2023-08-04, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vet du inte vad filmiskt är? Jag förstod direkt hur hon menade. Klär mig också gärna både filmiskt och franskt. Men du förstår kanske inte vad franskt är heller?

Franskt kan jag gissa/fixa, men ser inte Elsa i det alls nånsin. Filmiskt nej? Vadå solglasögon och hatt som Garbo? Hahahah. Varför göra sån dramatik av lite kläder, det är bara kläder. Elsa lever verkligen inte i verkligheten. Men kul för dig att du gillar det.
Citera
2023-08-04, 11:12
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Franskt kan jag gissa/fixa, men ser inte Elsa i det alls nånsin. Filmiskt nej? Vadå solglasögon och hatt som Garbo? Hahahah. Varför göra sån dramatik av lite kläder, det är bara kläder. Elsa lever verkligen inte i verkligheten. Men kul för dig att du gillar det.

Alltså folk är ju olika och har olika intressen. Själv uppskattar jag vackra kläder och hade verkligen uppskattat om fler klädde sig snyggt/propert/feminint/maskulint/filmiskt etc. Blir alltid på bra humör när jag ser en man i hatt eller en kvinna i vacker klänning och kappa. Välklädda människor skapar en trevlig stadsbild helt enkelt.

Solglasögon och hatt är snyggt ja. Fler borde klä sig som Greta Garbo…

Men att Elsa som älskar teater, scenen, vintage och kallar sig själv champagnebohem vill klä sig filmiskt kan väl inte förvåna någon?
Citera
2023-08-04, 12:11
Medlem
Citat:
Alltså folk är ju olika och har olika intressen. Själv uppskattar jag vackra kläder och hade verkligen uppskattat om fler klädde sig snyggt/propert/feminint/maskulint/filmiskt etc. Blir alltid på bra humör när jag ser en man i hatt eller en kvinna i vacker klänning och kappa. Välklädda människor skapar en trevlig stadsbild helt enkelt.

Solglasögon och hatt är snyggt ja. Fler borde klä sig som Greta Garbo…

Men att Elsa som älskar teater, scenen, vintage och kallar sig själv champagnebohem vill klä sig filmiskt kan väl inte förvåna någon?

Elegant och välklädd är 100% min melodi. Tycker folk klär sig för dåligt. Men det är inte filmiskt.
Citera
2023-08-04, 16:14
Medlem
[quote=KCutrone|85289787]Hahaha förlåt men det senaste inlägget! Jag dör av skratt. Det känns som att läsa en 14-årings blogg från 2005:

”Det preppy franska får finnas kvar men jag tänkte strössla det med siluetter och detaljer som känns filmiska.”

Vad betyder ens detta svammel? Inspireras verkligen vuxna människor av detta? Åh idag ska jag klä mig filmiskt på kontoret. Vilken film? Funkar Sällskapsresan?[/QUOt

Förstår precis vad du menar, det är så pretentiöst så man vet inte om man ska skratta, gråta eller bli förbannad.
Kan hon inte bara lägga av!!!
Citera
2023-08-04, 17:02
Medlem
vonDys avatar
[quote=Hensteeth|85293199]
Citat:
Hahaha förlåt men det senaste inlägget! Jag dör av skratt. Det känns som att läsa en 14-årings blogg från 2005:

”Det preppy franska får finnas kvar men jag tänkte strössla det med siluetter och detaljer som känns filmiska.”

Vad betyder ens detta svammel? Inspireras verkligen vuxna människor av detta? Åh idag ska jag klä mig filmiskt på kontoret. Vilken film? Funkar Sällskapsresan?[/QUOt

Förstår precis vad du menar, det är så pretentiöst så man vet inte om man ska skratta, gråta eller bli förbannad.

Hopp i i tråd, som följt sporadiskt. Även Elsa.

Två erkända konstnärer till föräldrar - hur att toppa dem? Om man nu är barn till? Och vill så mycket ha ett ” eget uttryck”?

Kanske som Elsa? Istället för att bara vara sig själv? Som skulle funka lika bra, eller kanske bättre?

Gotländska kakelugnar i motljus,Paris i regn, Sista Dagen av Sommar..

Hon tycks ha mycket att leva upp till.
Bättre om Elsa Illusion vore Bara Elsa istället?

Åter ursäkt, för att brutit mig in i tråden!
Citera
2023-08-04, 19:05
Medlem
Citat:
Vad betyder ens detta svammel? Inspireras verkligen vuxna människor av detta? Åh idag ska jag klä mig filmiskt på kontoret. Vilken film? Funkar Sällskapsresan?

Skrattade högt åt ditt inlägg 😂 Har inte läst elsas blogg sen början av sommaren men måste nog gå in och kika nu
Citera
2023-08-04, 20:17
Medlem
Citat:
Hahaha förlåt men det senaste inlägget! Jag dör av skratt. Det känns som att läsa en 14-årings blogg från 2005:

Vad betyder ens detta svammel? Inspireras verkligen vuxna människor av detta? Åh idag ska jag klä mig filmiskt på kontoret. Vilken film? Funkar Sällskapsresan?

Ja det låter så löjligt när en snart 40 årig kvinna utrycker sig så. Skämskudde 😄
Citera
2023-08-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja det låter så löjligt när en snart 40 årig kvinna utrycker sig så. Skämskudde 😄
Hehe jag tillhör väl de få som uppskattar just de sidorna av Elsa. Är lite så själv. Däremot tyckte jag det var lite komiskt att hon inte tidigare noterat vilka stilar hon konstant upprepar och uppenbarligen känner sig mest fin och bekväm i.
Citera
2023-08-05, 00:13
Medlem
Citat:

Men Elsa älskar ju inte teatern och scenen?! Inte med hjärtat i alla fall. Som så mycket annat är det bara pretention och en bild hon vill förmedla. Hon går i princip aldrig på teater, och aldrig att man fått läsa något inlägg med en analys eller egna tankar om scenografi eller kostym i någon uppsättning hon sett? Därför kan hon också leva kvar i sin egen föreställningsvärld om att hon skulle ha något att komma med vad gäller kostym och scenografi vid teatern. Är du genuint intresserad av scenografi och kostym!? Ja men i så fall är det väl bara att gå och se allt som går att se?! Det hade jag gjort om jag haft tiden och pengarna. Vilken njutbar tillvaro det hade varit! Men så har jag också ett genuint teaterintresse. Och har inget emot att gå på teater själv.
Citera
2023-08-05, 09:21
Medlem
fula-klaeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredstein
Men Elsa älskar ju inte teatern och scenen?! Inte med hjärtat i alla fall. Som så mycket annat är det bara pretention och en bild hon vill förmedla. Hon går i princip aldrig på teater, och aldrig att man fått läsa något inlägg med en analys eller egna tankar om scenografi eller kostym i någon uppsättning hon sett? Därför kan hon också leva kvar i sin egen föreställningsvärld om att hon skulle ha något att komma med vad gäller kostym och scenografi vid teatern. Är du genuint intresserad av scenografi och kostym!? Ja men i så fall är det väl bara att gå och se allt som går att se?! Det hade jag gjort om jag haft tiden och pengarna. Vilken njutbar tillvaro det hade varit! Men så har jag också ett genuint teaterintresse. Och har inget emot att gå på teater själv.

Exakt detta! Om hon hade velat jobba med scenografi finns det hundratals fria grupper i Stockholm att engagera sig i. Dessutom är det ofta en tacksam roll att ta i en mindre produktion. Men som du skriver verkar teaterintresset vara obefintligt och filmintresset nästan lika svalt.
Citera
2023-08-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder
Exakt detta! Om hon hade velat jobba med scenografi finns det hundratals fria grupper i Stockholm att engagera sig i. Dessutom är det ofta en tacksam roll att ta i en mindre produktion. Men som du skriver verkar teaterintresset vara obefintligt och filmintresset nästan lika svalt.

Exakt! Kvinnan har väl all tid i världen att fördjupa sig i det ämnet och skulle kunna skriva analyser och betraktelser i sin blogg. För att liksom långsamt forma en bild av sig som hon vill förmedla och sedan fånga upp andra läsare. Jag tänker typ hur Floras blogg inte endast handlar om kläder utan även frekvent om skrivande. Men Elsa är väl upptagen med att skapa ostbrickor.
Citera
2023-08-05, 19:27
Medlem
[quote=Hensteeth|85293199]
Citat:

Exakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in