2023-08-05, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Vänta lite grann. Om inte Maja var med på mordet varför ska då Johanna diktera vad Maja ska säga i förhör? Om nu Maja sov igenom hela mordet så behövs väl knappast någon efterhandskonstruktion från varken Johanna eller Maja, sov Maja så sov hon inget mer med det, Så varför diktera ihop en osannolik historia när Maja sitter på sanningen som dessutom är guld värd för henne.
Johanna hade nog inte riktigt planerat att bli avbruten mitt i bortforslandet av Toves tillhörigheter, utan hon hade nog trott att hon skulle hinna få undan kroppen och "prylarna", men blev avbruten och var tvungen att dra en nödlögn, donken, som förklaring till oljuden och vad hon gjorde i trappen, påväg ut mitt i natten, hon tänker köra själv, men grannen trodde väl att hon var onykter? Då säger hon att hennes mamma ska skjutsa. Att grannen då erbjuder skjuts gör det lite mer knepigt. Hon måste involvera Maja, för trovärdigheten och förklaringar till oljuden och att hon var påväg ut.
Hon tog hand om en full kompis...som den ansvarsfulla vän hon vill framastå som.

Vilken otur att far och son gjorde yoghurt mitt i natten (Vad är oddsen för det?) och reagerade på ljuden från Johannas lägenhet?
Vem misstänker att grannen precis mördat någon?

Att Maja dras in är ofrånkomligt, för att Johanna ska ordna ett trovärdigt scenario om full kompis som ramlat och spytt och nu behöver lite donken.
Citera
2023-08-05, 00:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Du längtar. - Säg, vad är det som gör att det känns så förväntansfullt med att få invänta och hoppas på ett långt straff för denna 18-åriga tjej som faktiskt kan vara oskyldig till att ha medverkat till mordet genom att hålla T:s händer som J påstår?
För min del är det övertygelsen om att Maja har varit delaktig i mordet, precis som i dumpningen, och att hon ska ta sitt straff för det.
Citera
2023-08-05, 01:20
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
För min del är det övertygelsen om att Maja har varit delaktig i mordet, precis som i dumpningen, och att hon ska ta sitt straff för det.

För min del önskar jag ju att Maja hamnar på ett ställe där hon kan få bekräftelse och utveckla sig själv och sina förmågor. Satan, jävlar, jag gillar inte riktigt den Svenska rättsmaskinen, men, i Majas fall tror jag mycket på rehabilitering.

Jag tycker att hon skall definitivt ha en ”andra chans” här i livet.

Men - hur ända innihelvete kunde detta sluta i att Tove blev mördad.

Jag vill sända mina kondoleanser till Toves nära och kära.

Kan känna att mina ögon blir våta, hur fan kunde denna kväll i Vetlanda sluta så jävla illa…
Senast redigerad av Alonen 2023-08-05 kl. 01:38.
Citera
2023-08-05, 01:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Du längtar. - Säg, vad är det som gör att det känns så förväntansfullt med att få invänta och hoppas på ett långt straff för denna 18-åriga tjej som faktiskt kan vara oskyldig till att ha medverkat till mordet genom att hålla T:s händer som J påstår?

Du säger att Maja kanske är oskyldig och inte förtjänar ett så långt fängelsestraff, men om hon faktiskt är skyldig då?? Vill du ha en skyldig mördare fri? eller vill du ha en mördare inlåst?? själv föredrar jag det sista.
Citera
2023-08-05, 01:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Vänta lite grann. Om inte Maja var med på mordet varför ska då Johanna diktera vad Maja ska säga i förhör? Om nu Maja sov igenom hela mordet så behövs väl knappast någon efterhandskonstruktion från varken Johanna eller Maja, sov Maja så sov hon inget mer med det, Så varför diktera ihop en osannolik historia när Maja sitter på sanningen som dessutom är guld värd för henne.

Du kanske inte tänkt på det, men i den ihopdiktade storyn så var det just så att Maja sov. Det är precis det som Johanna säger i förhören under hösten. Maja var inte med henne och Tove. Hon vet inte var Maja var. Det är möjligt att Maja låg på hennes säng och sov. Det är denna typen av svar Johanna ger om Maja i förhören under hösten.

Så det är precis så som du säger. De behövde inte hitta på något om Majas förehavanden i den uppdiktade berättelsen, eftersom hon sov, och det gjorde de inte heller.

Det är inte förrän Maja börjar berätta sanningen som Johanna får ett behov av att ändra sina lögner och hitta på nya lögner för att kontra sanningen som hon börjar ljuga också om Majas förehavanden, för innan dess behövdes inga lögner om det.
Citera
2023-08-05, 01:41
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Du säger att Maja kanske är oskyldig och inte förtjänar ett så långt fängelsestraff, men om hon faktiskt är skyldig då?? Vill du ha en skyldig mördare fri? eller vill du ha en mördare inlåst?? själv föredrar jag det sista.

Tänk om Maja är oskyldig då?

Ska vi låsa in alla som kanske är skyldiga, för att säkerställa att inga skyldiga går på våra gator?

Då får du be till Gud att inte du blir oskyldigt anklagad och därför inlåst. Du skulle ju kunna vara skyldig.
Citera
2023-08-05, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Ganska konstigt att mördarna överklagar domen på livstid. Det var ju ett avsiktligt mord där de senare försökte gömma undan bevis genom att destruera kroppen.

Håller med!!! De sitter bra där de sitter. Skyldiga båda två.
Citera
2023-08-05, 01:51
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Hat

Bevisen mot Maja är i det närmaste obefintliga. Och allteftersom mer och mer av det som framkommit i FUP analyseras, desto tydligare blir det att Maja sannolikt inte deltog i mordet.

Nu senast framfördes ännu ett lögn att Johanna och Maja inte hade behövt hitta på en osannolik historia om Majas förehavanden under mordet. Saken är bara den att det inte hittades på någon osannolik lögn. Ännu en gång har de som hela tiden försöker sprida lögner för att skuldbelägga Maja istället lyckats hitta ännu en detalj som tydligt visar att hon är oskyldig.
Citera
2023-08-05, 02:01
Medlem
Citat:
Trams. Är du Saida eller? Kan du se in i Majas hjärna?

Jag hävdar inte att jag vet varför hon ljuger, men de allra vanligaste anledningarna för att ljuga om ens förehavanden vid en mordplats är för att skydda sig själv eller nån annan. Maja skyddar uppenbarligen inte någon annan. Därför ska hon antas skydda sig själv.

Men du tror alltså att du är smartare än alla andra och kan utläsa en sanning, som går på tvärsen mot all erfarenhet i brottmål, i ett dokument som rör en person du inte känner?

Håller med! De där kumpanerna satt i timtal och kokade ihop vad de skulle säga och inte säga när hela Vetlanda och Missing people letade sig fördärvade efter Tove
Citera
2023-08-05, 02:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Tänk om Maja är oskyldig då?

Ska vi låsa in alla som kanske är skyldiga, för att säkerställa att inga skyldiga går på våra gator?

Då får du be till Gud att inte du blir oskyldigt anklagad och därför inlåst. Du skulle ju kunna vara skyldig.
Jag tänker att vi tryggt kan låsa in alla som ljuger om sina förehavanden på en mordplats. Jag förlorar ingen sömn över det.
Citera
2023-08-05, 02:15
Medlem
Citat:
Jag tänker att vi tryggt kan låsa in alla som ljuger om sina förehavanden på en mordplats. Jag förlorar ingen sömn över det.

Verkligen inte jag heller. Hellre fria än fälla nja inte om det betyder att mördare går lösa!
Citera
2023-08-05, 02:18
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Instämmer till fullo. Det är logiskt att vi inte skall ha mördare som vistas fritt i vårt samhälle. Både Johanna och Maja passar in i den beskrivningen.

Hoppas Toves anhöriga orkar gå vidare trots det groteska som J och M utsatt Tove för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in