2023-08-03, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Trodde han skulle satsa på en bostad i Stockholm men visst.
Bil rockar mer..

Det är heelt fel tider köpa i sthlm hus nu. Det blir bara mer och mer farligt. Priserna kommer sjunka där med hälften om 10år. Se bara hur sjukt det blivit senaste 10åren.
Ifrån några värdetransportrån i månaden till Rena avrättningar på gator och sprängda hus, lägenheter, restauranger. Ett av Europas farligaste städer idag. Mycket tryggare i andra länder.
Se danmark eller finland som exempel. 1-2 skjutningar per år. Sverige har det dagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hela stilen, feta fälgar….. Ja det beror ju helt och hållet på hur man tänker om vad att lyckats betyder och vad man vill framstå som.

Jag tänker att väldigt många tänker andra tankar än lyckad man, om de ser en tydligt märkes dressad snubbe, i värsta feta fälgar bilen, men en markant yngre tjej på passagerare platsen.

Jag menar, vad vill man framstå som? Någon med en lyckad karriär inom något mer avancerat yrke skulle aldrig ha dom kläderna. Någon riktig uperclass skulle hellre dö än att befatta sig med något som luktar tacky.

Men vill man framstå som en kriminell show off så visst. Jag är anarkist, han får självklart spinna på det om han vill.

Men jag hoppas för hans skull att han till slut inser att lycka är inget man kan köpa för pengar och visa upp. Och att om man är lycklig har man inget behov av att skryta eller skylta med det.

Jag har själv fina bilar, men är inte kriminell.
Har dom för dom är sköna köra. Inte för styla eller skryta.
Men jag vet att kriminella babbar måste flexa. Det är deras livstil. Bo 30kv. Köra fin bil.
Ha märkes kläder med stora loggor.
Är chrippa på väg bli sådan? Ja varför inte. Någon svensk måste vi ha som gör det med.
Fast utan att begå brott då får vi hoppas

Hans bror jockiboi har ju feta bilar och stora Lous viton märken på kläderna.
Det är väl damkläder annars Lois vitton eller hur det stavas? Köpte en sådan väska åt mitt ex.
Men en fejk i turkiet såklart

Hey Ho, let´s go
Senast redigerad av booosss 2023-08-03 kl. 00:29.
Citera
2023-08-03, 00:35
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booosss
Det är heelt fel tider köpa i sthlm hus nu. Det blir bara mer och mer farligt. Priserna kommer sjunka där med hälften om 10år. Se bara hur sjukt det blivit senaste 10åren.
Ifrån några värdetransportrån i månaden till Rena avrättningar på gator och sprängda hus, lägenheter, restauranger. Ett av Europas farligaste städer idag. Mycket tryggare i andra länder.
Se danmark eller finland som exempel. 1-2 skjutningar per år. Sverige har det dagligen.

Men jag vet att kriminella babbar måste flexa. Det är deras livstil. Bo 30kv. Köra fin bil.
Är chrippa på väg bli sådan? Ja varför inte. Någon svensk måste vi ha som gör det med.

Det är väl damkläder annars Lois vitton eller hur det stavas? Köpte en sådan väska åt mitt ex.

Hey Ho, let´s go

Men skulle han inte flytta till Stockholm?
Chrippa kan nu sälla sig till dom andra, Golof och gänget. i Kukmätar-tävlingen.
Citera
2023-08-03, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Men skulle han inte flytta till Stockholm?
Chrippa kan nu sälla sig till dom andra, Golof och gänget. i Kukmätar-tävlingen.

Du vet nog mer om chrippa än jag. Min polare har mycket koll. Hört lite viskningar bara.
Chrippa är hett ämne just nu. Han har blivit storkänd nu efter att ha dissat skitjobbet, tagit ung
flickvän. Nu vill alla veta allt.

Han gjorde rätt move i rätt tid måste man erkänna.
Citera
2023-08-03, 00:58
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Tyvärr inte, folk vill bo i Stockholm till varje pris. De skiter väl i skjutningar och våld. Folk vill bo i Stockholm för karriären, folk vill bo i Stockholm för kulturutbudet, folk vill bo i Stockholm för musikscen.

Bostads marknaden är sjuk, och den blir bara sjukare för varje år. Folk i Stockholm bor som råtter. Tycker att 39 kvadrat i Hökarängen är värsta lyckan för en barnfamilj. Eller är överväldigade över en 1 på 20 km en halvtrappa ner med fönster mot gården, som de får hyra för dubbla hyran i tredje hand, oftast så dyr att de får dela den med en kompis. Eller som Chrippas flickvän 24 km i ytterförort.

Det finns inga bostäder att få tag på, folk är desperata. Hyresrätterna i Stockholm kommer att fortsätta öka. Om räntan blir 15% och folk tvingas sälja. Då kanske du ser ett prisfall.
Citat:

Hey Ho, let´s go
Ja kanske du har rätt, då har han ju iallafall sin grej. Det är en balansgång för att inte bli en kliché, men han kan klara balansgången.

Jag har inte sagt att det är flashigt att köra fina bilar. Men gör du det med märkbar yngre brud och feta märkes stil så upplever jag att det ser flashigt ut.

Asså jag vet inte om man ska ha Jocke som mätpunkt när det gäller lycka. Han om någon är väl ett bevis på att lyckad karriär, fina familj, dyra prylar, och feta bilar inte är att likställa med lycka. Jocke mår ju fruktansvärt dåligt och har massiv ångest. Det är han ju öppen med.

Hope he piling in the backseat. Hey Ho!!!
Citera
2023-08-03, 01:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Du vet nog mer om chrippa än jag. Min polare har mycket koll. Hört lite viskningar bara.
Chrippa är hett ämne just nu. Han har blivit storkänd nu efter att ha dissat skitjobbet, tagit ung

Ja all publicitet är bra publicitet, och självklar ökar hans klick med en aktiv Flashback tråd, att bli omtalad i clue news och få artiklar i nyheter 24.

Men vi får vid gud hoppas att Chrippa inte lämnade Julia och blev kär i Linnea, som ett move. För i så fall är han ju psykopat.
Citera
2023-08-03, 05:40
Medlem
NFCs avatar
Tror ni att Chrippa knullade den där Linnea medan hon var 16 år gammal?
Citera
2023-08-03, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Hela relationen kanske var PR trick
Citera
2023-08-03, 07:38
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFC

Vad är det för korkad fråga? Chrippa är vettig nog att inte hålla på med sånt.
Citera
2023-08-03, 07:44
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja all publicitet är bra publicitet, och självklar ökar hans klick med en aktiv Flashback tråd, att bli omtalad i clue news och få artiklar i nyheter 24.

Men vi får vid gud hoppas att Chrippa inte lämnade Julia och blev kär i Linnea, som ett move. För i så fall är han ju psykopat.

Han lämnade Julia för att hon är ett vrak som äter chips och röker hela dagarna, hon har noll ambitioner whatsoever. Han kunde blivit kär i en lyktstolpe och den hade troligen gett honom mer i utbyte.

Linnea är ung, fräsch och möter Chrippa på ett annat plan, vem hade inte bytt?
Citera
2023-08-03, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Linnea är ung, fräsch och möter Chrippa på ett annat plan, vem hade inte bytt?
Hur vet du det
Citera
2023-08-03, 08:16
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Jag vet inget om Chrippa. Jag har bara trott på ALLT han sagt
Hans sk move.. Vet jag inte om det var rätt? Det visar sig. JAG skulle iaf INTE våga slänga mig i armarna på en snubbe som bara är 23 år. Men det är jag det

Edit
Jag ska kanske lägga in en stöt på sonens gaming polare?
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-08-03 kl. 08:31.
Citera
2023-08-03, 08:34
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Han efterfrågar tips om drop-in-klippning i Sthlm...det kan inte vara så svårt..

Uppenbart att han letar spons-klippning, annars är det väl bara att Googla upp en välrenommerad barberare i innerstan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in