2023-08-03, 12:16
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Influencers måste väl spara till sin pension?
Men det kanske inte är något många tänker på?

Har också funderat på det, men är tämligen säker på att 95% av influencers kommer få sig en tråkig överraskning när det vankas pension. Då är det slut med Gucci och rave
Citera
2023-08-03, 12:24
Medlem
Citat:
Pewdiepie spelar i en heeeelt annan liga

Helt klart, han har även youtube som hobby numera och jagar inte views på det sättet. Han är redan pensionär mer eller mindre.

Men för att diskutera Chrippa så tycker jag personligen mest om hans reaktionsvideos då han lägger vad jag finner roliga kommentarer. Vloggarna är inte så stort intresse för mig personligen, men har förstått att dessa är populära.

Sedan kan jag förstå att många stör sig på hans energi och hur han framstår men det är vad det är. Man måste inte titta på honom liksom!

Sedan blev jag inte förvånad att det tog slut mellan han och julia då dom verkligen framstod som ett udda par. Pallade inte lyssna på hans nya brud dock då jag inte pallar skånska.

Luggen som gästar hans vloggar verkar vara en skön prick av det lilla jag har sett och dom verkar ha roligt tillsammans.

Hoppas det går bra för alla.
Citera
2023-08-03, 12:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gummigubben89
Bara du gör en inkomstcheck på han! Deklarerar ju inte direkt någon inkomst. Han tjänar INGA pengar!

Han har ju själv sagt att han levt på en hel del sparade pengar och att de nu är slut.
Citera
2023-08-03, 12:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Han säger ju att han betalar över 50% i skatt på grund av sin höga inkomst.

Han snackar nog skit. Det är svårt att skatta över 50 %.
Citera
2023-08-03, 12:27
Medlem
Vem är den här Linnea? Ingen bild, ingenting?
Citera
2023-08-03, 12:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gummigubben89
Han fick gå från BT... undra varför? Kan de ha med husrannsakan att göra?

Hade inte förvånat mig. Han har snackat gott om detta jobb och hur viktigt det är att jobba, rutiner osv sedan helt plrötsligt slutat. Det är inte ett allt för långt skott att han fått gå.
Citera
2023-08-03, 12:29
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Helt klart, han har även youtube som hobby numera och jagar inte views på det sättet. Han är redan pensionär mer eller mindre.

Men för att diskutera Chrippa så tycker jag personligen mest om hans reaktionsvideos då han lägger vad jag finner roliga kommentarer. Vloggarna är inte så stort intresse för mig personligen, men har förstått att dessa är populära.

Sedan kan jag förstå att många stör sig på hans energi och hur han framstår men det är vad det är. Man måste inte titta på honom liksom!

Sedan blev jag inte förvånad att det tog slut mellan han och julia då dom verkligen framstod som ett udda par. Pallade inte lyssna på hans nya brud dock då jag inte pallar skånska.

Luggen som gästar hans vloggar verkar vara en skön prick av det lilla jag har sett och dom verkar ha roligt tillsammans.

Hoppas det går bra för alla.

Om man stör sig på hans energi så tittar man inte, det är det otroligt flummiga munbajsandet och hans energi som gjort honom ”stor” på Youtube. Det finns inget där emellan, antingen gillar man det eller så undrar man vad hans problem är. Typ så.
Citera
2023-08-03, 12:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Vem är den här Linnea? Ingen bild, ingenting?

Varit med i minst 2 videos och finns på Instagram och facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Om man stör sig på hans energi så tittar man inte, det är det otroligt flummiga munbajsandet och hans energi som gjort honom ”stor” på Youtube. Det finns inget där emellan, antingen gillar man det eller så undrar man vad hans problem är. Typ så.

Jag stör mig på Chrippa pga hans ologik, dubellmoral och sedan att han pratat ut massa politiskt skit. Han gör detta inför en stor tittarskalla.
Citera
2023-08-03, 12:38
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Varit med i minst 2 videos och finns på Instagram och facebook.

Jag stör mig på Chrippa pga hans ologik, dubellmoral och sedan att han pratat ut massa politiskt skit. Han gör detta inför en stor tittarskalla.

”Politiskt skit”
Innebär det åsikter som inte passar dig? Man får tycka olika, det är helt okej och behöver inte vara skit för det
Citera
2023-08-03, 12:39
Avstängd
Citat:
”Politiskt skit”
Innebär det åsikter som inte passar dig? Man får tycka olika, det är helt okej och behöver inte vara skit för det

Nej det innebär faktafel, enkel världsbild osv.

Men trevligt att du chansade och hade fel.
Citera
2023-08-03, 12:46
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Nja, det är inget jag strävar efter. Dock känner jag inget behov av att ifrågasätta folk jag inte känner och deras känslor, så osäker är jag inte i mig själv. Du drar slutsatser om deras framtid när de varit ihop en vecka eller två, vad ska vi kalla det då?

Haha, snälla... Du gör inget annat än att ifrågasätta människor du inte känner i den här tråden. Alla som inte tycker som du är antingen "avundsjuka" eller "osäkra i sig själva"

Det är OK att du crushar på Chrippa och tror att ni är polare, men ditt konstanta försvarande av allt han gör, är bara tragiskt. Killen har övergett en familj han nyss startat för att han krisar och behöver bekräftelse. Detta försvarar du dag ut och dag in. Fattar du inte själv vilken idiot du framstår som?

...och nej, innan du drar avundsjukekortet igen, jag är inte intresserad av den livsstil Chrippa lever. Inte för fem ören. Men när man gör sig offentlig får man ta att folk har åsikter när man gör kontroversiella och oansvariga saker.
Citera
2023-08-03, 12:47
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Influencers måste väl spara till sin pension?
Men det kanske inte är något många tänker på?
Influenser och andra egna företagare. Mången okunnig småföretagare har fått uppleva den sura läxan. Betalar du inte in till pensionen eller har deklarerad inkomst i form av lön blir du nollad på försäkringskassan och Pensionsmyndighetens.

Det är farligt att prioritera snabba case, och inte långsiktig ekonomisk planering när man driver eget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in