2023-08-05, 15:36
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Arlas reklam har skruvats upp 10 steg nu, och det är så kallade invasiva arter med i ALLA deras reklamspots.

Folk från Afrika och Mellanöstern i 95 procent av deras videos. Någon fler än mig som fattar hinten - Arla är för DE NYA SVENSKARNA, INTE VI SOM BYGGT LANDET OCH VÅRA FÖRFÄDER.

FUCK you Arla. Väljer bort er konsekvent mot trevliga finländska Valio numera.

Alltid trist när företag går under pga av wokefeber.

Hur gör du med Arla? Trodde i min enfald att de stod på svenskarna sida, men icke.

Jag har noterat exakt samma med just Arla. Jag tyckte först om "du är det finaste jag vet"-sången och tänkte att de nog träffat ganska bra, men sen ser man att det är en negerunge kvinnan håller i osv i alla varianter av den. Trist.
Citera
2023-08-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Ja lite så är det, många bäckar små.. Kampen fortsätter!
Bytte passaten förra året, får se om/när nuvarande ochså går ner sig..

Bra där.

Jag är helt öppen för att ta in Volkswagen till mitt hjärta igen, om de överger reklamfolkets våta dröm om bara mörkerfolk och noll vita.
Citera
2023-08-05, 15:38
Medlem
Citat:
Arlas reklam har skruvats upp 10 steg nu, och det är så kallade invasiva arter med i ALLA deras reklamspots.

Folk från Afrika och Mellanöstern i 95 procent av deras videos. Någon fler än mig som fattar hinten - Arla är för DE NYA SVENSKARNA, INTE VI SOM BYGGT LANDET OCH VÅRA FÖRFÄDER.

FUCK you Arla. Väljer bort er konsekvent mot trevliga finländska Valio numera.

Alltid trist när företag går under pga av wokefeber.

Hur gör du med Arla? Trodde i min enfald att de stod på svenskarna sida, men icke.

Dom vill väl få MENA att sluta handla Lidls egna och köpa arlamjölk istället men förstår inte att dom bara bryr sig om priset. Antagligen så tappar dom fler kunder än vad dom vinner på sådana reklamfilmer. Reklammakarna saknar som så många idag en konsekvensanalytisk förmåga. Hade folk haft den förmågan så skulle Sverige inte se ut som det gör idag
Citera
2023-08-05, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag har noterat exakt samma med just Arla. Jag tyckte först om "du är det finaste jag vet"-sången och tänkte att de nog träffat ganska bra, men sen ser man att det är en negerunge kvinnan håller i osv i alla varianter av den. Trist.

Noterade exakt detsamma. Och visst är ungen söt, men ARLA valde JUST den sekvensen av en lång video, som finns på deras hemsida. Klart att något som inte är vitt är bättre, enligt ARLA.

ARLA kan dra snart rakt åt helvete.
Citera
2023-08-05, 15:39
Medlem
Citat:
Japp. Alltid beredd att se reklam för vilka företag jag vill bojkott next. Tyvärr företag och märken som jag gillar ibland, men det kan inte hjälpas.

Off topic men Volkswagen har jag alltid gillat. Bra bilar men inget babbianskryt. Men med deras MONGO-reklam med en sk. smart blatte som mästrar en vit man ÖVER hans fru - GLÖM att ni NÅGONSIN kommer att få EN SPÄNN av mig i framtiden. Börjat hata Volkswagen.

Hahaha, jag vet precis vilken negerreklam du menar. Vilken vidrig reklam! Synd på detta en gång så fina tyska bilmärke, men jag kommer aldrig någonsin mer vidröra en VW.
Citera
2023-08-05, 15:41
Medlem
Undra hur många afrikaner som jobba för Arla i deras produktion och kontor. Det där är jag mer nyfiken på. Jag jobbade på en Arla fabrik på 90 talet, inte en enda afrikan såg jag då och inte heller en enda mena heller.
Citera
2023-08-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Arla räknar med att alla svarta ska dricka mjölk för de tror att de kommer bli vita om de dricker mjölk.
Detta eftersom vita dricker mindre mjölk 2023 än på 80 talet.

Det här är sanningen. Mjölkdrickande har kollapsat bland ursvenskar - alla har laktos intolerans, undviker animal produkter osv. Arla satsar helt enkelt på den marknaden som finns kvar. Och stödjer därför också utökad och accelerad invandring.
Citera
2023-08-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Dom vill väl få MENA att sluta handla Lidls egna och köpa arlamjölk istället men förstår inte att dom bara bryr sig om priset. Antagligen så tappar dom fler kunder än vad dom vinner på sådana reklamfilmer. Reklammakarna saknar som så många idag en konsekvensanalytisk förmåga. Hade folk haft den förmågan så skulle Sverige inte se ut som det gör idag

SAMTLIGA reklammakare är vänsterfolk, fråga inte hur jag vet.
Det kommer med den ena mer wokeidén än den andra, och kollegan bara hejar på och klappar i händerna.

ARLAS baskundkrets känner sig mer och mer bortstött och det kommer ge resultat. Babbarna fattar ingenting vad ARLA vill ge dem. En perfekt storm som kommer att sänka ARLA. Trist, men ...

GO WOKE - GO BROKE. ARLA, NI BORDE VETA BÄTTRE.
Citera
2023-08-05, 15:45
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Bra där.

Jag är helt öppen för att ta in Volkswagen till mitt hjärta igen, om de överger reklamfolkets våta dröm om bara mörkerfolk och noll vita.

Nöjd med den ochså, även nya men tar gärna steget tillbaka den dagen jag med!
Denna hysteri psykos måste ju ge med sig nån gång tycker man?
Citera
2023-08-05, 15:48
Medlem
Africagonzos avatar
Någon specifik reklam ni tänker på?
Jag slutade köpa Arla när dom hade sin "Nettonoll" reklam som dom sedan blev dömda för.
Citera
2023-08-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av initieramig
Det här är sanningen. Mjölkdrickande har kollapsat bland ursvenskar - alla har laktos intolerans, undviker animal produkter osv. Arla satsar helt enkelt på den marknaden som finns kvar. Och stödjer därför också utökad och accelerad invandring.

Du har både rätt och inte. Ursvenskar tål och älskar mjölk. Vänsterfolk dvs veganer tål inget, som vanligt.

ARLA ser såklart på befolkningssammansättningen när de gör sin reklam. Svenskar kommer vara i det närmaste utraderade inom 50-100 år, medan afrikanska och mena-befolkningen växer explosionsartat här. De svarta och mena som KAN äta och dricka laktos måste de såklart värna mest om.

Igen, FUCK YOU ARLA. LANDSFÖRRÄDARE DE LUXE. Gör en sådan yoghurt med smak av bittert gift, så kanske jag köper den.
Citera
2023-08-05, 15:51
Medlem
Det bisarra är ju att troligen väldigt få negrer och araber kollar på svensk reklam tv, så vem riktar dom sig till egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in