2023-08-03, 20:18
Medlem
Bara jag som tror att City inte kommer att vara samma maskin i år? Defensiven lär väl vara bra, men jag tror att saknaden av Mahrez och Gundogan med flera kommer att märkas.
Citera
2023-08-03, 20:54
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariscea
Bara jag som tror att City inte kommer att vara samma maskin i år? Defensiven lär väl vara bra, men jag tror att saknaden av Mahrez och Gundogan med flera kommer att märkas.

Sant, jag tror också detta. Kan mycket väl bli en väldigt jämn kamp, kanske t.o.m. ett three horse race i toppen.

Gundogan visade sig starkast när de behövde honom som mest, och nu måste de även byta ut honom i kaptenrollen. Mahrez är klasspelare, men Foden kan nog täcka upp lika bra där. Bernardo som jag tycker är en av deras bästa kanske också lämnar, samt Walker, men det återstår att se.

Det som också borde oroa City är om De Bruyne kommer fortsätta kunna hålla samma kvalité och vara skadefri. Han är en av mina favoritspelare, men han blir inte yngre, och vi började redan förra året se att han inte orkar spela alla matcher i både PL och CL. Att förlora honom stora delar av säsongen kan potentiellt vara förödande för City.

Men man kan heller inte underskatta Peps förmågor, så han kan mycket väl lösa biffen ändå. Truppen har bred kvalité, men samtidigt är det mycket förändringar och jag tycker inte man ska ta ut segern i förhand.
Citera
2023-08-03, 21:26
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariscea

Det beror på vem dom värvar, är ju snack om Caicedo och tyvärr tror jag att det är en sjukt bra kombo med Pep och Caicedo. Gvardiol verkar ju nästan klar, men defensiven var tillräckligt bra för att vinna trippeln redan förra säsongen. Så det borde väl vara prio för city att värva/ersätta offensiva spelare. Olise läste jag några rykten om idag, spännande spelare som Pep säkert kan utveckla rejält.
Citera
2023-08-03, 21:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Det beror på vem dom värvar, är ju snack om Caicedo och tyvärr tror jag att det är en sjukt bra kombo med Pep och Caicedo. Gvardiol verkar ju nästan klar, men defensiven var tillräckligt bra för att vinna trippeln redan förra säsongen. Så det borde väl vara prio för city att värva/ersätta offensiva spelare. Olise läste jag några rykten om idag, spännande spelare som Pep säkert kan utveckla rejält.
Vart har du läst om Caicedo till City?

Var verkligen Citys defensiv så bra förra året eller var det bara att dom körde över motståndet?
Citera
2023-08-03, 21:39
Medlem
Jesusmarychains avatar
Press på Ten Hag att leverera nu. Mycket kosing som hostats upp sen han kom.
Citera
2023-08-03, 21:51
Medlem
Drickbacks avatar
Lite mer om regler för 23/24

Hittade nu om gula kort vid ”Omringade” av domare.

Referees will then be issuing harsher penalties for invasions of personal space, confrontational approaches and contact. More than two players grouping together around any official is set to result in bookings for the second, third, fourth players and so on, plus earn a report to the FA for their troubles.

Managers and their backroom staff have also been warned of the consequences of their actions in the technical area. From this season onwards they will not be allowed to approach referees at half-time or full-time, no more than two coaches will be allowed to stand at once on the touchline.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/premier-league-rule-changes-impact-27436328
Citera
2023-08-03, 21:51
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vart har du läst om Caicedo till City?

Var verkligen Citys defensiv så bra förra året eller var det bara att dom körde över motståndet?

Ryktas lite här och där på twitter att City är den anonyma klubben som budat 80+ miljoner pund för Caicedo. Skulle inte förvåna mig då en av dom bästa sakerna oljepengarna gett city är deras anställda inom klubben, deras advokater och förhandlare är dom bästa som går att få tag i. Dom vet hur man förhandlar smidigt och tyst.

Den var ändå tillräckligt bra hehe. Gvardiol kommer säkert göra den ännu bättre men jag tycker inte det är en priovärvning för dom. Känns lite som att dom gör den för att han inte ska hamna i Liverpool, Chelsea eller annan rival.
Citera
2023-08-03, 21:54
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ryktas lite här och där på twitter att City är den anonyma klubben som budat 80+ miljoner pund för Caicedo. Skulle inte förvåna mig då en av dom bästa sakerna oljepengarna gett city är deras anställda inom klubben, deras advokater och förhandlare är dom bästa som går att få tag i. Dom vet hur man förhandlar smidigt och tyst.

Den var ändå tillräckligt bra hehe. Gvardiol kommer säkert göra den ännu bättre men jag tycker inte det är en priovärvning för dom. Känns lite som att dom gör den för att han inte ska hamna i Liverpool, Chelsea eller annan rival.
Kan det inte vara ett rykte för att höja priset bara då?

Jajo, det är svårt att säga emot Tycker det är en skitsmart värvning, både för nutid och framtid.
Citera
2023-08-03, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Press på Ten Hag att leverera nu. Mycket kosing som hostats upp sen han kom.
Han kan mycket väl vara den som bryter förbannelsen efter Fergie. United är trots allt en storklubb med ambitioner. Däremot tvek på Mason.
Citera
2023-08-03, 21:59
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Han kan mycket väl vara den som bryter förbannelsen efter Fergie. United är trots allt en storklubb med ambitioner. Däremot tvek på Mason.

Höljand eller vad sopan heter då? 8 mål i Serie A får ingen skaka i skorna. Kostar dessutom liknande Håland gick för.
Citera
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Skulle inte förvåna mig då en av dom bästa sakerna oljepengarna gett city är deras anställda inom klubben, deras advokater och förhandlare är dom bästa som går att få tag i. Dom vet hur man förhandlar smidigt och tyst. .
Gvardiol host host tog hela sommaren och ofta i nyheterna.
Citera
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Lite mer om regler för 23/24

Hittade nu om gula kort vid ”Omringade” av domare.

Referees will then be issuing harsher penalties for invasions of personal space, confrontational approaches and contact. More than two players grouping together around any official is set to result in bookings for the second, third, fourth players and so on, plus earn a report to the FA for their troubles.

Managers and their backroom staff have also been warned of the consequences of their actions in the technical area. From this season onwards they will not be allowed to approach referees at half-time or full-time, no more than two coaches will be allowed to stand at once on the touchline.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/premier-league-rule-changes-impact-27436328

Tror domarna kommer få det kämpigt med regeln om gula kort för fler än en spelare kring sig. Så länge inte spelarna är aggressiva måste dom väl få ta några ord med domaren, eller ska dom då ställa sig på led och vänta på sin tur?!

Jag förstår inte heller varför inte två coacher får stå vid sidlinjen samtidigt så länge dom sköter sig? Är det en hörna så gör det väl ingenting att både managern och fasta situationer-coachen står vid linjen och coachar?!
Någon som har koll på varför just denna regel kommit till? Fjärdedomaren har ju bra koll där hen står och kan enkelt se när coacherna går över gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in