2023-08-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
ÖoB, Rusta och Dollarstore har ett stort antal butiker, Gekås bara en. Endast Gekås har integrerat Camping, restauranger och hotell i sitt koncept. Gekås har en butiksyta på 44500 m2 och 82 kassor. Hur stort är ett genomsnittligt Rusa? Och vilket ÖoB har 150 tusen olika artiklar i sortimentet?

Du kanske ska fokusera på det viktiga, vad tjänar Gekås, Ikea, Clas Ohlson, Jula, Rusta, Biltema och allt vad de nu heter?
Affärsmodellen är ju så lika det kan bli.

Det är samma sak men med några små detaljer som skiljer.
Citera
2023-08-03, 17:07
Medlem
Svettiga-babbars avatar
GK:s är relativt babbefritt, framför allt ytterst få muslimer där, vilket är något inte många butiker i städerna kan locka med. Visst finns det markyta utan babbar i Norrland, men resten av landet skulle inte vallfärda dit för det.
Citera
2023-08-03, 17:09
Medlem
Att det går bra är att ALLA kan handla där utan att behöva skämmas för grannen att man kör "lågpris" om grannen råkar se en så är troligtvis även denna där och shoppar i "obygden" då det är "enda" som finns där.
Citera
2023-08-03, 17:11
Medlem
Costco som kom till sverige är väl närmast man kan komma? Förutom medlemskap som krävs för att handla dvs..

Verkar ju dock inte gå så bra för dom
Citera
2023-08-03, 17:14
Medlem
TS pratar som om det "bara är att starta upp". Knappast. MArknadsföring, utveckling etc i decennier är vad som gjort Gekås till vad det är idag. Inte bara att slå upp en lokal och sälja skit.
Citera
2023-08-03, 17:15
Medlem
Pungpuckels avatar
Det finns ett par stycken som växer så det knakar.
Citera
2023-08-03, 17:21
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petramede
Många varor där är fortfarande andrahandssortering eller annat överblivet.

Jag som åker dit flera gånger per år skulle säga att det är inte många andrahandssorteringar där.
Citera
2023-08-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Hej,
Läser precis detta:

Börjar snudda på en jävla miljard (!) i intäkter gör dom. Nästan en miljon besökare en månad. Sanslösa siffror för ett så litet land som Sverige.

Men jag förstår inte, varför försöker ingen kopiera det här konceptet? Smälla upp ett enormt varuhus någonstans på vischan och köpa enorma partier billigt ifrån Kina o.s.v. som man sen säljer billigt?

Kanske i Stockholmstrakten eller i Skåne?

Ja, varför gör du inte det för? Kör på!
Citera
2023-08-03, 17:46
Medlem
Gabriel Knights avatar
Har GeKå:s utvecklat några egna "märkesvaror" under åren via sitt koncept?
Citera
2023-08-03, 17:49
Citat:
Hej,
Läser precis detta:

Börjar snudda på en jävla miljard (!) i intäkter gör dom. Nästan en miljon besökare en månad. Sanslösa siffror för ett så litet land som Sverige.

Men jag förstår inte, varför försöker ingen kopiera det här konceptet? Smälla upp ett enormt varuhus någonstans på vischan och köpa enorma partier billigt ifrån Kina o.s.v. som man sen säljer billigt?

Kanske i Stockholmstrakten eller i Skåne?

Snudda säger du🤣

https://www.allabolag.se/5563990877/gekas-ullared-ab
Citera
2023-08-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Snudda säger du🤣

https://www.allabolag.se/5563990877/gekas-ullared-ab

1 miljard på en månad - i juli var dom på dryga 800 miljoner har jag för mig.
Citera
2023-08-03, 17:53
Citat:
1 miljard på en månad - i juli var dom på dryga 800 miljoner har jag för mig.

Har jag påstått något annat?

Det är din trådstart som haltar betänkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in