2023-08-03, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Med den höga inflation vi har nu i Sverige kommer bostadspriserna att fortsätta stiga. Jag tror det är bra köpläge nu. Det lär inte bli särskilt mycket billigare.

Tror jag med man kan få riktiga kap nu, men många som sitter här inne sitter i sina runk hyresrätter och inte har en kontantinsats för ett torp på landet.
Citera
2023-08-03, 17:37
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Om man kan få bättre avkastning på börsen så är det väl smart. Med den räntan som varit senaste åren så har det ju varit mycket bättre saker man kan göra med pengarna än amortera om man vill gå plus.
Eller så cashar man in och lever lite innan livet är slut?
Citera
2023-08-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Va det tjuras och klagas från dig, ska du inte referera till husmask lite? Eller är det inte lika kul när det visar en kraftig uppgång i augusti?

Tjuras och klagas, är det allt du har att komma med? Svenska bostadsmarknaden upprätthålls genom staten och kapitalet. De som utnyttjas är bolånetagarna. Vi har skapat ett system med låneslavar.

Helt sjukt vilken bubbla du lever. Den största slaven är slaven som inte inser att han är en slav.

Lycka till i ditt slavliv.
Citera
2023-08-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hochpanna
Tjuras och klagas, är det allt du har att komma med? Svenska bostadsmarknaden upprätthålls genom staten och kapitalet. De som utnyttjas är bolånetagarna. Vi har skapat ett system med låneslavar.

Helt sjukt vilken bubbla du lever. Den största slaven är slaven som inte inser att han är en slav.

Lycka till i ditt slavliv.

Hur lever du själv? Hus med sjötomt utan lån? Om gör det vilka privilegier har du haft?
Citera
2023-08-03, 18:38
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Eller så cashar man in och lever lite innan livet är slut?

Innebär ”casha in och leva lite” att sälja av sitt boende och njuta av en hyresrätt ?
Citera
2023-08-03, 18:40
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Hur lever du själv? Hus med sjötomt utan lån? Om gör det vilka privilegier har du haft?

Antagligen sjukpensionär eller totalt failad karriär eller diverse annat.
En bostad som köps är en investering i sig själv för sig och sina nära och kära. Att sälja av en dag innebär sannolikt en god vinst på inbetalda räntor och avkastningen en köpt bostad i attraktiva områden innebär. Jag vet för jag har själv gjort det.
Citera
2023-08-03, 18:43
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Rätt korkat i så fall.

Jag har 6.8mkr i bolån. +25 år i bostadskarriären 😎
Citera
2023-08-03, 18:44
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Innebär ”casha in och leva lite” att sälja av sitt boende och njuta av en hyresrätt ?
Det är ju upp till var och en.
Men att byta från en villa för fem miljoner till en för nio miljoner när man är 60 låter som en korkad ide om man inte har vunnit på lotto.
Citera
2023-08-03, 18:46
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Det är ju upp till var och en.
Men att byta från en villa för fem miljoner till en för nio miljoner när man är 60 låter som en korkad ide om man inte har vunnit på lotto.

Det är väl vad man har för inkomster att röra sig samt eget kapital. Samt vad man är i livet med barn och så vidare.
Citera
2023-08-03, 19:06
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Jag har 6.8mkr i bolån. +25 år i bostadskarriären 😎
Grattis bra jobbat.
Själv så har jag 0kr i skuld.
Citera
2023-08-03, 19:27
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Grattis bra jobbat.
Själv så har jag 0kr i skuld.

Bra jobbat! Jag måste ha misslyckats kapitalt och tagit idiotiska beslut som BLT. Oj vad jobbigt det blev
Citera
2023-08-03, 20:48
Medlem
Citat:
Bra jobbat! Jag måste ha misslyckats kapitalt och tagit idiotiska beslut som BLT. Oj vad jobbigt det blev
Om ditt plusenergi hus deluxe är värt mer än 15M så är där väl inte mycket att anmärka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in