2023-08-03, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Är du inte helt obegåvad så borde du veta det. Du följer dumpen och framstegen står klart och tydligt. Sen får du använda sunt förnuft och sannolikhetslära. Så svårt kan det väl inte vara?

Nej, det gör jag inte – jag följer den här tråden... Sannolikhetslära kan vara svår att tillämpa, då aktörerna är ovilliga att lämna ut relevanta siffror. Jag har vid ett flertal tillfällen efterfrågat siffror på, hur många av de uthängda som har blivit dömda för något brott, men där är det "täfft"...

Citat:
Lär dig sedan att skilja på sexuell läggning och störning som går ut på att ge sig på barn.

Du får gärna undervisa mig – eller läsa någon av de vetenskapliga skrifter som jag har länkat till i tråden...
Citera
2023-08-03, 15:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Du kan läsa att urvalsgruppen gick på gymnasiet och frågorna de fick handlade om innan de var 15 år (går att läsa under resultat, den viktigaste delen, i mitt tycke, av en rapport). Hur vanligt det är går inte att fastställa eftersom alla barn inte anmäler brottet. Exempel på varför de inte anmäler kan du läsa under stycke 7.5. Med antalet gäddor som finns kan du se att potentiella förövare är många. Antalet offer har ingen inverkan på lagen.
Antalet offer har betydelse för lagen viktighet, och därmed vad myndigheterna satsar på för åtgärder, relativt andra olämpligheter.

Har inte läst särskilt väl och kan inte denna utredning, men vad jag ser är det en anonym enkät, och det borde inte finnas ett mörkertal, och hur enkätet är formulerat avgör i stor grad hur svaren faller. Behöver se formuläret, och om det går att utläsa svar som avser sex utan fysiskt tvång.

Vill gärna se formuläret. Undersökningar som inte redovisar hur frågorna ställs har sällan stort värde.
Citera
2023-08-03, 15:54
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Jomen – en person som faktiskt är oförmögen att ansvara för sina impulser är – faktiskt oförmögen att ansvara för sina impulser... Att genom uthängningar skicka sådana personer till "behandling" av förnedringskåta dumplingar lär inte göra dem så mycket "bättre". Snarare får det dem att flytta till andra jaktmarker.

Rättsväsendet ser till att såväl förövare – där de bland de uthängda verkar vara ett försvinnande litet antal, av antalet uthängda i förhållande till dömda förövare att döma – som deras anhöriga behandlas adekvat.

Återigen, ännu större betydelse får det att gäddorna söker hjälp. Det är en psykolog som kan utreda om en person är så pass sjuk. Det går inte att avgöra enbart av att titta på gäddorna (förutom en jag känner till där de blurrade). Om de flyr till andra jaktmarker online kommer omgivningen fortfarande känna till den risk personen utgör. Oavsett så kommer personen inte kunna agera i det dolda för alltid, denne saknar som du säger förmåga att kontrollera sina impulser. Hur de behandlas av rättsväsendet blir bara relevant när de redan har utsatt någon för ett brott (Då hamnar du på dumpens rättsbevakning istället).
Citera
2023-08-03, 15:55
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Men klart dom inte visste det, eller tror du att dom medvetet söker sig till fiskarna för att deras högsta önskan är att få bli uthängda?

Att dom "visste det" säger dom bara som en dålig ursäkt för annars hade dom aldrig dykt upp eller fortsatt chatta

Okej, så om ett barn som utger sig för att vara 12-13-14 år säger att denne vill ha sex med en, vad gör man då?
Börjar man sexchatta med denne eller tar man sitt vuxna ansvar och visar att man finns där för barnet som en trygg vuxen om denne behöver ngn att prata med?
Så du ställer fram sprit på bordet när du vet att någon försöker sluta? Vi vet inte, men jag tror Dumpen motsvarar barn för 80 %, och därmed får Dumpen fler att gå över gränsen än annars. Tycker inte det är ett bra sätt att hantera så.
Citera
2023-08-03, 16:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ingen behöver hämta någon ”aktuell information” till dig, ansträng dig själv om du nu är så genuint intresserad.
Dessvärre framstår du som faktaresistent så att ens bemöda sig något slikt skulle vara som att kasta pärlor till svin.
Du vill verkligen att barn ska känna skuld för att de manipulerats av vuxna predatorer.
Du vill inte att predatorernas metoder ska vara kända så till den milda grad att du vänder skuldfrågan till barnen.
Inga normala människor skulle kladda på ett barn ens om de bad om det.
Barn ”låter sig” inte liggas med, det är bara en sjuk föreställning i ditt huvud, en omskrivning av en våldtäkt utförd av en manipulativ predator.
Lägger ingen skuld på barn.

Men sant ska vara sant.

Jag har nu kollat all information på nätet, och den säger att inga barn ligger med medelålders, utan fysiskt våld.

Ansträng dig själv leta upp denna fakta, den finns där på nätet, om du genuint intresserad.

Dumpen kan värva Björn Söder, han har åsikter som liknar Dumpens.
Citera
2023-08-03, 16:09
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Nej, det gör jag inte – jag följer den här tråden... Sannolikhetslära kan vara svår att tillämpa, då aktörerna är ovilliga att lämna ut relevanta siffror. Jag har vid ett flertal tillfällen efterfrågat siffror på, hur många av de uthängda som har blivit dömda för något brott, men där är det "täfft"...

Du får gärna undervisa mig – eller läsa någon av de vetenskapliga skrifter som jag har länkat till i tråden...
Allt står på dumpen. Du kan kika in på tråden där man diskuterar om gäddorna. Flera gäddor har dömts, resterande gäddor har begränsat sina liv och sannolikheten att de rör barn igen är mycket liten om ingen alls.

Du har inte länkat vetenskapliga skrifter. Det är dina hjärnspöken.

Googla heterosexualitet, homosexualitet och pedofili så får du se all vetenskap du nånsin kommer behöva. Ser inte vad det har för relevans med dumpen. Förutom att pedofili är en sjukstörning.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Så du ställer fram sprit på bordet när du vet att någon försöker sluta? Vi vet inte, men jag tror Dumpen motsvarar barn för 80 %, och därmed får Dumpen fler att gå över gränsen än annars. Tycker inte det är ett bra sätt att hantera så.
Du kan inte jämföra barn med alkohol. Men en flaska rom har nog mer värde än din existens.

Att dricka alkohol är ett val - ett begär.
Citera
2023-08-03, 16:11
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Antalet offer har betydelse för lagen viktighet, och därmed vad myndigheterna satsar på för åtgärder, relativt andra olämpligheter.

Har inte läst särskilt väl och kan inte denna utredning, men vad jag ser är det en anonym enkät, och det borde inte finnas ett mörkertal, och hur enkätet är formulerat avgör i stor grad hur svaren faller. Behöver se formuläret, och om det går att utläsa svar som avser sex utan fysiskt tvång.

Vill gärna se formuläret. Undersökningar som inte redovisar hur frågorna ställs har sällan stort värde.

Antal offer har ingen inverkan på lagens "viktighet". (Se terrorbrott som exempel). Då skulle polisens arbete mot ringa stöld vara prioriterat.

Anledningen till att det finns ett mörkertal är inte för att den är anonym. Den är anonym för att det är känslig information. Du kan läsa frågorna på resultat.
Senast redigerad av TottemHorse 2023-08-03 kl. 16:18.
Citera
2023-08-03, 16:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Du kan inte jämföra barn med alkohol. Men en flaska rom har nog mer värde än din existens.

Att dricka alkohol är ett val - ett begär.
Jag jämför inte barn, utan de som ligger på gränsen, den vuxna.

Sex och alkohol är både ett val och ett beroende, beroendet gör att välja bort, blir svårt.
Citera
2023-08-03, 16:16
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

Sex och alkohol är både ett val och ett beroende, beroendet gör att välja bort, blir svårt.
Ingen ursäkt att våldta barn. Finns inga.
Alkohol innebär att man skadar sig själv och att man kan utsätta andra för faror.
Det är individen som bär ansvaret. Ingen annan.
Citera
2023-08-03, 16:18
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Sex kan vara ett beroende. När det är en sexuell dragning till barn är det ett abnormal sexualitet. Beroenden som skadar ska du alltid söka hjälp för. Agerar du på impulser som är kriminella begår du ett brott. Att ha ett alkoholberoende är inte straffbart.
Citera
2023-08-03, 16:18
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Om jag hade alkoholproblem och någon vän ställde fram en flaska vodka på bordet så hade jag antingen sagt att jag inte dricker, hade mitt sug efter alkohol vart så starkt att jag inte kunnat säga nej så hade jag sökt hjälp, hållt mig borta från mina vänner tills jag är tillräckligt stark att säga nej till alkohol även om det bjuds

Dessa personer bör söka hjälp och hålla sig borta från sidor där man får kontakt med andra människor om dom inte kan säga nej ifall ett barn skulle dyka upp
Citera
2023-08-03, 16:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Antal offer har ingen inverkan på lagens "viktighet". (Se terrorbrott som exempel). Då skulle polisens arbete mot ringa stöd vara prioriterat.

Anledningen till att det finns ett mörkertal är inte för att den är anonym. Den är anonym för att det är känslig information. Du kan läsa frågorna på resultat.
Man kan svänga sig med mörkertal när det passar denne. Mörkertal är ett antagande, och kan inte användas i redovisning, man kan nog brasklappa om att det förmodligen finns, men till mer kan man inte använda begreppet. Att det finns i olika fall är säkert, men man vet inte i vilka fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in