2023-08-04, 14:49
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Det skulle inte vara första gången man förstår att det finns människor som bokstavligen inte vet att Eritrea är ett eget land.

Finns människor som vet men inte tycker om det. Eritrea blev självständigt från Etiopien 1993. Är som att jag vet att Sverige är med i EU sedan 1995 men jag tycker inte om det. Och snart så är väl Sverige med i NATO.
Citera
2023-08-04, 14:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Från Aftonbladet:
– Vi är rustade sedan innan och vi har såklart med detta i vår beräkning. De kommer att kontrolleras vid gränsen och vi gör då en enskild bedömning. Vi kommer fråga vilka de är, vad syftet är med resan, säger Calle Persson, presstalesperson vid polisen i Region Syd.

Gäller att negrerna kommer med en vettig förklaring till deras vistelse. Kommer inte funka säga att man kommit hit för att demonstrera, då blir det att vända om. Tänker att de är väl troligtvis inte medvetna om att demonstrationstillståndet här upphört, så kan mkt väl bli så att de säger att de ska demonstrera och därmed inte kommer vidare. Man kan ju hoppas.

Har bussnegrerna från Nederländerna uppehållstillstånd i landet får de väl resa in i Sverige om de har erforderliga identitetshandlingar med sig.

Schengenavtalet innebär ju fri rörlighet över gränserna.
Citera
2023-08-04, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har bussnegrerna från Nederländerna uppehållstillstånd i landet får de väl resa in i Sverige om de har erforderliga identitetshandlingar med sig.

Schengenavtalet innebär ju fri rörlighet över gränserna.
Har du nog rätt i, tänkte inte så långt
Citera
2023-08-04, 14:57
Medlem
Aftonbladet i sin rubrik...

"Polisen rustar för stök: Busslaster på väg till järva"...

Stök...stön...Har dom gått i samma språkpolisskola som SVT...stök.

Det var ju kravaller, upplopp.
De slogs med påkar och knivar.
Många blev arresterade och poliser blev skadade.
Betydligt fler borde ha tagits om hand om resurser funnits, så det blir väl få arresteringar även idag...
Citera
2023-08-04, 14:57
Avslutad
Samnytt verkar ha 17 min filmning.
Citera
2023-08-04, 15:02
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Håller med om att det är väldigt märkligt att man låter festivalen pågå med tanke på kaoset vi hade förut med flera skadade o.s.v. Det normala hade väl varit att stoppa den helt.
Enligt statsfeminismen och den humanitära stormaktens principer hade det varit rasistiskt!
Snacka om att IdiotSverige har målat in sig i ett hörn.
Citera
2023-08-04, 15:03
Avslutad
Om det nu blir upplopp igen så hoppas jag att poliserna sätter hårt mot hårt och visar vart skåpet ska stå! Kommer man hit och bråkar så här då ska man få samma behandling tillbaks. Så använd batongerna som ni har och prygla dom säger jag!
Citera
2023-08-04, 15:05
Bannlyst
Det mesta som framkommit hittills lutar mot rysk inblandning, eller hur? Och säkert SD som gäckar i kulissen som vanligt

Jag vill inte vara sån men bör inte polismyndigheten få en genomlysning efter detta? Det verkar helt puckat att ge tillstånd för festivaler som enbart har som syfte att hylla en diktatur. Gunnar Strömmer är inne på det spåret också.
Citera
2023-08-04, 15:05
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ja precis. Vi minns ju alla den svenska blondinen som gråtandes kröp och krälade inför BLM aktivister. Svensk polis i ett nötskal. Svenne kan inte förvänta sig att få beskydd om negrerna väljer att ta fram macheten
Likaså var det ett kvinnligt polisbefäl som beordrade poliserna att retirera under påskkravallerna!
Kvinnor kan!
Citera
2023-08-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
SvD:s ledare pekar iaf ut sinnessjuka SVT:

”Polisen i Järva fick ställa ut bilar utanför stationen på torsdagen, för att försvåra en eventuell stormning när mobben satte eld på tält, kastade sten och slogs med påkar på Järvafältet. Filmer från platsen visar mängder av män som slåss och attackerar polis – något som en reporter från SVT Nyheter på plats skamlöst valde att beskriva som ”lite konflikt mellan polisen och motdemonstranter”.”

https://www.svd.se/a/APgGg5/andras-konflikter-utspelas-pa-svenska-gator

Haha äntligen får de på pälsen. Problemet hos SVT är nog för att många stöttar de som gjorde kaoz mot de regimtrogna samt att här slogs negrer mot negrer, det blir error hos SVT.

Många medier som ger en rätt bra bild av vad som hänt medans de som står för saklighet och opartiskhet är sämst.
Citera
2023-08-04, 15:07
Medlem
Svitjod88s avatar
Fler horder med negrer påväg till Järvafältet.

Citat:
Enligt uppgifter till Expressen är ”busslaster” med regimmotståndare på väg till Sverige för att ansluta till demonstrationen.

https://www.expressen.se/nyheter/polisen-efter-kaoset-kan-inte-garantera-sakerheten/
Citera
2023-08-04, 15:09
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Om det nu blir upplopp igen så hoppas jag att poliserna sätter hårt mot hårt och visar vart skåpet ska stå! Kommer man hit och bråkar så här då ska man få samma behandling tillbaks. Så använd batongerna som ni har och prygla dom säger jag!
Tror att vi kommer att få se hästsvanspolisen fly med påslagna blåljus! Tänk på naglarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in