Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-06, 13:55
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Alla sorter som diskuteras här är standard/commercial, och flera sorter är samma med olika klistermärken på.
Oj då, det var en skaplig observationsförmåga du sitter på. Vad händer om någon slänger upp en riktig fettig afghan? Kommer du blända oss med din fantastiska förmåga även då? Eller ville du bara göra lite ljud från din osäkra källare?

Hursomhelst så var ditt inlägg ett snäpp efterblivet
Citera
2023-07-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Alla sorter som diskuteras här är standard/commercial, och flera sorter är samma med olika klistermärken på.
För det första har du fel. För det andra - och? Hur många gånger har du inte skrivit detta nu i denna tråden. Cirkulera. Och fortsätt bli blåst på ditt dyra röka. 99% av Sverige fortsätter röka sorter liknandes dom som nämns här.
Citera
2023-08-05, 00:28
Medlem
Louis Vuitton?
Bugatti?
Någon som testat?
Någon annan dunder som cirkulerar?
Citera
2023-08-05, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Louis Vuitton?
Bugatti?
Någon som testat?
Någon annan dunder som cirkulerar?

Louis vuitton, ljus och stenhård var för ca 1 år sedan inget att hänga i granen.
Citera
2023-08-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvas
Louis vuitton, ljus och stenhård var för ca 1 år sedan inget att hänga i granen.
Hade för mig det också, men denna va fin. Mjuk o porös, trillar isär. Lite åt det mörkare hållet.
8.5/10

Edit: En konstig sak med den är dock att den är typ omöjlig o trycka ihop till en bit igen efter att den smulats, aldrig stött på innan. Inte så färsk kanske?
Citera
2023-08-05, 12:20
Medlem
Citat:
Hade för mig det också, men denna va fin. Mjuk o porös, trillar isär. Lite åt det mörkare hållet.
8.5/10

Edit: En konstig sak med den är dock att den är typ omöjlig o trycka ihop till en bit igen efter att den smulats, aldrig stött på innan. Inte så färsk kanske?

Då dom flesta ”stämplar” idag mest är papperslappar på plattorna så är det nog som andra sagt tidigare i tråden att det troligtvis är olika standard sorter som cirkulerar med samma loggor. 8,5/10 låter ju dock som bra jävla röka. Den Louis Vuitton jag hade var ish 4/10.
Senast redigerad av Kvas 2023-08-05 kl. 12:22.
Citera
2023-08-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvas
Då dom flesta ”stämplar” idag mest är papperslappar på plattorna så är det nog som andra sagt tidigare i tråden att det troligtvis är olika standard sorter som cirkulerar med samma loggor. 8,5/10 låter ju dock som bra jävla röka. Den Louis Vuitton jag hade var ish 4/10.
Ja så är det ju tyvärr, brukar gå att känna igen om det är någon speciell sort dock. Som denna, att den trillar isär så o inte vill sättas ihop igen. Aldrig stött på liknande faktiskt. Men annars är de flesta sorter ganska lika varann. Men kommer lite guldkorn då och då.

Men jo den var fin, folk hade nog lagt den på 10/10 men nja, lite mer krut kunde där varit, men sen är jag ganska inrökt med. Men ingen 4a nä. Mellan 7-9 absolut
Citera
2023-08-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ja så är det ju tyvärr, brukar gå att känna igen om det är någon speciell sort dock. Som denna, att den trillar isär så o inte vill sättas ihop igen. Aldrig stött på liknande faktiskt. Men annars är de flesta sorter ganska lika varann. Men kommer lite guldkorn då och då.

Men jo den var fin, folk hade nog lagt den på 10/10 men nja, lite mer krut kunde där varit, men sen är jag ganska inrökt med. Men ingen 4a nä. Mellan 7-9 absolut

Har också stött på det här med att det smulas sönder de sista 2 åren ungefär, har ingen aning om vad det beror på.
Citera
2023-08-06, 10:44
Medlem
Citat:

Bra hash smulas lätt isär, vet inte varför commercial hash är så lätt att knåda till en boll men bra hash får man hålla på med en stund innan det blir en fast boll.

Bara kolla på hur bra "Dry Sift"/120-90u är, alltid smuligt om det inte är kurerat.
Citera
2023-08-08, 09:02
Medlem
PS Det ska smulas lätt men det ska inte vara torrt pulver utan det ska smulas lätt men ändå vara oljigt och så. Har stött på commercial sorter som bara ramlar ihop så fort man pillar på det och det är inte det jag menar med bra kvalitet.
Citera
2023-08-08, 10:13
Medlem
Stämpel betyder inte ett skit. Vem som helst kan skriva ut en cool etikett på sin platta. Gå istället efter hur haschet luktar och ser ut.
Citera
2023-08-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Stämpel betyder inte ett skit. Vem som helst kan skriva ut en cool etikett på sin platta. Gå istället efter hur haschet luktar och ser ut.
Agree. Man kan ju dock lägga stämpeln på minnet om man hittat någon som luktar/slår/ser bra ut. Enklare att tipsa med en stämpel med. Folk fifflar ja, men det finns ju ändå oftast x antal kilon i omlopp med samma stämpel och samma hasch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in