Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
Jag får associationer till dagisets kuddrum, misslyckad DIY och ruckel där samvetslösa människor klämmer in papperslösa gästarbetare. Borde inte någon ta en titt på brandskydd och sånt. Har BRF sett och godkänt spektaklet?
Jag tyckte det var dåligt byggt.
Såg nån video där "arkitekten" visade upp lägenheten och det var mycket som var McGyve'rat.
Bland annat hade han gjort ett kryddställ som satt fast under en skåpslucka. Kryddstället var gjort av nån tunn tunn träskiva, som fladdrade och var fäst med en träkloss på insidan av luckan. Såg varken snyggt eller hållbart ut. Den där hade man lyckats bryta sönder direkt.
Kaplatornen han byggt lite överallt som pelare från bordsskiva upp till taket petade han på och dom svajade. Man får ju tänka att det ska bo 5 pers som ska trängas där inne och då kanske det borde byggas robust så det håller eventuella knuffar osv.
En annan sak som är värt att tänka på när man är 5 pers på 34kvm är att det ska vara lättstädat för det kommer bli smutsigt extremt snabbt. Inte så smart att ha fluffigt tyg på väggarna och heltäckningsmatta (om jag kommer ihåg rätt?) Över hela lägenheten då.
Edit: vid 1 minut in i klippet demonstreras kryddhyllan.
https://youtu.be/Ah8gpB-KREU
Ska bli spännande att se om den är såld och vad den går för. Vem vet, det kanske är vi som är idioterna?