2023-01-23, 18:56
Medlem
3meters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter00
Hur mycket kostar en prenumeration på 08 en hel Allsvensk säsong?
350 har jag för mig.
Citera
2023-08-03, 18:20
Medlem
snillet_1s avatar
08 Fotboll finns nu som podd utanför betalvägg:

Citat:
Nyhet: 08 Fotboll är tillbaka som podcast fritt på alla plattformar (med reklam).

Ute nu på Podcaster, snart Spotify och fler plattformar.

https://podcasts.apple.com/se/podcas...l/id1700632880

08 Fotboll fortsätter som vanligt med video och utan reklam på DobbTV för från 49kr/mån. http://dobb.tv

https://twitter.com/08_Fotboll/statu...51949760208896
Citera
2023-08-03, 18:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
08 Fotboll finns nu som podd utanför betalvägg:

https://twitter.com/08_Fotboll/statu...51949760208896
Fantastiskt! Som man följde 08-fotboll en gång i tiden.
Citera
2023-09-11, 16:48
Medlem
Per-Automatiks avatar
Nu blev jag nostalgisk. Brukade slaviskt följa 08-fotboll under flera år, det blev mer och mer sporadiskt och sedan slutade jag helt när det blev betalvägg. Kanske skulle börja nu igen när de skall göra podd av det igen.
Citera
2025-08-18, 00:54
Medlem
Frewibs avatar
Är det någon som lyssnar på 08 fortfarande? Hur är kvalitén på programmet nu för tiden?
Citera
2025-08-20, 20:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Ja jävlar vad det var längesedan man följde 08. Jompa står väl stadigt fortfarande iaf och är på sätt å vis Mr 08 vid det här laget. Sett nå klipp att Jalle brukar figurera där och ärligt känns han mest ADHD av alla i 08s historia (på gott och ont).
Citera
2025-08-26, 00:26
Medlem
Ambivalens_s avatar
Jag har följt 08 även detta år, och programmet är exakt sig likt, väldigt hög lägstanivå, typ alltid 7 av 10. Den stora skillnaden jämfört med förr är ju att numera så är 08 typ femma på bollen. Om säg tvillingderbyt spelats på söndagen, så har dif-podden eller testa stör kommit ut med pod samma dag (beroende på vem som vann), sen på måndagen har derbyt först avhandlats i fotbollsmorgon och sen i tuttoallsvenskan, följt av den andra aik/dif-podden. Så en massa folk som är stöpta i 08 fotboll har redan avhandlat det och därmed tappar 08 lite av sin relevans när det kommer ut på tisdag eller onsdag.

Det finns dock saker som jag särskilt har uppskattat med 08 senaste åren, och det är att jämfört med många andra poddar så känns 08 mer genuint för det är mindre jakt på sponsorer, reklam, och billiga skratt, det är också lite mer tidsmässig distans till matcherna och därför lite mer nykter, sansad analys. Jag tycker därför 08 är lite mer avslappnat och moget program än de flesta andra. Det är också skönt att slippa klyshiga intervjuer med spelare på telefon.

Angående panelen, så är det Jalle och Jona(stavning?) som representerar AIK. Joakim har ju startat sin egen pod (antagonisterna) som först kändes som en simpel 08-kopia, men den börjar väl få lite mer sin egen stil nu med mer fokus på meta-diskussioner och att bjuda in gäster utanför 08-klubbarna och supporterkretsar. Jag tycker om Jalle, lite ADHD kanske, men ger ett sympatiskt intryck, väldigt direkt, och lite punkig. Jona helt okej med, kan säkert växa in i det mer.

Djurgårn är Robin som är med i typ tre poddar varje vecka, men helt klart en av de bästa supportar eftersom han är analytisk, reflekterande, principfast, och egensinning. Dif-Jocke, helt okej med, originella tankar, och roligt att han gjort några anti-tutto inspel i Sebbe Mattsons pod Bakom Ryggen.

Hammarby är ofta Jompa eller Todd. Jompa är ju en kulturskatt och hänger fortfarande med bra. Todd är väldigt sympatisk och avslappnad, och lite mer analytisk än Jompa kanske.

Programledare har länge varit Axel senaste tiden, men nu verkar Björn tagit över. De är båda bra, jag tycker Björn har en tendens att prata lite för mycket själv ibland när han borde fördela lite mer ordet till panelen, men det är ju en Fjäll-tradition att ha tyckande programledare så det respekterar jag.

Det är inte lika mycket kivande längre som det varit mellan t.ex. Wille vs. Schulman, Gurra + Svanen vs. Fabbe, Jesper vs. Fabbe, men jag kan tycka det är skön omväxling när andra poddar tar den biten och man vet att de ändå är kompisar och kollegor.
Senast redigerad av Ambivalens_ 2025-08-26 kl. 00:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in