2023-08-04, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag smiter inte alls. Jag förklarar bara kontexten. Min formulering var retorisk och syftade till att illustrera att bara för att någon säger något så behöver det inte vara sant. Något som uppenbarligen flög över ditt huvud.
När någon skriver något till ett barn så är det sant och går inte att backa med ursäkten att det inte skulle vara sant, förstår du inte det?
Citera
2023-08-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Risken att mitt barn frivilligt sexchattar med en förståndshandikappad 60-åring är i princip obefintlig, så frågan är irrelevant. Dessutom bemöter den inte min frågeställning i inlägget utan är en klassisk provokation för att "sätta dit" någon, dålig debattmetod.
Du vill alltså inte kännas vid att ditt barn skulle kunna bli kontaktad av en gädda? Så naiv du är.
Nu frågar jag dig igen, skulle du tycka att det var ok om en vuxen person kontaktade ditt barn på det sätt som vuxna kontaktar barn i chattar publicerade på Dumpen?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-08-04 kl. 15:22.
Citera
2023-08-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du har säkert en god man som nolltaxerar åt dig...

Det är egentligen jätteenkelt men samtidigt jättesvårt för Dumplingar att förstå...

Patrik hade bolaget sedan innan. Ska man tro beskrivningen av bolaget hade han tänkt sig att sälja sportsaker, säkert med hans namn på. Men det var inget som lyfte. Men han har haft kvar bolaget.

Sen döpte han om det till Dumpen och tog in Sara och Amanda i styrelsen, Amanda är en dotter till Sara.

Jag har letat men ingenstans hittat någon redovisning för swishen som Dumpen fått. Att de ville att man skulle märka den som gåva ett tag antyder säkert hur det ligger till med den saken.

Du får bli medlem i föreningen. Då kan du begära ut redovisningen. Att swishen skulle märkas med gåva var nog mest för att sortera bland alla transaktioner för jag tror inte våra vänner fintar bort Skatteverket så enkelt.

En elak skribent publicerade deras taxerade inkomster. Vill inte länka men 23085 ger bingo. Gissar att Snygg-Sara fått påökt sen dess. Jag hade inte gjort många knop för den lönen.
Citera
2023-08-04, 16:10
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Du vill alltså inte kännas vid att ditt barn skulle kunna bli kontaktad av en gädda? Så naiv du är.
Nu frågar jag dig igen, skulle du tycka att det var ok om en vuxen person kontaktade ditt barn på det sätt som vuxna kontaktar barn i chattar publicerade på Dumpen?

Nej, självklart inte. Vad är syftet med din retoriska fråga?
Citera
2023-08-04, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
När någon skriver något till ett barn så är det sant och går inte att backa med ursäkten att det inte skulle vara sant, förstår du inte det?
Men herregud vad dum i huvudet du är.

Jag använde gäddornas ursäkter som en illustration för att bara för att någon säger något så behöver det inte vara sant.

Men jag kan väl vara övertydlig så kanske till och med din lilla hjärna kan processa det hela:
Nej, jag tror inte ett skit på gäddorna när de påstår att de inte hade tänkt ha sex.
Citera
2023-08-04, 17:34
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Risken att mitt barn frivilligt sexchattar med en förståndshandikappad 60-åring är i princip obefintlig, så frågan är irrelevant. Dessutom bemöter den inte min frågeställning i inlägget utan är en klassisk provokation för att "sätta dit" någon, dålig debattmetod.

Men låt säga att barnet lider av en intellektuell funktionsnedsättning
Då kan det gå riktigt illa
Citera
2023-08-04, 18:00
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Hur mycket, och hur vet du det?
Detta skrevs 2023-05-21
Citat:
I dagsläget har vi fått in medlemsavgifter från 641 medlemmar och sammanlagt 160.250 kr som oavkortat kommer att gå till inköp av vård till utsatta.
Citera
2023-08-04, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Detta skrevs 2023-05-21
Med andra ord bara deras egna påståenden.
Citera
2023-08-04, 18:03
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Med andra ord bara deras egna påståenden.
Du kan läsa mer om föreningen dumpen och kolla upp det själv istället för att tjura.
Citera
2023-08-04, 18:08
Avslutad
Citat:
Du kan läsa mer om föreningen dumpen och kolla upp det själv istället för att tjura.
Det enda jag hittar är detta https://krafman.se/dumpen-media-group-ab/5568529258/sammanfattning

Du är fri att köpa deras ord blint om du vill det. Har du något av mer substans får du gärna dela med dig. Ditt val.
Citera
2023-08-04, 18:11
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Det enda jag hittar är detta https://krafman.se/dumpen-media-group-ab/5568529258/sammanfattning

Du är fri att köpa deras ord blint om du vill det. Har du något av mer substans får du gärna dela med dig. Ditt val.
Om du fortfarande tror, efter allt du nånsin har läst och hört, att dumpen inte hjälper barn till det yttersta, så får jag nog be dig att komma tillbaka på jorden.

For the record.
Om du skulle utföra ett arbete på heltid så skulle det inte vara möjligt att göra det kostnadsfritt. Såvida du inte är ekonomiskt oberoende.
Citera
2023-08-04, 18:13
Avslutad
Citat:
Om du fortfarande tror, efter allt du nånsin har läst och hört, att dumpen inte hjälper barn till det yttersta, så får jag nog be dig att komma tillbaka på jorden.

For the record.
Om du skulle utföra ett arbete på heltid så skulle det inte vara möjligt att göra det kostnadsfritt. Såvida du inte är ekonomiskt oberoende.
Jag tar helt enkelt bara folks påståenden med en stor nypa salt och är allmänt skeptisk tills bevis finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in