2023-08-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du argumenterar från fel håll, att de smörar har inte med groming att göra. Utan den svåra bedömningen att polis inte får locka fram brott. I USA har jag för mig att de i en del delstater kan polis spela prostituerade, kanske har jag fel där. Men något sådant kommer aldrig svenskt rättssystem att inkorporera. Liknande Dumpens smörande blir en gråzon och rättsväsendet kommer fria före en att fälla.

Ett annat problem är att bevisen måste vara starka, det gör att Dumpen behöver lämna in sina telefoner, det räcker inte med tömning, då en tömning inte får med eventuella borttagna dumpar. Försvarsadvokaten kan för sin klients räkning hävda att dumprarna inte är kompletta och därmed finns inte hela sanningen med. Det som Dumpen kan bidra med är det som de gör redan i dag, anmäla barnporr.

Om Dumpen fortsätter efter att lagen införts, så skapar de bara fall som är omöjliga att fälla. Om de inte smörar och kan bevisa det, kan de lämna över till polis om det är ett tidigt skeende, men tänker de sig att hänga ut efter dom, då ger de dem dubbla straff, och det är oseriöst.
Nu spekulerar du utifrån en massa kansken. Ointressant och inte bara spekulativt utan fiktuöst.
Citera
2023-08-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det är ändå modigt att faktiskt våga erkänna när man inte har all fakta!

Hade gäddorna förstått vad samtycke var så hade inte dumpen behövts. Så istället för att trycka bilderböcker om "stopp min kropp" till barn borde det göras till vuxna.
Den här finns för att vuxna ska förstå i förhållande till andra vuxna https://www.youtube.com/watch?v=oQbei5JGiT8 . Sorgligt om det måste behöva produceras liknande att visa för vuxna män (och kvinnor) för att de ska förstå att de inte kan sexchatta med eller våldföra sig på barn.

Men Dumpen har fått mig att förstå att det finns ett behov. Gäddlingarna som skriver här har inte alla förstått ens den enkla lagstiftningen och att det är ett brott att (och självklart att inte) skriva sexuellt till barn.
Citera
2023-08-05, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Jag förstår inte vad du försöker få sagt.
Det är uppenbart
Citat:
Som ovanstående är du fri att berätta varför du mår psykiskt dåligt av dumpen.
Det gör jag inte
Citera
2023-08-05, 11:30
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är uppenbart
Det gör jag inte
Jag förstår vad du säger, men jag lyssnar även på det du inte säger (metafor) och det sista stämmer inte Sven, men det får stå mellan dig och Gud.
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Svarar du för Ankan nu? Och nej, det kan man inte.
Pow! Varit så under trådens gång.
Citat:
Men det har ju redan hänt?
Förnekelse är en lååång väg att gå.
Citera
2023-08-05, 12:22
Avslutad
Citat:
Vafan ska det där vara källor? Jag dööör!

Vad ska du använda mot Dumpen härnäst, ett collage från lokala ålderdomshemmets pysselhörna? Tyska bokmärken?

Uppsatsen var förmodligen "framlagd" under ht 2022, då de senaste referenserna i listan (ur minnet) är från omkring mitten av -22.

Förstår att ett år och ett par månader därtill är en evighet vid din ålder. Bekymra dig icke utan fortsätt du att leka med vad man leker med nuförti'n.
Senast redigerad av Brooz 2023-08-05 kl. 12:27.
Citera
2023-08-05, 12:38
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Uppsatsen var förmodligen "framlagd" under ht 2022, då de senaste referenserna i listan (ur minnet) är från omkring mitten av -22.

Förstår att ett år och ett par månader därtill är en evighet vid din ålder. Bekymra dig icke utan fortsätt du att leka med vad man leker med nuförti'n.

Studenterna som skrev den tar också upp att den är skriven nära inpå dumpens lansering och det försvårar deras granskning. Så det är relevant. Det gör att de ifrågasätter sitt eget resultat
Citera
2023-08-05, 12:45
Avslutad
Citat:
Studenterna som skrev den tar också upp att den är skriven nära inpå dumpens lansering och det försvårar deras granskning. Så det är relevant. Det gör att de ifrågasätter sitt eget resultat

Ja, det är bra! Jag har dock följt Dumpen "på avstånd" (dvs utan att vara inloggad) sedan de startade den här tråden, och har inte märkt någon påtaglig skillnad i vare sig deras "metod" eller attityder.
Citera
2023-08-05, 12:55
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ja, det är bra! Jag har dock följt Dumpen "på avstånd" (dvs utan att vara inloggad) sedan de startade den här tråden, och har inte märkt någon påtaglig skillnad i vare sig deras "metod" eller attityder.

2 år är väldigt lite tid att se en påtaglig förändring. Gipsy har märkt av att de börjat använda mer psykologitermer. Det är en liten, men märkbar förändring.
Citera
2023-08-05, 13:03
Avslutad
Citat:
2 år är väldigt lite tid att se en påtaglig förändring. Gipsy har märkt av att de börjat använda mer psykologitermer. Det är en liten, men märkbar förändring.

Hehe – ja, jag har märkt att dumplingarne har börjat att svänga sig med diverse "buzzwords" – "trappan" verkar vara populär – efter det att den innersta kretsen tydligen har bibringats några föreläsningar i ämnet.

Det krävs dock en del utbildning för att kunna "bottna" i sådant....
Senast redigerad av Brooz 2023-08-05 kl. 13:05.
Citera
2023-08-05, 13:11
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Hehe – ja, jag har märkt att dumplingarne har börjat att svänga sig med diverse "buzzwords" – "trappan" verkar vara populär – efter det att den innersta kretsen tydligen har bibringats några föreläsningar i ämnet.

Det krävs dock en del utbildning för att kunna "bottna" i sådant....

"En del utbildning" uppnår du inte på 2 år. Det krävs lite tålamod där, även från kritiker.
Citera
2023-08-05, 13:15
Medlem
Citat:

Jag förstår att du inte är insatt i den akademiska världen men för att tydliggöra för dig; man kan skriva en uppsats om att Hitler flydde till Sverige och har släkt boende i Bollnäs. Det betyder inte att det stämmer.

Att hänvisa till studentuppsatser om Dumpen eller teorier generellt vittnar enbart på din utbildningsnivå och begränsningar, inget annat.
Citera
2023-08-05, 13:23
Avslutad
Citat:
"En del utbildning" uppnår du inte på 2 år. Det krävs lite tålamod där, även från kritiker.

"Grundutbildning i ämnet" borde jag ha skrivit. Vet inte hur det står till med det hos den övriga "innersta kretsen" men Dumpens grundare lämnar väl en del att önska i det avseendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in