2023-06-22, 20:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Drogkartell.

Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Enligt privatdetektiven som familjen hyrde så skall ju Lars ha blivit mördad av en drogkartell, därav varför han aldrig återfunnits.

Undrar om denna drogkartell kan ha haft att göra med Hotel Color i Varna?
Citera
2023-06-23, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Enligt privatdetektiven som familjen hyrde så skall ju Lars ha blivit mördad av en drogkartell, därav varför han aldrig återfunnits.

Tyvärr så låter detta mest sannolikt. frågan är bara hur lyckades de komma ifatt honom innan polisen eller väktare på flygplatsen? Och att inga vittnen ska ha sett någonting man tycker att någon efter alla dessa år borde kommit fram med att de har sett någonting som sticker ut.
Citera
2023-06-24, 23:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Var nog inga problem att få tag på Mittank.

Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Tyvärr så låter detta mest sannolikt. frågan är bara hur lyckades de komma ifatt honom innan polisen eller väktare på flygplatsen? Och att inga vittnen ska ha sett någonting man tycker att någon efter alla dessa år borde kommit fram med att de har sett någonting som sticker ut.

Det kan mycket väl ha varit orsaken till att han försvann och upprinnelsen till det kan ha varit på Hotel Color.

Det var nog inga större problem. Vilka samarbetade drogkartellen med? Ingen aning vad taxichauffören var för en slags person. Om det var som så att drogkartellen tog honom så kan detta mycket väl redan ha skett i solrosfältet eller i dess närhet.
Citera
2023-06-25, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det kan mycket väl ha varit orsaken till att han försvann och upprinnelsen till det kan ha varit på Hotel Color.

Det var nog inga större problem. Vilka samarbetade drogkartellen med? Ingen aning vad taxichauffören var för en slags person. Om det var som så att drogkartellen tog honom så kan detta mycket väl redan ha skett i solrosfältet eller i dess närhet.

Jo fast borde inte väktare eller polis tillkallats till plats & kollat vart han skulle ta vägen? Man tycker ju att väktarna borde skynda sig efter honom?

Kan kartellen verkligen varit så snabba att de visste exakt vart han skulle?
Citera
2023-06-25, 16:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Började allt på Hotel Color natten innan flygresan?

Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Jo fast borde inte väktare eller polis tillkallats till plats & kollat vart han skulle ta vägen? Man tycker ju att väktarna borde skynda sig efter honom?

Kan kartellen verkligen varit så snabba att de visste exakt vart han skulle?

Började allt på Hotel Color så tror att kartellen var mycket snabba i vändningarna.

Mittank bokade en natt på det här hotellet och kan mycket väl ha berättat för t. ex. portiern att han skulle till flygplatsen nästa dag för att flyga hem. Samma sak med t. ex. taxichaffisen. Ingen vet vilka personer som kartellen hade i sin sold. Kanske vakter, polis och doktor Kostov?

Vi vet att Mittank var så rädd den här natten att han inte vågade att stanna på sitt rum på detta hotell.
Citera
2023-06-28, 21:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer för alltid att förbli ouppklarat.

Den 8 juli i år är det på dagen nio år sedan Mittank försvann utan ett spår för att kunna komma vidare.

Hans försvinnande kommer till 99% att för alltid förbli ouppklarat tyvärr. Någonstans i trakterna av Varna kom hans kropp att bli dumpad. Mycket tragiskt det hela att försvinna i tomma intet. Ingen kommer någonsin att få svar på alla frågor vad som egentligen hände och varför.
Citera
2023-06-29, 17:03
Medlem
godboys avatar
Citat:
Den 8 juli i år är det på dagen nio år sedan Mittank försvann utan ett spår för att kunna komma vidare.

Hans försvinnande kommer till 99% att för alltid förbli ouppklarat tyvärr. Någonstans i trakterna av Varna kom hans kropp att bli dumpad. Mycket tragiskt det hela att försvinna i tomma intet. Ingen kommer någonsin att få svar på alla frågor vad som egentligen hände och varför.
Sannolikt kommer detta aldrig klaras upp. Dock funderar jag lite på modern Sandra, hon hade ju väldigt bestämda uppfattningar om vad som fick sägas om Lars och jag tror absolut att hon (omedvetet) kan obstruerat utredningen genom att inte säga hela sanningen om hans liv. Inte minsta skugga fick ju falla över Lars.
Citera
2023-06-30, 13:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mamma Sandras bestämda uppfattningar.

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Sannolikt kommer detta aldrig klaras upp. Dock funderar jag lite på modern Sandra, hon hade ju väldigt bestämda uppfattningar om vad som fick sägas om Lars och jag tror absolut att hon (omedvetet) kan obstruerat utredningen genom att inte säga hela sanningen om hans liv. Inte minsta skugga fick ju falla över Lars.

Det samma tror jag - eller rättare sagt jag är övertygad om att mamma Sandra har gjort det.

Precis som du skriver så får ingen skugga falla över hennes son. Detta har inte gjort det lättare att försöka klara upp vad som hände med Mittank och varför. Jag tror dock inte att även om Sandra skulle ha berättat allt vad hon kände till så tror jag ändå att det inte att hans försvinnande hade kunnat bli uppklarat.

Jag tror att vad som kom att hända honom hade sin upprinnelse på Hotel Color.
Citera
2023-07-01, 17:27
Medlem
Hur var polisutredningen kring hans hotell och dr Kostov? Korrumperat, jo, men fick mamman ta del av utredningen? Jag tror mycket är mörkat. Var LM beroende av droger? Hur mkt knarkkarteller fanns det i Bulgarien år 2014?

Tror ni mamma Sandra vet mer än det som är officiellt?
Citera
2023-07-01, 17:30
Medlem
Jag tror han hamnade i ett fel sällskap och fick de efter sig. Han var ju rädd på hotellet. Fel plats på fel tillfälle. Dock undrar jag hur de kunde veta att han sprang till solrosfältet? Kan de ha honom av daga där? Inga kameror där? Borde ju finnas runt en flygplats.
Citera
2023-07-01, 20:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mamma Sandra och vad hon känner till.

Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Hur var polisutredningen kring hans hotell och dr Kostov? Korrumperat, jo, men fick mamman ta del av utredningen? Jag tror mycket är mörkat. Var LM beroende av droger? Hur mkt knarkkarteller fanns det i Bulgarien år 2014?

Tror ni mamma Sandra vet mer än det som är officiellt?

Mamma Sandra vet betydligt mera än den officiella versionen och javisst är mycket mörkat.

Eftersom detta inte talar till Mittanks fördel så berättar hon inget. Om sedan Sandra fått reda på allt vet jag inte men skulle inte tro att så är fallet. Hon måste numera inse att sonen aldrig mera kommer att komma tillbaka tyvärr.
Citera
2023-08-05, 12:32
Bannlyst
Citat:
Mamma Sandra vet betydligt mera än den officiella versionen och javisst är mycket mörkat.

Eftersom detta inte talar till Mittanks fördel så berättar hon inget. Om sedan Sandra fått reda på allt vet jag inte men skulle inte tro att så är fallet. Hon måste numera inse att sonen aldrig mera kommer att komma tillbaka tyvärr.

Vad är det egentligen som är mörkat? Vad är anledningen till detta isånnafall? Väldigt märkligt fall att få verkar veta så lite. Vart hade han kunnat ta vägen efter han hoppat över stängslet kan man ju undra. Det lär inte funnit mycket där bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in