2023-08-02, 19:00
Medlem
FNLSs avatar
Klar seger för Alexandersson. Hagström trea.

Tove tyckte mållinjen kom för fort. Påminner lite om den finske stavhoppstränaren som förklarade det finska misslyckandet med att ribban kommer så fort på låga höjder
Citera
2023-08-03, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Klar seger för Alexandersson. Hagström trea.

Tove tyckte mållinjen kom för fort. Påminner lite om den finske stavhoppstränaren som förklarade det finska misslyckandet med att ribban kommer så fort på låga höjder

Det var väl en väldig dålig jämförelse. Ett finskt misslyckande med Toves överlägsna seger i sprinten. Finns ingen likhet överhuvudtaget.
Citera
2023-08-03, 12:15
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Det var väl en väldig dålig jämförelse. Ett finskt misslyckande med Toves överlägsna seger i sprinten. Finns ingen likhet överhuvudtaget.
Det var något som kom för fort
Citera
2023-08-03, 12:27
Medlem
FNLSs avatar
Kl 17 springer dessa sprintstafett
Tove sparar benen till helgen.

Lag 1
Sara Hagström
Jonathan Gustafsson
Gustav Bergman
Emma Bjessmo

Lag 2
Josefin Tjernlund
Oskar Andrén
Martin Regborn
Alva Sonesson

Lag 3
Elin Månsson
Isac von Krusenstierna
August Mollén
Andrea Svensson

Lag 4
Villma von Krusenstierna
Simon Imark
Simon Hector
Lisa Risby
Citera
2023-08-03, 17:31
Medlem
Stefan4s avatar
Peter Jonsson tyckte det var lustigt att Hagström sprintade ända in till växling, ungefär som att det inte är viktigt att hålla avståndet till övriga lag som jagar bakom.
Citera
2023-08-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Kl 17 springer dessa sprintstafett
Tove sparar benen till helgen.
Vet du om tävlingen har tidigarelagts en halvtimme senaste eftersom det inte inte stämde överens med den ursprungliga sändningsstarten jag hade uppskrivet från SVT, eller varför borstbindare Ohlsson inte tillåts sprida glädje till världen? Var inte hon en del av vinnande laget i senaste stafetten för bara någon månad sedan? Om dom har nämnt det under sändningen som jag missade början på.

OffTopic men alltid får jag ett förbannat sug efter att spela något gammalt The Legend of Zelda-spel varje gång jag kollar på orientering.

Edit: SVT bryter alltså intervjun med svenskan för att klippa in den schweiziska och låta svenskan stå och vänta, istället för att bara lägga en delay på den andra som dom regelbundet gör. Det är J-O Waldner vs Staffan Lindeborg all over again.

---

Edit2: Helt OffTopic men direktsänd finsk kanot på öppet vatten utan geo-block för den som vill prova på YleArenan's eminenta tjänst(går att casta från Chrome) i väntan på att VM-cyklingen börjar:

https://arenan.yle.fi/1-66139530

Finfina 1080p50 i över 7.1Mb/s, något klåparna på SVT inte kommer i närheten av.
Senast redigerad av pumahunter 2023-08-03 kl. 18:43.
Citera
2023-08-03, 18:06
Medlem
Uppenbar risk att båda svenska lagen bommar pallen nu
Citera
2023-08-03, 18:25
Medlem
Green-Spirits avatar
Ganska givet utfall med segrande Schweiz på så utpräglad löparbana med få egentliga klurigheter. Dessutom utan Tove…
Men kul att Tjeckien fick briljera på hemmaplan!
Citera
2023-08-05, 11:44
Medlem
Green-Spirits avatar
Lite väl mycket reklamskyltar och drönarflygning som skräpar ner tävlingen på dagens medeldistans tycker jag.
Citera
2023-08-05, 12:22
Medlem
Ezzelinos avatar
Härlig terräng de har att jobba med. Fint lopp av Elin Månsson.
Citera
2023-08-05, 13:06
Medlem
Stefan4s avatar
Hur mycket vinner Alexandersson med idag?

Jag drar till med 2:38.
Citera
2023-08-05, 13:15
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Lite väl mycket reklamskyltar och drönarflygning som skräpar ner tävlingen på dagens medeldistans tycker jag.

De har ovanligt stora humlor i den skogen.

Och även ilskna björnar, om man går på Karolins Ohlssons blodiga ansikte i målfållan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in