Citat:
Ursprungligen postat av
Ariscea
Bara jag som tror att City inte kommer att vara samma maskin i år? Defensiven lär väl vara bra, men jag tror att saknaden av Mahrez och Gundogan med flera kommer att märkas.
Sant, jag tror också detta. Kan mycket väl bli en väldigt jämn kamp, kanske t.o.m. ett three horse race i toppen.
Gundogan visade sig starkast när de behövde honom som mest, och nu måste de även byta ut honom i kaptenrollen. Mahrez är klasspelare, men Foden kan nog täcka upp lika bra där. Bernardo som jag tycker är en av deras bästa kanske också lämnar, samt Walker, men det återstår att se.
Det som också borde oroa City är om De Bruyne kommer fortsätta kunna hålla samma kvalité och vara skadefri. Han är en av mina favoritspelare, men han blir inte yngre, och vi började redan förra året se att han inte orkar spela alla matcher i både PL och CL. Att förlora honom stora delar av säsongen kan potentiellt vara förödande för City.
Men man kan heller inte underskatta Peps förmågor, så han kan mycket väl lösa biffen ändå. Truppen har bred kvalité, men samtidigt är det mycket förändringar och jag tycker inte man ska ta ut segern i förhand.