2011-12-20, 20:46
Medlem
Hörde av en kompis att Bon Jovi skulle vara död!! Stämmer det?
Citera
2011-12-20, 22:25
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inaonline
Hörde av en kompis att Bon Jovi skulle vara död!! Stämmer det?

Ja det stämmer tyvärr men media väljer att mörklägga detta då han är vit och det är bestämt att vita (som förövrigt är djävulens avföda) inte ska visas upp i media.
Citera
2012-02-27, 21:51
Medlem
flammerouges avatar
Är ett stort fan av Bon Jovi, spellistan på PCn är 6h45m lång och även om man alltid har sina favoriter (Always, We were'nt born to follow, It's my life, Bad medicine) så finns det nästan inte ett spår som jag inte tycker om och kan relatera till. Helt otroligt.

Har en känsla av att de äldre albumen har lite mer krut, men som sagts tidigare så är Jon en komplett musiker. Visserligen lite att predika för de frälsta, men Hallelujah är väl ändå bäst i hans version?

Skådespelarkarriären blev ingen monstersuccé för Jon, men världens bästa rockband är utan tvekan Bon Jovi!
Citera
2012-12-20, 13:45
Medlem
heaven75s avatar
Jag har varit Bon Jovi fan sen jag var 11 år, 1988! Köpte först New jersey plattan eftersom jag hörde en Born to be my baby på trackslistan och fastnade. Sen blev det fler och fler plattor. Jag är fortfarande ett fan utav dem. Har sett de live 5 gånger i Norden.
Nu kommer de till Sverige igen nästa år och självklart har jag fixat Golden circle biljett!!
Citera
2013-01-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heaven75
Jag har varit Bon Jovi fan sen jag var 11 år, 1988! Köpte först New jersey plattan eftersom jag hörde en Born to be my baby på trackslistan och fastnade. Sen blev det fler och fler plattor. Jag är fortfarande ett fan utav dem. Har sett de live 5 gånger i Norden.
Nu kommer de till Sverige igen nästa år och självklart har jag fixat Golden circle biljett!!

Ha, ha det här hade jag nästan själv kunnat skriva. Jag hörde också Born To Be My Baby på Trackslistan och blev ett fan när jag var 11 år, haha. Sedan fick jag New Jersey på kassett i present på juldagen 1988 då jag fyllde 12. Något senare hittade jag Slippery When Wet i en affär i Helsingborg och tjatade till mig den av morsan, haha! Sedan 7800 Fahrenheit och deras första, innan det blev en lång väntan på Keep The Faith. Självklart köpte jag Young Guns-soundtracket och Richie soloplatta.

Nu till våren blir det 4:e konserten med Bon Jovi!
Citera
2017-09-17, 19:09
Medlem
Läthers avatar
Köpte Vinylboxen eftersom den var rejält nedsatt (och därav prisvärd eftersom jag inte ägde ett album av Bon Jovi). Har lyssnat igenom Keep The Faith, Lost Highway och The Circle. Måste säga att jag ändrat min uppfattning av Bon Jovi. Skön radiorock.
Citera
2017-10-08, 15:37
Medlem
Någon som vet när Bon Jovi kommer till Sverige/Norden nästa gång?
Citera
2018-04-05, 11:20
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Bon Jovi har, med få undantag, inte gjort ett rätt sedan These Days. Baserat på liveklipp så är Jons röst totalt körd också, så en återkomst av Richie Sambora skulle knappast rädda dem i dagsläget.
Det är nog dags för herr Bongiovi att pensionera bandet, känner jag...

Bästa skivan är 7800 Fahrenheit, tätt följd av Slippery When Wet. Men alla skivor fram till och med nämnda These Days är bra. Det finns guldkorn från 2000-talet också, exempelvis fåtal låtar från Bounce så som Misunderstood och Everyday.
Citera
2018-10-29, 19:29
Medlem
Rockbandet Bon Jovi kommer till Sverige nästa sommar.
Nu är det klart att bandet spelar den 5 juni 2019 på Tele 2 Arena i Stockholm.
– Vi har hört att det är en nationell helgdag i Sverige dagen därpå. Låter som den perfekta kvällen för en fest, säger Jon Bon Jovi i ett pressmeddelande.

https://www.expressen.se/noje/beskedet-bon-jovi-kommer-till-sverige/
Citera
2018-10-29, 22:02
Medlem
Geomeisters avatar
Minns ni att Bon Jovi kom med i Rock And Roll Hall of Fame? Här är en liten video ifrån det. SEVÄRT om man gillar sitt Bon Jovi och 80-talet

https://www.youtube.com/watch?v=azlArSFPjgo
Citera
2019-06-05, 22:43
Avslutad
Det går bra nu: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4qrJE6/ljudkaos-pa-jon-bon-jovi-spelningen

Citat:
Nöjesbladets musikrecensent Markus Larsson befinner sig på konserten och håller med om att ljudet inte är bra.

– Ja, ljudet suger ibland ordentligt. Det är som det är med såna här arenor. Ingen kan förvänta sig balsam för öronen. Det sämsta är annars Jon Bon Jovis röst. Den klarar inte av de högre registren i klassikerna längre. Ge karln ett autotune innan brandlarmet går, säger han.
Citera
2019-06-06, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det går bra nu: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4qrJE6/ljudkaos-pa-jon-bon-jovi-spelningen

Det borde vara vida känt i artistvärlden och publiken att ljudet i Tele2 arena är värdelöst. Koncert efter koncert klagas det på ljuden i denna förväxta sinklada. Det heter att åtgärder gjorts men ekot är enormt och ingen ljudanlägningen kan hantera det studsande ljudet. Har själv varit där i en fullsatt arena och ljudet kan rent tekniskt aldrig bli bra så som arenan är byggd.

Enda anledningen till att Tele2 används till spelningar är för att publiken betalar och arrangörena därmed kan suga ut mer pengar. Att inte artisterna reagerar och säger "stopp - inte i den arenan" är obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in