2023-08-03, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
Felet i just detta fall är väl inte de pågående arrangemanget, utan de som kom och störde det. Eller?

Varken Eritreas diktaturregim eller opposition har väl i Sverige att göra med massor av länder emellan?

"Störde" var ett mycket allvarligt upplopp och överfall på andra och på poliser.
Citera
2023-08-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
70 personer hamnade nyss i slagsmål med polisen Batongerna viner för fullt.
Är du på plats o kaoset ?
Citera
2023-08-03, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadmium99
Jag har lite svårt att förstå, är det dom här neandertalarna som ställt till det på festivalen eller är det någon grupp som inte gillar dem och åkt dit för att förstöra för neandertalarna?
För övrigt anser jag att man måste snart inse att allt pack som dräller in här ställer till det för landet, obs inte alla vissa få sköter sig

Jag har svårt att förstå att man har svårt att förstå vad det handlar om. Regimtrogna eritreaner har anordnat en kulturfestival som icke-regimtrogna eritreaner har stormat i protest.
Citera
2023-08-03, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Är du på plats o kaoset ?

Nej, jag läser och ser klipp hela tiden på vad som händer dock.
Citera
2023-08-03, 15:36
Medlem
Ännu en gång så får vi bevis att det inte går att ta hit människor, tro att dom ska anpassa sig och tro att alla ska bli svenskar.
Dom flyr sina hemländer men tar skiten hit och fortsätter bråka här och älskar sitt land mer än någonsin.

Visste inte ens att vi hade så många från Eritrea här, trodde nästan alla var från Somalia.

Bråkade inte dom precis vid en annan tillställning upp i Sthlm.

Men Sverige fortsätter rösta för detta. Vänstern påminner alla om att Svenskar bråkar också på fotbollsmatcher så det går jämt ut, ingen är mer bråkstake än någon annan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
Eritrea tillhör inte MENA.

Jag vet, men menar du att Afrika skulle vara bättre på något sätt? Per definition avser MENA bara mellanöstern och nordafrika men det bli allt oftare så att man inkluderar hela Afrika. Skithål som skithål.

Känner du dig nöjd nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
Eritrea tillhör inte MENA.
Tror du att Östafrika är på nåt sätt så mkt bättre ??
Citera
Medlem
happyjoys avatar
Är man regimtrogen kan man ju lika gärna åka hem? Skyddsskälen är obefintliga.
Citera
2023-08-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Är man regimtrogen kan man ju lika gärna åka hem? Skyddsskälen är obefintliga.

Stämmer! Men hemma regnar inte pengarna in på kontot på samma sätt.
Citera
2023-08-03, 15:38
Medlem
I Sverige bor det ca. 50,000 Eritreaner, dessa motdemonstranter utgör bara 2%.
Citera
2023-08-03, 15:39
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TvertOm
Undra vad skattebetalarna säger hemma i tv-soffan när de ser nyheterna ikväll?

Björn Söder har visst twittrat igen, så det är där fokus kommer ligga i nyhetssändningarna.
Citera
2023-08-03, 15:40
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det kommer sprida sig till babbar som bara vill kaosa - bilar och parkeringshus kommer sättas i brand, suck...
Ingenting kan uteslutas, men det skulle ändå förvåna mig. Detta är inte de vanliga gängen av ortenkillar som vill bråka med aina och leva rövare, utan eritreaner i opposition mot landets regim. Många är hitresta från Danmark och Tyskland enkom för att protestera mot Eritreas styre, de saknar intresse för bilbrännande och sånt. Men det är ju förstås inte omöjligt att några ortenkillar blir inspirerade av kaoset och hittar på något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in