2023-08-04, 13:41
Medlem
Naturligtvis bör uppehållstillstånd vara en färskvara som dras in för folk som bedriver PR arbete åt regimen Afwerki.
Medborgarskap borde bara vara ges efter prickfri tjänst i minst 10 år. Semesterresor till skräckregimen som fängslat Dawit Isaak bör diskvalificera från uppehållstillstånd.
Vad gör regeringen åt det?
Citera
2023-08-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Vet inte om jag missat nåt här, men angående busslasterna med negrer som är på väg hit, varför måste de komma hit och bråka? Finns det inte regimtrogna i andra länder dom kan bråka med? Är verkligen den här festivalen i Sverige så speciell att de måste söka sig just hit för att bråka menar jag?

Det handlar nog om påföljderna i Sverige blir så låga, silkesvantar från polis och hela vägen till en eventuell domstol.
Citera
2023-08-04, 13:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Aha, så det är därför Järva Folkets Park väljer att hyra ut lokalerna detta året trots att dom vägrade 2022..

Kommer bli en riktig folkfest idag igen alltså ..

https://www.expressen.se/nyheter/polisen-efter-kaoset-kan-inte-garantera-sakerheten/

Expressen;

Citat:
[. . .] Daniel Wikdahl vid polisen i Region Stockholm och fortsätter:

– Nu räckte ju inte vår resurs till för att hålla personerna kvar på platsen och motverka brott och vi var inte förberedda på att de skulle ha ett sådant våldskapital som man ändå hade.[. . .]

Hur f-n kan Polisen vid det här laget inte ha varit förberedd på att invandrargrupperingar har ett våldskapital som Polisen inte rår på?
Citera
2023-08-04, 13:44
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Vet inte om jag missat nåt här, men angående busslasterna med negrer som är på väg hit, varför måste de komma hit och bråka? Finns det inte regimtrogna i andra länder dom kan bråka med? Är verkligen den här festivalen i Sverige så speciell att de måste söka sig just hit för att bråka menar jag?

Är väl samma apor som var i Tyskland för nån vecka sedan och kaosade på samma vis..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LlQ7ER/kravaller-under-eritreansk-festival-i-tyskland
Citera
2023-08-04, 13:45
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Expressen;

Hur f-n kan Polisen vid det här laget inte ha varit förberedd på att invandrargrupperingar har ett våldskapital som Polisen inte rår på?

Helt obegripligt, och samtidigt är jag inte ett dugg förvånad.
Det är trots allt svenska polisen vi pratar om..
Citera
2023-08-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Expressen;

De poliser som har anställts under senaste tiden är dialogpoliser, inga andra.
Polisen har varken personal, närskydd eller fordon för att bemöta och stå upp mot detta våld.

Det finns inte heller varken chefer eller politiker som ger stöd till polisen om de använder hårdhandskarna utan riskerar att dömas och/eller bli av med jobbet.
Citera
2023-08-04, 13:49
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Bakom fasaden rör det sig snarare om ett stam- och klankrig som i grunden inte skiljer sig stort från när de här grupperna för inte alltför länge sedan sprang runt i bastkjolar eller höftskynken med spjut i händerna.

Citat:
De är iförda moderna västerländska kläder men beteendet är varken modernt eller västerländskt. Det är hämtat direkt från forntidens mörkaste jägar- och samlar-Afrika och borde ha fått stanna där.

https://samnytt.se/sa-slipper-vi-afrikanska-stamkrig-pa-den-svenska-savannen/

Mycket bra formulerat!
Citera
2023-08-04, 13:50
Medlem
Citat:
Nej den är inte bara i Sverige samma sak hände i Tyskland för typ 3 veckor sen https://www.youtube.com/watch?v=fFV0zpsaw5o
Det är sjukt att efter allt detta så får dom fortsätta festivalen i 2 dagar till, vårt Sverige blir bara sämre för varje år. Dom har dragit in tillståndet till festivalen förut och då va det inte ens bråk, men nu när det är våldsamt så får dom fortsätta hur fan tänker dom på Trafikkontoret?!
Citera
2023-08-04, 13:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Familjetivoli stormat o satte skräck i halva Järva...check

Motorväg avstängd o transporter samt kollektiv trafik försenas..check.

Polisen ses som legitima måltavlor o vuxna manar på...check.

Härliga semestertider i Sverige..CHECK
Citera
2023-08-04, 13:53
Medlem
Citat:

Varför? Hm. Dem är aggressiva negrer utan 1 enda millimeter mjukhet inombords. Dem älskar våld.
Citera
2023-08-04, 13:54
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1152990
"I dag väntas det bli stökigt på Järvafältet efter gårdagens våldsamheter på den eritreanska kulturfestivalen.

Nu är regimmotståndare på väg till Sverige för att demonstrera mot festivalen. Enligt uppgifter till Expressen handlar om "busslaster" från Nederländerna."
Citera
2023-08-04, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HorNyBasTard!
Nej den är inte bara i Sverige samma sak hände i Tyskland för typ 3 veckor sen https://www.youtube.com/watch?v=fFV0zpsaw5o
Det är sjukt att efter allt detta så får dom fortsätta festivalen i 2 dagar till, vårt Sverige blir bara sämre för varje år. Dom har dragit in tillståndet till festivalen förut och då va det inte ens bråk, men nu när det är våldsamt så får dom fortsätta hur fan tänker dom på Trafikkontoret?!
Håller med om att det är väldigt märkligt att man låter festivalen pågå med tanke på kaoset vi hade förut med flera skadade o.s.v. Det normala hade väl varit att stoppa den helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in