2023-08-03, 15:47
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamiboy
Kristna vs Muslimer?
Kristna mot kristna. (It's not about religion)
Citera
2023-08-03, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av El-Knox
Nej men allvarligt talat, VEM fan är förvånad.
I det här landet, på precis alla plan, så är vi sist på bollen; Politiker, polis, sjukvård, ja precis alla instanser.
Helt otroligt att man aldrig lär sig någonting eller kan förutse ett enda skit.

Ja och sen ljuger man och tystar ned alla problem gällande liknande händelser som den här. Man ljuger om noll skadade och helst inga eller få gripna. Ingen kommer dömas, ingen kommer utvisas om det inte är alldeles extremt jävla uppenbart. Inga skadade trots ambulansvård på plats, haltande personer, stenkastning i tusentals, påkar, staket och annat som man slåss med. Varför ställer man upp på den här skiten som vanlig svensk och accepterar att till och med delta och jobba med det, sen sitter cheferna och ljuger om allt som hänt i media för att försvara massinvandringen, folkutbytet, ghettona, islamiseringen, klanerna, den grova kriminaliteten, gängkriminaliteten med mera.
Citera
2023-08-03, 15:48
Medlem
Gripit 20 pers med handfängsel vid Rinkeby? Låter jävligt risky.

Bara att flyga en ordinär helikopter över dessa områden känns obegåvat.
Citera
2023-08-03, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Polisen mörkar dom vanligt, säger på TV4 att det finns inga skadade, inga bilar brända, allt bara bra.

Ja, helt bisarrt. JAG har sett skadade vårdas av ambulanspersonal, kraftigt haltande personer, massiv stenkastning, påkar, staket, slagna poliser. En sönderslagen civilpolisbil vad jag antar och det ser ut som med mera. Men inget har hänt enligt den politiska polisen.

Hade det varit ett sammanhang som passar PK, polischeferna och media hade man sagt 100 skadade, 10 skadade poliser, 10-tals skadade bilar osv.
Citera
2023-08-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackcykeln
Det är hög tid att bygga en fritidsgård. Så här kan vi inte ha det.
Fast på fritidsgårdar blir ju folk skjutna nuförtiden och det är mest ett tillhåll för kriminella typer, så den idén är nog inte så bra längre!
Citera
2023-08-03, 15:50
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Vad i helvete är en regimtrogen eritriansk festival för något? Folk som tycker landet och regimen de flydde från var så jävla bra att det behöver hyllas med en festival i Svedala?
Dom regimtrogna flydde antagligen tidigare, då det var krig mot Etiopien. Medan de som protesterar flytt från regimen som gjorde landet till ett slags Nordkorea efter kriget.
Citera
2023-08-03, 15:51
Medlem
henrikos avatar
Jag har sagt länge, att om vi inte tar sida i konflikterna och bara släpper in ena sidan här, utan släpper in alla, så kommer vi bra flytta konflikterna hit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Ja man blir verkligen bestört 💔 glad att jag bor och tänker på kvar på landet. Lät väl dröja ett tag innan något händer här.

Hade gjort samma om jag var du! Mitt mål är väl egentligen tvärtom.. Ut på landet eller något annat land helt enkelt 😔🤷‍♀️
Citera
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Knox
Nej men allvarligt talat, VEM fan är förvånad.
I det här landet, på precis alla plan, så är vi sist på bollen; Politiker, polis, sjukvård, ja precis alla instanser.
Helt otroligt att man aldrig lär sig någonting eller kan förutse ett enda skit.
Ja, det svenska samhället fungerar endast "när det är solsken". Det finns ingen beredskap.

För några veckor sedan arrangerade de "regeringstrogna" en Eritrea-festival i den Tyska staden Gießen.
Då var 1 000 poliser i tjänst...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Jo fast just här är det huvudsakligen kristna. Men de slåss om politik, inte om religion.

Tycker att det visar klart och tydligt att det är omöjligt att domesticera några slags primitiva djungel-, grott- eller ökenfolk. Räcker att de är i flock på ett fält så börjar de galoppera skrikandes med påkar i händerna. Bara höftskynken som saknas.
Citera
2023-08-03, 15:52
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
De regimtrogna har haft festivalen och från början varit ett trevligt engagemang med mat och ölservering. Regimtrogna är de skötsamma. Det är Dawit David anhängarna som är bidragsvampyrer i denna flock.

De regimtrogna skickar hem 10% av sin inkomst för att stötta regimen och framför allt sitt land. För en eritrean är det bättre att ha ett fungerande samhälle än i resten av Afrikas kaos. Jag tycker det är hedervärt att stödja sitt land från kaos. Det är ju för fan Afrika vi snackar om här?

Vilka är det som beter sig civiliserat här?

förmodligen har du helt rätt. hårda tag brukar vara det enda som funkar i dessa länder.
Citera
2023-08-03, 15:52
Avslutad
känns som vi behöver köra el salvador metoden. Massgripande i tusentals ,alla gängkriminella/våldsverkare direkt in i fängelse sen utvisning ( de få som är etniska svenskar långa fängelsestraff samt höga böter ) ( även invandrarna ska såklart betala höga böter , ta deras egendom och sälj för att betala av )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in