså) annexet, Ullevi, friends arena och diverse mindre gig på teatrar och i sporthallar. Dock så hade jag sånna där öronproppar i gummi, sånna som är räfflade och dom tycker jag gör rent underverk för ljudet. Brorsan hade inga proppar och han tyckte ljudet var värdelöst. Alla skulle ha bra proppar på konsert, det är bra för öronen och ljudet blir mycket bättre.
Citera
2019-07-22, 10:08
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Bandet råkade vara i London samtidigt som jag förra månaden. Så helt oplanerat besökte jag deras konsert på Wembley Stadium, genom att köpa en biljett vid biljettkassan utanför arenan.
Jag var rätt skeptisk till att se dem, då Jon Bon Jovis röst är i allt annat än bra skick numera, att Richie Sambora är ute ur bandet (även om Phil X är en grym gitarrist också) samt att jag inte gillar en enda skiva efter These Days. Men ett sådant tillfälle kände jag att jag inte kunde motstå.

Det var en riktigt bra konsert faktiskt. Jons röst är fortfarande riktigt risig, men han tog igen det mesta med att leverera en grym show. Hela bandet såg ut att ha roligt, och det hade jag också.
Citera
2021-01-28, 20:46
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Alla borde hålla med om att Bongiovis sångröst inte är vad den en gång i tiden var... skrämmande nedgången har den blivit.

Så här skrev en användare på Reddit om Bon Jovi och sångrösten.

Citat:
Jon Bon Jovi blew up his voice in the mid-eighties by booking more shows than his voice could handle and playing too many songs unsuitable for his voice. In the early nineties he'd hired a vocal couch and learned how to sing properly and had started to change vocal melodies when singing the big hits live but then again booked more shows than his voice could handle and refused to adjust the set. In the mid nineties he'd picked up smoking and with every subsequent tour he essentially repeated the same recipe. Record an album in a certain key, go on tour and not being able to do it live, damaging his vocal chords and by the time the tour ends his voice has worsened yet again. By the time the band had done 3 world tours after the release of It's My Life his voice had given in again but instead of cancelling shows when his voice was showing serious wear and tear he constantly did shows anyway further damaging his vocals. 25 years in his career he had to relearn how to sing again but also picked up a drinking habit by downing a few glasses of wine after every show, which also doesn't do your voice any favours. Rumour has it he's had surgery on his vocals in 2016 which went wrong thus resulting in whatever is left now but instead of adjusting the set and make it managable they're still doing the same shows with the same kind of setlists in the same tempo like he did 20 years ago.

Det stämmer, eller? Jag har inte så mycket koll på bandet och deras historia.

En annan sak som oroar med Jon Bon Jovi är att han inte verkar kunna låttitlarna på skivorna utan att kolla på baksidan? På album som har varit ute i 10 år eller t o m 30 år. Såg några videos häromdagen på tuben. I en annan video skulle han hålla en fem minuter föreläsning om musikindustrin och för att lyckas med det var han tvungen att kolla talet i varannan mening.

Hur står det egentligen till med Jon Bon Jovi?
Citera
2022-04-25, 09:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Alla borde hålla med om att Bongiovis sångröst inte är vad den en gång i tiden var... skrämmande nedgången har den blivit.

Så här skrev en användare på Reddit om Bon Jovi och sångrösten.

Det stämmer, eller? Jag har inte så mycket koll på bandet och deras historia.

En annan sak som oroar med Jon Bon Jovi är att han inte verkar kunna låttitlarna på skivorna utan att kolla på baksidan? På album som har varit ute i 10 år eller t o m 30 år. Såg några videos häromdagen på tuben. I en annan video skulle han hålla en fem minuter föreläsning om musikindustrin och för att lyckas med det var han tvungen att kolla talet i varannan mening.

Hur står det egentligen till med Jon Bon Jovi?

Ja, det är frågan. Vad det gäller sången så tycks den om något bara ha blivit sämre. Han hittar varken tonen eller takten och knappt texten som det verkar. Synd.

https://youtu.be/MXOPt3XjrQ8
Citera
2022-04-25, 10:12
Medlem
Hade inte Bon Jovi problem med rösten redan på 80-talet? Det är rätt många hårdrockssångare som blivit bedrövligt dåliga på att sjunga på äldre dar, Paul Stanley, James Hetfield, Vince Neil mfl..
Citera
2022-06-05, 23:38
Medlem
Secunduss avatar
Basisten Alec John Such har dött.

https://blabbermouth.net/news/original-bon-jovi-bassist-alec-john-such-dead-at-70
Citera
2022-06-05, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secundus
Basisten Alec John Such har dött.

https://blabbermouth.net/news/original-bon-jovi-bassist-alec-john-such-dead-at-70

Han var bra.
Han var ungrare om jag är rätt informerad.
Citera
2023-08-06, 02:27
Medlem
Hade Slippery When Wet blivit en succe om Livin On A Prayer inte varit med? Jag tycker det är ett rätt mediokert album om inte för den låten,. You give love a bad name är helt ok och wanted dead or alive är med bra.
Citera
2023-08-06, 10:50
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Hade Slippery When Wet blivit en succe om Livin On A Prayer inte varit med? Jag tycker det är ett rätt mediokert album om inte för den låten,. You give love a bad name är helt ok och wanted dead or alive är med bra.
I den genren så hänger väl framgång alltid på hits, och det albumet hade ändå fyra stora hits.
Personligen har jag aldrig förstått Bon Jovis storhet. Tycker hans musik är medioker som bäst.
Trallvänligt men dötråkig.

Om man ska jämföra med andra band i den genren så ligger t.ex Journey ljusår före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in