Lång historia kort så har jag testat massvis med mediciner mot OCD (är även djupt deprimerad och har ångest) och de har inte hjälpt någonting. Det enda som någonsin hjälpt är benzo men det är ju i slutändan skit och nu har jag ett beroende av det och ätit i massa år. Psykologerna säger att de inte kan hjälpa, att jag måste hitta en medicin för problemet sitter så djupt.
Provat massa olika antidepp, SSRI, SNRI, Anafranil. Jag kan inte ta dem. Blir totalt självmordsbenägen av sånt. Testar Memantin nu (går att läsa på sista sidan i denna tråd:
(FB) Memantin mot OCD?) som jag sett lite som sista hoppet. Har även testat psilocybin och ketamin. Hjälper inte heller mot OCD. Har hjälpt lite mot depression dock.
Den enda medicin jag äter är benzo. Stesolid 8mg per dag men tvingas ibland ta en xanor... men försöker allt jag kan hålla mig till den dosen. Melatonin för sömn. Multivitamin med extra D-vitamin, Lions mane och Magnesium. Försöker röra på mig men är svårt. Har problem med mat också. Vet att sånt påverkar såklart. Men OCD är en av anledningarna till att jag äter dåligt för jag har svårt att laga mat hemma pga. OCD. Alla psykologer säger som sagt att de inte kan hjälpa för jag är så djupt nere att jag måste ha medicin. Jag känner mig helt låst.
Men finns det något jag kan ha missat mot OCD? Nåt ovanligt kosttillskott eller vad som helst?