Citat:
Ursprungligen postat av
shakta
Varför stoppar man inte busslasterna med kaosblattarna vid gränsen då? Om man nu vet att folk är på väg hit för att kaosa och förstöra kanske man ska förhindra dem att ta sig hela vägen.
Jag tror inte att eritreaner är ett problem överlag. Som etiopier, om jag tillåts vara lite fördomsfull och bunta ihop dem.
De spårade ur nu p.g.a. konflikterna hemma och det onda blodet.
Om SÄPO och MUST och/eller FM varit värdiga skattepengarna de bränner på att pilla sig i sossenaveln, så hade de ej låtit främmande makt driva kampanjer här. I detta fall är det diktaturen i Eritrea som i all öppenhet får gäcka de som gjort bättre livsval. Eritreaner är inte somalier.
Deras uppenbara oförmåga/negligens borde rent logiskt spilla över på t.ex. vår Nato-ansökan. Då vi är en helt öppen säkerhetsrisk som nation, i.o.m. att vi omöjligen har säkerhetsintresserad personal i Eritrea som kan informera UD. Alternativt så är det radikalerna på UD som omöjliggör ett sunt säkerhetsarbete. Antingen eller.
Jag hade tyckt det varit skitkul att få nyttja min kompetens och knytit kontakter i Eritrea. Byggt "cashe:er" mm och planerat för div. "stök". Så det borde finnas gott om folk i våra specialförband att skicka civilt, vilka borde vara bättre än en jävla intressemupp som jag...just sayin.