2023-08-05, 12:45
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Har nu sett i flera inlägg att Annika framställs som en miserabel blandmissbrukare. Jag kan bara inte tro det. Är inte detta bara usla trådsanningar som nu också denne Bali hakat på? Vad finns det för belägg för att det förhåller sig så att hon har missbruksproblem?
Antingen är kvinnan fullständigt intelligensbefriad vilket inte är troligt då hon faktiskt varit minister i en Svensk regering och verkar klara sitt dagliga liv med barn hus och så vidare.

Eller så går hon loss på starka mediciner och alkohol på kvällskvisten och därefter sätter sig spyr galla och rasism på sociala medier, med viss erfarenhet av människor med missbrukarproblem och som även har tillgång till dator och internet så är jag helt övertygad om att den rabiata skatan har problem med missbruk. Om det är piller eller alkohol eller båda delarna vet nog bara skatan själv, men jag är hyfsat säker på att både medicin och alkohol är hennes problem....Förutom hennes urusla och heta temperament då förstås.
Citera
2023-08-05, 13:50
Medlem
DrOutlaws avatar
Vem bryr sig om Strandhäll? Hon är ju bara en alkoholiserad fullbordad psykopat som fick sin exman att hänga sig själv. Hon borde egentligen sitta inlåst på psyket, bara kolla i hennes ögon när hon pratar. En normal människa ser inte ut så där utan hon liknar mer Dahmer och andra seriemördare.
Citera
2023-08-05, 14:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Antingen är kvinnan fullständigt intelligensbefriad vilket inte är troligt då hon faktiskt varit minister i en Svensk regering och verkar klara sitt dagliga liv med barn hus och så vidare.

Eller så går hon loss på starka mediciner och alkohol på kvällskvisten och därefter sätter sig spyr galla och rasism på sociala medier, med viss erfarenhet av människor med missbrukarproblem och som även har tillgång till dator och internet så är jag helt övertygad om att den rabiata skatan har problem med missbruk. Om det är piller eller alkohol eller båda delarna vet nog bara skatan själv, men jag är hyfsat säker på att både medicin och alkohol är hennes problem....Förutom hennes urusla och heta temperament då förstås.
Nä, tror inte ett dugg på att hon sitter fast i ett missbruk. Däremot sitter hon fast i migrationsskiten som hon fruktlöst ger sig in i att på sociala medier stå upp för och debattera istället för att bara rakt av mer eller mindre erkänna hur jävla fel socialdemokratin m.fl. handlat när de importerat oöverstigliga problem in i vårt land.

Jag tror vidare på att det är lika fruktlöst av oss att vilt kasta ad-hominem-argument på våra politiska motståndare som dessutom tydligen saknar saklig grund. Det tjänar ju bara motståndarna på vilket också inte alls för långsökt till viss del visas i opinionssiffrorna just nu. Ja, för även Maggan och Stefan har också ofta fått samma skit påskrivet på sina sk "rödvinsnäsor". De vinner ju bara sympatier på sånt - fatta det!

Jag har inte träffat Stefan privat men väl kvinnorna jag nämnt och ingen av dem uppvisar några som helst missbrukssymtom. Jag är helt övertygad om att saklig debatteknik är vägen till valvinst 26 och inte genom skitkastarargumentation som enbart är kontraproduktiv. Jo, det som utspelar sig på sociala medier har betydelse och gör skillnad även fast det är långt till valet. Vi gör bäst i att höja oss!

EDIT: Ja kolla bara på inlägget ovan mitt så förstår ni vad jag menar. Fan, sånt håller inte även fast det "bara" är hos "kattfan".
Senast redigerad av kubun 2023-08-05 kl. 14:22.
Citera
2023-08-05, 14:41
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det vore en fördel, men det allra viktigaste torde vara förmågan att inhämta kunskap samt att tänka kritiskt. Inga grenar som sossar excellerar i, direkt.

Det är VÄLDIGT många akademiska examina som går bort om "förmågan att inhämta kunskap samt att tänka kritiskt" är parametrar av vikt. Värt att betänka i dessa tider av politisk likriktning och politiserade ämnen på våra högskolor och universitet.

Nej, akademisk examen anno 2023 säger ingenting om hur kompetent du blir som politiker.

Ett slags brett prov, liknande HP, med ämnen som "statsskicket", "statlig/regional/kommunal förvaltning" och "lagar och regler som styr folkvalda ledare", eller liknande, vore en möjlig väg. 6 timmar av prov i 3 delar.
Citera
2023-08-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nä, tror inte ett dugg på att hon sitter fast i ett missbruk. Däremot sitter hon fast i migrationsskiten som hon fruktlöst ger sig in i att på sociala medier stå upp för och debattera istället för att bara rakt av mer eller mindre erkänna hur jävla fel socialdemokratin m.fl. handlat när de importerat oöverstigliga problem in i vårt land.

Jag tror vidare på att det är lika fruktlöst av oss att vilt kasta ad-hominem-argument på våra politiska motståndare som dessutom tydligen saknar saklig grund. Det tjänar ju bara motståndarna på vilket också inte alls för långsökt till viss del visas i opinionssiffrorna just nu. Ja, för även Maggan och Stefan har också ofta fått samma skit påskrivet på sina sk "rödvinsnäsor". De vinner ju bara sympatier på sånt - fatta det!

Jag har inte träffat Stefan privat men väl kvinnorna jag nämnt och ingen av dem uppvisar några som helst missbrukssymtom. Jag är helt övertygad om att saklig debatteknik är vägen till valvinst 26 och inte genom skitkastarargumentation som enbart är kontraproduktiv. Jo, det som utspelar sig på sociala medier har betydelse och gör skillnad även fast det är långt till valet. Vi gör bäst i att höja oss!

EDIT: Ja kolla bara på inlägget ovan mitt så förstår ni vad jag menar. Fan, sånt håller inte även fast det "bara" är hos "kattfan".
Jag håller helt med. Det har blivit en dum tradition att anklaga framstående socialdemokrater för att ha alkoholproblem helt utan saklig grund. Det är smaklöst. Det finns så mycket andra, konkreta saker, man kan peka på istället för att bara framstå som hatisk. Det ser inte snyggt ut, det för inte saken framåt. Istället kan sossarna mena på att så här resonerar våra motståndare; typiska arga, lågintelligenta SDare på flashback.
Citera
2023-08-05, 14:44
Medlem
Citat:
Har visserligen flera akademiska examina tack vare diverse stipendier, men jag skulle aldrig inbilla mig att jag vore kapabel att fatta beslut om väldigt svåra och komplicerade frågor inom naturvetenskapen.

Grundkravet för att få bli politiker borde vara minst en akademisk examen, eller likvärdigt, OCH 10 års arbetslivserfarenhet. Frågan är om inte grundkravet för att få rösta borde vara något liknande.
Flera akademiska examina? Wow. För mig och de flesta andra räcker det med en. Har du hunnit arbeta något? Är du 80 år?
Citera
2023-08-05, 14:47
Medlem
Rimberts avatar
Jag gillar Annika. Hon bjuder alltid på stor underhållning efter några vinare.
Hon har väl en poäng i att Hanif Bali är någon sorts radhusblatte...
Det är väl inget fel i det egentligen, men man kan tycka att han borde raka av sig sitt svarta jihadskägg.
Senast redigerad av Rimbert 2023-08-05 kl. 14:51.
Citera
2023-08-05, 15:06
Medlem
Glödskals avatar
Strandhäll hotar alltså Bali med polisanmälan om förtal för att han insinuerat att Strandhäll dricker mycket (alkoholism är ej brottsligt), men skrev själv att Bali ägnat sig åt grooming, ett brott som ger upp till 2 års fängelse.

Båda två har väl grund för att polisanmäla varandra men jag tror att Bali faktiskt här skulle kunna få Strandhäll fälld om han var typen som polisanmälde sådana här saker (han har ju varit rätt skarp i sina uttalanden i åratal och borde rimligtvis kunna ta skit).

EDIT: Plockade bort citat från annan användare som kom med av misstag.
Senast redigerad av Glödskal 2023-08-05 kl. 15:18.
Citera
2023-08-05, 15:07
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Flera akademiska examina? Wow. För mig och de flesta andra räcker det med en. Har du hunnit arbeta något? Är du 80 år?

Ja, har arbetat sedan examen och är nu 50 år. Jo, det är fullt tillräckligt med en.

Åter till ämnet: Det finns inga garantier, men tror samhället, utvecklingen och de utrikes relationerna (NATO-frågan exempelvis) hade varit något bättre om politikerna haft utbildning och erfarenhet.

Strandhäll har av allt att döma inte något av det, och borde sätta twitter-fingret i husarrest.
Citera
2023-08-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ja, har arbetat sedan examen och är nu 50 år. Jo, det är fullt tillräckligt med en.

Åter till ämnet: Det finns inga garantier, men tror samhället, utvecklingen och de utrikes relationerna (NATO-frågan exempelvis) hade varit något bättre om politikerna haft utbildning och erfarenhet.

Strandhäll har av allt att döma inte något av det, och borde sätta twitter-fingret i husarrest.
Men Hanif Bali vill ju inte ens ha jobbet. Han vet att han skulle bli galen efter en vecka. Handlar om psyche och uthållighet, Bali pallar inte 80-timmarsveckor. Fan han pallar ju inte ens halvtid.

Bara att ta ett sånt jobb är tufft nog. De flesta backar
Citera
2023-08-05, 15:16
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är VÄLDIGT många akademiska examina som går bort om "förmågan att inhämta kunskap samt att tänka kritiskt" är parametrar av vikt. Värt att betänka i dessa tider av politisk likriktning och politiserade ämnen på våra högskolor och universitet.

Nej, akademisk examen anno 2023 säger ingenting om hur kompetent du blir som politiker.

Ett slags brett prov, liknande HP, med ämnen som "statsskicket", "statlig/regional/kommunal förvaltning" och "lagar och regler som styr folkvalda ledare", eller liknande, vore en möjlig väg. 6 timmar av prov i 3 delar.

Du har aldrig befunnit dig på ett universitet, eller hur? Även om doxa och/eller diskurser styr innehållet, så finns det ändå alltid en vetenskaplig apparat att ta hänsyn till, oavsett ämne.

Angående det som du föreslår: Varför skulle ett grundskoleprov, med faktauppgifter som man lätt kan slå upp, vara av vikt för att sålla ut framtida ledare? Det säger tvärtom ingenting om kompetensen.

Som politiker måste man ha utbildning, så man snabbt kan tillgodogöra sig information från en källa och jämföra med andra källor, och erfarenhet, d.v.s. veta hur samhället ser ut och hur människor har det.

Det håller inte med folk som enbart är bra på faktarabblande och namedroppning, och på att babbla.
Citera
2023-08-05, 15:25
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Du har aldrig befunnit dig på ett universitet, eller hur?

Jag har, dessvärre, det. Lunds Universitet och Försvarshögskolan, i mitt fall.

Citat:
Även om doxa och/eller diskurser styr innehållet, så finns det ändå alltid en vetenskaplig apparat att ta hänsyn till, oavsett ämne.

Nej, inte oavsett ämne. Om det var så så hade inte genusstudier och liknande kvasivetenskapliga tramsinriktningar, som numera styr den totala inriktningen på otaliga högskolor och universitet, kunnat hållas med sina lågkvalitativa forskningsarbeten och sina ovetenskapliga slutsatser.

De sista kvarvarande, någotsånär sunda, inriktningarna är de rent naturvetenskapliga utbildningarna, och därifrån kommer extremt få politiker, oavsett politisk inriktning.

Citat:
Angående det som du föreslår: Varför skulle ett grundskoleprov, med faktauppgifter som man lätt kan slå upp, vara av vikt för att sålla ut framtida ledare? Det säger tvärtom ingenting om kompetensen.

Det handlar om gymnasiekompetens i det fallet, inte grundskolekompetens.

Ledarskap lär man sig i princip aldrig på en högskoleutbildning, utan genom att inneha ledarskaps och chefspositioner i näringslivet, statligt, regionalt eller kommunalt.

Citat:
Som politiker måste man ha utbildning, så man snabbt kan tillgodogöra sig information från en källa och jämföra med andra källor, och erfarenhet, d.v.s. veta hur samhället ser ut och hur människor har det.

Det där lär man sig inte på någon högre utbildning, utan genom erfarenhet och allmänbildning, än en gång. En människa som jag, som gått den långa vägen från maskinoperatör till produktions och fabrikschef och vidare därifrån, och bara införskaffat sig högre utbildning i kursform i väl vuxen ålder (bortsett från militära utbildningar), förstår avsevärt bättre "hur människor har det" än en 23-årig MUF eller SSUare, med en kandidatexamen i statsvetenskap vars erfarenhet av "vanligt folk" sträcker sig till ett 4 veckors sommarjobb på ett ålderdomshem.

Citat:
Det håller inte med folk som enbart är bra på faktarabblande och namedroppning, och på att babbla.

Precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in