2023-08-05, 05:25
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det enda jag hittar är detta https://krafman.se/dumpen-media-group-ab/5568529258/sammanfattning

Du är fri att köpa deras ord blint om du vill det. Har du något av mer substans får du gärna dela med dig. Ditt val.
Det föreningen redovisat är baserat på inbetalda årsavgifter från medlemmar. Det från för-föreningen som kanske inte var en verklig förening finns inte med i redovisningen, det innan ABt tog över fiskandet.

Är väl ett år minst som ingen redovisning finns för, och vi lär inte få någon heller. Det bara försvann i samband med förändringen av föreningen. En viss redovisning för ett helt år från ABt lär komma 2024.
Citera
2023-08-05, 05:27
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det enda jag hittar är detta https://krafman.se/dumpen-media-group-ab/5568529258/sammanfattning

Du är fri att köpa deras ord blint om du vill det. Har du något av mer substans får du gärna dela med dig. Ditt val.
Jag förstår inte vad du försöker få sagt.

Som ovanstående är du fri att berätta varför du mår psykiskt dåligt av dumpen. Det är svårt att lita på någon som inte är i alla sinnens fulla bruk SvenHelsing.
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-05 kl. 05:30.
Citera
2023-08-05, 05:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Nu svamlar ankan igen.
Vad bedömer du som är opartiskt exakt?
Fler saker, främst att polis skulle stödja några som förtalar på sådant sätt som går att stämma i domstol, i normala- vanliga fall.

De tar ställning för Dumpen, Dumpen som inte gör allt rätt och riktigt och rättrådigt.

Som jämförelse, de tar mot grävande uppgifter mot Bandidos, från HA. Vi är alla lika inför lagen, ska vara!
Citera
2023-08-05, 05:42
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fler saker, främst att polis skulle stödja några som förtalar på sådant sätt som går att stämma i domstol, i normala- vanliga fall.

De tar ställning för Dumpen, Dumpen som inte gör allt rätt och riktigt och rättrådigt.

Som jämförelse, de tar mot grävande uppgifter mot Bandidos, från HA. Vi är alla lika inför lagen, ska vara!
- Falsk ryktesspridning.
Dumpen gör allt för det rätta. Vad du anser är rätt går ut på att man ska behaga din värld och så fungerar inte livet.

Du mår inte bra ankan. Jag föreslår att du håller dig till sanningen eller hittar en intressantare hobby som får dig på bättre tankar.
Citera
2023-08-05, 05:47
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
- Falsk ryktesspridning.
Dumpen gör allt för det rätta. Vad du anser är rätt går ut på att man ska behaga din värld och så fungerar inte livet.

Du mår inte bra ankan. Jag föreslår att du håller dig till sanningen eller hittar en intressantare hobby som får dig på bättre tankar.
Jag skriver bara om att polis sannolikt inte kommer kunna ta emot några gäddor från Dumpen, det är inte sanningen utan vad jag tror utifrån det jag läst.
Citera
2023-08-05, 06:22
Avslutad
Citat:
Där är väl nånting du gillar. Skäms. [---]

Dina och andra rabiata dumplingars fantasier om att alla, som framför kritik mot Dumpen med nödvändighet är "gäddor", kan du bl.a läsa om här:

https://www.uppsatser.se/uppsats/1de0f94bec/

Om du googlar på #JÄVLAPEDDO så hittar du också länken bland de första svaren...

Denna tål också att läsas i sammanhanget, då den har en viss "koppling" till den förra:

https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1677394/FULLTEXT01.pdf
Senast redigerad av Brooz 2023-08-05 kl. 06:55. Anledning: Tillägg
Citera
2023-08-05, 09:24
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Polislagen kap.7.3. det i övrigt finns någon särskild omständighet som är ägnad att rubba förtroendet till hans eller hennes opartiskhet.

Opartiskhet är att han- hon redan bestämt att killen är en brottsling. Och därmed smörar killen så att denna faller i frestelse.

Opartiskheten gör det svårt att arbeta tillsammans med Dumpen.

Samarbetet gör även att polisen legitimerar uthängningarna, och uthängningarna är förtal även om Sara inte kan dömas för dem.

Omständigheten med Dumpen blir ägnad att rubba förtroendet för polis, då Dumpen inte följer gängse principer.

Om någon begår ett brott så kan alla dömas. Att de inte blir åtalade beror på att de inte begår ett brott eller att de inte blivit anmälda för ett.

Dumpen behöver inte följa samma riktlinjer som poliser. Talar vi fortfarande om att det teoretiskt skulle tillkomma en ny lag nu?
Citera
2023-08-05, 09:46
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Dina och andra rabiata dumplingars fantasier om att alla, som framför kritik mot Dumpen med nödvändighet är "gäddor", kan du bl.a läsa om här:

Om du googlar på #JÄVLAPEDDO så hittar du också länken bland de första svaren...

Denna tål också att läsas i sammanhanget, då den har en viss "koppling" till den förra:

Det är en studentuppsats. Jag ser ingen koppling som den har till ditt påstående att alla som kritiserar dumpen inte är gäddor. Du får gärna utveckla.

Uppsatsen är en textjämförelse av hemsidan och deras instagramkontos kommunikation. I uppsatsen "skrapar de på ytan" (s. 37) och kommer de fram till att dumpen med sin kommunikation förmedlar att de verkar i en gråzon, samarbetar med myndigheter, är kritiska till rättsväsendets förmåga att skydda barnen. Resultaten av uppsatsen menar att folkdomstolar inte är rättssäkra, förmågan att lagföra och skydda barn behöver rustas upp, ansvaret på det hamnar på rättsstaten, det finns en uthängnadskultur på sociala medier, majoriteten av gäddorna är män.

De tar också upp att dumpen varit verksam i ca 1 år när uppsatsen skrevs. De tillägger därför följande:

"Med anledning av den relativ t korta tidsperiod som föremålet för vår studie varit verksam blir jämförelsen mellan Mork Lomells studie av ”Barnas Trygghet” och denna studie kring Dumpen och 2forty2 märkbart haltande. Den aktiva perioden för den svenska versionen är helt enkelt för kor t för en valid jämförelse." (s.35)

och

"Digilantiseringsgruppering är ett tämligen nytt fenomen i Sverige och därav finns ingen forskning kring detta." (s.37)
Senast redigerad av TottemHorse 2023-08-05 kl. 09:53.
Citera
2023-08-05, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det är en studentuppsats. Jag ser ingen koppling som den har till ditt påstående att alla som kritiserar dumpen inte är gäddor. Du får gärna utveckla. [...]

Skall kika på det, när kontroll av min stora "arkiv'"-disk är klar...

Jag vet ju att jag har läst det jag påstår. Förutom den senaste utgåvan har jag nog 3 - 4 som datorn har bedömt som "Samma filnamn men ej identisk med föregående" och därför lagt till någon bokstav eller nuffra till filnamnet (vanligtvis FULLTEXT.pdf), om jag insisterar på att filen ändå skall sparas. Det kan ha varit några revisioner efter det exemplar som jag läste.
Citera
2023-08-05, 11:06
Medlem
Citat:
Det där kan du applicera på ungefär allting som du inte gillar..
Svarar du för Ankan nu? Och nej, det kan man inte.
Citera
2023-08-05, 11:08
Medlem
Citat:

Vafan ska det där vara källor? Jag dööör!

Vad ska du använda mot Dumpen härnäst, ett collage från lokala ålderdomshemmets pysselhörna? Tyska bokmärken?
Citera
2023-08-05, 11:09
Medlem
Citat:
Jag skriver bara om att polis sannolikt inte kommer kunna ta emot några gäddor från Dumpen, det är inte sanningen utan vad jag tror utifrån det jag läst.
Men det har ju redan hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in