2023-08-04, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Normala människor har de facto en pubertet och inleder då sitt sexliv. Detta är helt naturligt. Men varav din sjukliga besatthet av andra människors sexliv, Titties? Jag tror de flesta som läser tråden förstår. Det är väl inte så enkelt att du är avundsjuk, Titties ?
Det här är ju en av anledningarna till trådens start. Det är en sjuklig besatthet av kön, sex och otukt i största allmänhet. Bröderna förkastar det, och upprepar vilka hemska människor syndernas är medans Systrarna blir en smula glansiga i ögonen och funderar om man kan tänka sig en träff för att gå igenom vad som sagts i senaste numret av Vakna och Vakttornet.
Citera
2023-08-04, 04:55
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Slutligen, om du tänker efter en smula, hur tror du församlingarna hade reagerat om de visste att det fanns pedofiler bland dem. Hur hade församlingarna sett på att pedofilen inte blev polisanmäld? Och hur hade församlingarna sett på en pedofil som blivit återupptagen som JV?
Du kommer väl ihåg de 1006 pedofilerna i Australien som sällskapet hade registrerat? Då kommer du säkert också ihåg att ingen av dessa blev polisanmälda. Kan det vara en slump?

Jo, det där med de 1006 registrerade pedofilerna. Betänk då att det officiellt finns 67 000 vittnen i Australien, så det är då stor chans att en församling med fler än 35 män har minst en registrerad pedofil ibland sig.
Lägg därtill att mörkertalet för denna typ av brott är mycket högt och en mycket stor andel av övergrepp av denna typ normalt aldrig rapporteras.

BRÅ:s statistik visar att endast en femtedel av sexualbrott på barn anmäls, men det är i Sverige och inte i Australien som saknar denna typ av skydd för barn och inte inom en organisation som ser ner på sexualitet, vilket gör det ännu svårare att våga rapportera.

Men, om man använder samma siffror så skulle det alltså i en grupp med 35 män i genomsnitt finnas 1 som är rapporterad och 5 andra som inte rapporterats, eller 1 av 6.

Ganska mörka siffror, eller hur?

Och i BRÅ:s rapport säger de att det är svårt för barn att berätta och att bara 1 av 10 barn som utsätts berättar.
Senast redigerad av Smeso 2023-08-04 kl. 05:00.
Citera
2023-08-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Det här är ju en av anledningarna till trådens start. Det är en sjuklig besatthet av kön, sex och otukt i största allmänhet. Bröderna förkastar det, och upprepar vilka hemska människor syndernas är medans Systrarna blir en smula glansiga i ögonen och funderar om man kan tänka sig en träff för att gå igenom vad som sagts i senaste numret av Vakna och Vakttornet.

Jo du, det fanns många frustrerade systrar på min tid. Jag gissar att det är på liknande sätt nu.
Min bild är dock att man har tonat ned sexualfobin i studieartiklar och fokuserar mer på avfällighet och faran med att umgås med avhoppare eller uteslutna.
Citera
2023-08-04, 14:49
Medlem
Citat:
Jo du, det fanns många frustrerade systrar på min tid. Jag gissar att det är på liknande sätt nu.
Min bild är dock att man har tonat ned sexualfobin i studieartiklar och fokuserar mer på avfällighet och faran med att umgås med avhoppare eller uteslutna.
Precis så jag upplevt det. För att förtydliga lite så tror jag att sådant här beteende, med fokus på kvinnosynen gör att JV är impopulär. Det verkar så fromt och jämställt utåt vid första kontakt, men kommer man innanför välkomstfasaden så inser man snabbt att det är bibeltrogna i allra högsta grad. Ni vet, den bibeln där judarna ska föraktas för gud övergivit dom, arvssynd, hat mot homosexuella och förtryck av kvinnor. Det går bra att mörka sådant i början, men det är trots allt extremister så det kommer fram vad de står för rätt tidigt.
Citera
2023-08-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jo, det där med de 1006 registrerade pedofilerna. Betänk då att det officiellt finns 67 000 vittnen i Australien, så det är då stor chans att en församling med fler än 35 män har minst en registrerad pedofil ibland sig.
Lägg därtill att mörkertalet för denna typ av brott är mycket högt och en mycket stor andel av övergrepp av denna typ normalt aldrig rapporteras.

BRÅ:s statistik visar att endast en femtedel av sexualbrott på barn anmäls, men det är i Sverige och inte i Australien som saknar denna typ av skydd för barn och inte inom en organisation som ser ner på sexualitet, vilket gör det ännu svårare att våga rapportera.

Men, om man använder samma siffror så skulle det alltså i en grupp med 35 män i genomsnitt finnas 1 som är rapporterad och 5 andra som inte rapporterats, eller 1 av 6.

Och i BRÅ:s rapport säger de att det är svårt för barn att berätta och att bara 1 av 10 barn som utsätts berättar.

Jag förstår inte din tillfredsställelse i att sprida lögner.
Citera
2023-08-04, 18:15
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Exakt vad är lögn i det jag skrev?

Den officiella siffran 67 000 vittnen hämtade jag från JV:s egna uppgifter i fallet.
Antalet anmälda pedofiler kommer även det från JV:s egna uppgifter i fallet.
Så om någon ljugit om det så är det ju Jehovas vittnen själva som ljugit. Är det vad du påstår?

BRÅ:s statistik kan du läsa om själv här:
https://www.wonsa.se/om-sexuella-overgrepp/fakta-om-sexualbrott/

Så, upp till bevis. Vad är lögn i det jag skrev, eller är det inte snarare du som ljuger om att det skulle vara att sprida lögner?
Citera
2023-08-04, 18:28
Medlem
Citat:
Exakt vad är lögn i det jag skrev?

Den officiella siffran 67 000 vittnen hämtade jag från JV:s egna uppgifter i fallet.
Antalet anmälda pedofiler kommer även det från JV:s egna uppgifter i fallet.
Så om någon ljugit om det så är det ju Jehovas vittnen själva som ljugit. Är det vad du påstår?

BRÅ:s statistik kan du läsa om själv här:
https://www.wonsa.se/om-sexuella-overgrepp/fakta-om-sexualbrott/

Så, upp till bevis. Vad är lögn i det jag skrev, eller är det inte snarare du som ljuger om att det skulle vara att sprida lögner?

Citat:

Talar du sanning att Jehovas vittnens organisation har "mörka siffror" när det gäller pedofili?

Varför menar du att Jehovas vittnen har ett större problem (mörkare problem) än samhället i övrigt? Kan det inte vara så att Jehovas vittnen är mer öppna och mer uppriktiga och ärliga med pedofiliproblemet än samhället i övrigt, och därför blir siffrorna snedvridna? Du går på och sprider propaganda från avhoppare till Jehovas vittnen och förvränger statistik, det är det som jag reagerar på, känner du dig tillfredsställd att porträttera Jehovas vittnen som pedofiler? Känner du dig stolt över att smutskasta grupper av människor, speciellt minoriteter?

Jehovas vittnen är en minoritet i Sverige, en mindre minoritet än t.o.m judarna. Skulle du kunna anklaga judarna för att vara pedofilskyddare? Nej, tänkte väl det.
Citera
2023-08-04, 18:33
Medlem
Citat:
Jehovas vittnen är en minoritet i Sverige, en mindre minoritet än t.o.m judarna. Skulle du kunna anklaga judarna för att vara pedofilskyddare? Nej, tänkte väl det.

Det fanns en tid då judarna anklagades för olika saker, men när man gör detsamma mot Jehovas vittnen idag, så verkar man ha glömt historien.

Menar ni på allvar att alla Jehovas vittnen är pedofiler, och skyddar pedofiler? Är ni så hjärntvättade?
Senast redigerad av ttsp 2023-08-04 kl. 18:35.
Citera
2023-08-04, 19:20
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Talar du sanning att Jehovas vittnens organisation har "mörka siffror" när det gäller pedofili?

Varför menar du att Jehovas vittnen har ett större problem (mörkare problem) än samhället i övrigt? Kan det inte vara så att Jehovas vittnen är mer öppna och mer uppriktiga och ärliga med pedofiliproblemet än samhället i övrigt, och därför blir siffrorna snedvridna? Du går på och sprider propaganda från avhoppare till Jehovas vittnen och förvränger statistik, det är det som jag reagerar på, känner du dig tillfredsställd att porträttera Jehovas vittnen som pedofiler? Känner du dig stolt över att smutskasta grupper av människor, speciellt minoriteter?

Skärp dig. Menar du allvarligt att det det var det som du menade var lögnen?
Förklara i så fall varför dessa siffror inte skulle vara mörka siffror för en organisation som säger sig vara den som närmast följer Guds ord?
Citera
2023-08-04, 19:30
Medlem
Citat:
Skärp dig. Menar du allvarligt att det det var det som du menade var lögnen?
Förklara i så fall varför dessa siffror inte skulle vara mörka siffror för en organisation som säger sig vara den som närmast följer Guds ord?

Nej, du får förklara varför Jehovas vittnen skulle vara ett paradis för pedofiler, när man inte ens tolererar äktenskapsbrott.

Det är som att judar var tvungna att förklara varför dom inte var invaderande råttor i Hitlers Tyskland.
Citera
2023-08-04, 19:47
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Nej, du får förklara varför Jehovas vittnen skulle vara ett paradis för pedofiler, när man inte ens tolererar äktenskapsbrott.

Det är som att judar var tvungna att förklara varför dom inte var invaderande råttor i Hitlers Tyskland.
Varför ska jag förklara något som jag inte påstått?

Själv förstår jag inte alls hur du inte kan tycka att det är mörka siffror för en organisation som, som du själv säger, inte ens tolererar äktenskapsbrott.
Citera
2023-08-04, 19:56
Medlem
Citat:

Menar du på fullt allvar att avdelningskontoret i Australien inte hade 1006 registrerade pedofiler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in