2023-08-05, 15:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
På vilket sätt fick vi ”hjälp” av de övriga storlagen under 22/23? Att Liverpool, Chelsea, Man Utd osv hade en B-säsong gynnade väl inte bara AFC, eller🤔
Ja, det blev en andraplats tack vare det..
Nej, det gynnade Newcastle också..
Citera
2023-08-05, 15:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
OK😂👍

Så Man City drog alltså ingen nytta alls utav det som du presenterar här?
Citera
2023-08-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Arsenal värvade Martinelli för €7M. Nu är han värd €80M enligt Transfermarkt. Helt otrolig affär. Finns det nåt liknande i jämförelse? Som inte är egna produkter som ökat i värde alltså.
Dele Alli värvades för £5m 2015 och hade ett marknadsvärde på 75-100m några år senare. Real var väl där och ryckte när han var som bäst. Sedan gick det snabbt utför…sorglig historia.
Citera
2023-08-05, 16:04
Medlem
Free12s avatar
Citat:
OK😂👍

Så Man City drog alltså ingen nytta alls utav det som du presenterar här?
Inte direkt, dom var överlägsna och även om United,Chelsea och Liverpool hade varit på sin högsta nivå så hade City bara tryckt på gasen tidigare. Nu var det bara Arsenal dom jagade och kunde slappna av i ligan och fokusera helt på CL Indirekt så kan man säga att City vann trippeln tack vare Arsenal..
Citera
2023-08-05, 16:07
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Men om du jämför tabellerna senaste säsongerna så märker du att klubbarna som kommer på position 3-7 slutar ungefär på samma poäng varje säsong. Förra säsongens 3a hade högsta poängen sedan säsongen 17/18. Spelar det någon roll vilka lag det är som tar poängen eller? Newcastle och United bytte plats med Chelsea och Spurs, medans Arsenal bytte plats med Liverpool denna säsong. När liverpool har slagits om titeln med city har Arsenal och United oftast varit dåliga, så det där går på något sätt jämnt ut ändå enligt mig. Om du fattar vad jag menar 🙃
Citera
2023-08-05, 16:12
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Men om du jämför tabellerna senaste säsongerna så märker du att klubbarna som kommer på position 3-7 slutar ungefär på samma poäng varje säsong. Förra säsongens 3a hade högsta poängen sedan säsongen 17/18. Spelar det någon roll vilka lag det är som tar poängen eller? Newcastle och United bytte plats med Chelsea och Spurs, medans Arsenal bytte plats med Liverpool denna säsong. När liverpool har slagits om titeln med city har Arsenal och United oftast varit dåliga, så det där går på något sätt jämnt ut ändå enligt mig. Om du fattar vad jag menar 🙃
Jag tycker det gör lite skillnad vilka som tar poängen och vilka matcher som blir "enkla" istället.. Fattar inte riktigt vad menar, men du kan ju inte heller tro att Arsenal kommer få samma chans som förra säsongen och det räcker med att "man lärde sig något förra säsongen"? Om Chelsea är med i toppen igen så kommer det inte bli så kul att möta dom tex.. Spurs slår ni varje säsong oavsett så det spelar ingen roll vart dom hamnar
Citera
2023-08-05, 16:19
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Kan du, vänligen, ta och namna alla dessa floppvärvningar som AFC ska ha gjort under de senaste 5-10 åren eller så?

Vilken klubb av the Gunners och Man United anser du har haft mest succé på transfermarknaden under de sista 10 åren - sett till prislappen på var enkelt spelare, förväntningar etc, etc?

Kan du ens prata/skriva svenska? Du låter ju typ som ngn afghansk invandrare som kom till Sverige för 6 månader sedan.

Hursomhelst, var/när har jag påstått att det är 130% klart att Arsenal vinner ligan? Och vilka SK bortförklaringar är det som jag angivligen kommer med? Tex så erkände jag med en gång att jag tog fel ang Conte.

Du vid det här läget borde ha fattat att jag är ingen svenne, din bastard! Engelsk och irländsk börd, total kaos i dina gener!

Nu när du sagt det så, så hoppas jag innerligt att det går illa för Arsenal.
Citera
2023-08-05, 16:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Inte direkt, dom var överlägsna och även om United,Chelsea och Liverpool hade varit på sin högsta nivå så hade City bara tryckt på gasen tidigare. Nu var det bara Arsenal dom jagade och kunde slappna av i ligan och fokusera helt på CL Indirekt så kan man säga att City vann trippeln tack vare Arsenal..
Vill, mer än gärna, se att tar och förklarar i detalj hur Man City ”inte direkt” drog nytta av att de tre nämnda klubbarna hade alla en sämre säsong under 23/24😅

Que? kan du avge en vettig förklaring till hur Man City var så överlägsna i EPL förra säsongen när ett annat lag ledde ligan i underkant av 70% av säsongen..🤔
Citera
2023-08-05, 16:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Vill, mer än gärna, se att tar och förklarar i detalj hur Man City ”inte direkt” drog nytta av att de tre nämnda klubbarna hade alla en sämre säsong under 23/24😅

Que? kan du avge en vettig förklaring till hur Man City var så överlägsna i EPL förra säsongen när ett annat lag ledde ligan i underkant av 70% av säsongen..🤔
Någon annan får förklara så bebisen förstår.
Citera
2023-08-05, 16:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Tack för ett vettigt o förnuftigt inlägg.
Citera
2023-08-05, 16:25
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Jag tycker det gör lite skillnad vilka som tar poängen och vilka matcher som blir "enkla" istället.. Fattar inte riktigt vad menar, men du kan ju inte heller tro att Arsenal kommer få samma chans som förra säsongen och det räcker med att "man lärde sig något förra säsongen"? Om Chelsea är med i toppen igen så kommer det inte bli så kul att möta dom tex.. Spurs slår ni varje säsong oavsett så det spelar ingen roll vart dom hamnar

Det verkar vara precis det fetade som många Arsenalsupportrar tror. Oerhört naivt.
Citera
2023-08-05, 16:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Någon annan får förklara så bebisen förstår.
Det där skriver du enbart p g a att du inte har ngn bra förklaring att komma med.

Annars så blir det ju ”lite” ironiskt att du stämplar en annan användare för bebis när du själv inte är rakryggad nog till att stå för det du själv skriver😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in