2023-08-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Men vi är ju 100% säkra med tanke på att SE är första källan.

Du förstår väl vad det betyder?

Det betyder att det inte var känt innan SE sa det. Hur ska han möjligtvis kunna ta reda på saker folk inte känner till?

Och även om vissa av punkterna är mer lättgissade än andra så ändrar det fortfarande inte det faktum att SE har gett så överväldigande mycket specifik och korrekt information från brottsplatsen.

Vilken sak är det Engström säger som ingen annan känner till ?

Allvar nu...
Citera
2023-08-02, 22:09
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Vilken sak är det Engström säger som ingen annan känner till ?

Allvar nu...

Men läser du det jag skriver? Jag har svarat på den här frågan
Citera
2023-08-02, 22:12
Medlem
Citat:
Men läser du det jag skriver? Jag har svarat på den här frågan

Du glömmer inte att Engström är på brottsplatsen som GM va ?

Blodet ur Olofs mun kan ha kommit mkt fort...

GM vänder sig ett par gånger enligt vittne så då kan GM se hur Lisbeth springer ut i gatan...

Det kan alltså vara bilder GM får själv av brottsplatsen ..

Nu gav jag två av dina punkter...
Citera
2023-08-02, 22:20
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Du glömmer inte att Engström är på brottsplatsen som GM va ?

Blodet ur Olofs mun kan ha kommit mkt fort...

GM vänder sig ett par gånger enligt vittne så då kan GM se hur Lisbeth springer ut i gatan...

Det kan alltså vara bilder GM får själv av brottsplatsen ..

Nu gav jag två av dina punkter...

Det är redan här väldigt mycket information att ta in under flykt. Han ska också notera att LP pekar in mot tunnelgatan, och förstå varför. Dessutom ska han se LJ samtidigt.

Här har vi ett ypperligt fall av dubbla måttstockar för övrigt. Det pratas jämt och ständigt att folk inte kan se saker för att det är för långt avstånd och att det är mörkt. Men när SE är gm kan han på ännu längre avstånd och i en mörklagd gränd ta in en stor mängd information korrekt på bara några hastiga blickar bakåt.

Att se LP springa runt och stoppa bilar är inget man ser på en snabb blick bakåt. Det är minst några sekunders fokuserat tittande som gäller för att kunna dra slutsatser om vad hon gör. Och att det gäller flertalet bilar.

Du har en hel del punkter kvar också..
Citera
2023-08-02, 22:26
Medlem
Citat:
Det är redan här väldigt mycket information att ta in under flykt. Han ska också notera att LP pekar in mot tunnelgatan, och förstå varför. Dessutom ska han se LJ samtidigt.

Här har vi ett ypperligt fall av dubbla måttstockar för övrigt. Det pratas jämt och ständigt att folk inte kan se saker för att det är för långt avstånd och att det är mörkt. Men när SE är gm kan han på ännu längre avstånd och i en mörklagd gränd ta in en stor mängd information korrekt på bara några hastiga blickar bakåt.

Att se LP springa runt och stoppa bilar är inget man ser på en snabb blick bakåt. Det är minst några sekunders fokuserat tittande som gäller för att kunna dra slutsatser om vad hon gör. Och att det gäller flertalet bilar.

Du har en hel del punkter kvar också..

Nej jag gav ett exempel på två punkter han kunnat se som GM...

Tänker inte gissa hur han kan ha fått info ifrån och vi måste dessutom veta att infon inte funnits i media och det kan vi inte...

Jag fattar att du måste tycka att KP är knäpp som misstänker Engström eftersom han är ju befäst på brottsplatsen och ett bra vittne..

Men du måste ju tycka det är ännu märkligare att palmegruppen 1986 ens tänkte tanken att Engström inte var ett vittne...

Han spottar ju ut detaljer som ingen annan och ändå så känner några poliser och även inne från Skandia att något inte stämmer...!!

Eller var det likadant för AD att taxibolaget börjar misstänka stackars Anders..?
Senast redigerad av Problem2020 2023-08-02 kl. 22:28.
Citera
2023-08-02, 22:29
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Nej jag gav ett exempel på två punkter han kunnat se som GM...

Tänker inte gissa hur han kan ha fått info ifrån och vi måste dessutom veta att infon inte funnits i media och det kan vi inte...

Jag fattar att du måste tycka att KP är knäpp som misstänker Engström eftersom han är ju befäst på brottsplatsen och ett bra vittne..

Men du måste ju tycka det är ännu märkligare att palmegruppen 1986 ens tänkte tanken att Engström inte var ett vittne...

Han spottar ju ut detaljer som ingen annan ändå så känner några poliser och även inne från Skandia att något inte stämmer...!!

Eller var det likadant för AD att taxibolaget börjar misstänka stackars Anders..?
Men varför påstår du konstant att vi inte kan veta? Vi kan ju absolut veta.
Citera
2023-08-02, 22:37
Medlem
Citat:

SE är första källan till följande:
Det kom blod ur OPs mun

Varför kan inte GM-SE se detta direkt efter skottet?
Citera
2023-08-02, 22:38
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Klart hon nekar till att känna igen SE. Hon säger ju själv att hon inte såg mannen bredvid henne som det här handlar om, hon såg bara hans armar och ben.

Så vad spelar det för roll att hon inte kan peka ut SE i det här fallet? Det gör ju varken till eller från när det gäller en man hon inte sett.

Men hur "starkt" är det här egentligen?

Vi pratar om en "någon" som ingen verkar ha sett.
Och vi vet (jag minns inte namn nu) att det var andra framme och kommenterade på hanteringen av OP.
Det var ett mindre gäng som kom från en bil som var berusade.

Är inte detta lite på samma nivå som "guidandet" av poliserna?
Vi har 2 personer som själva säger sig ha gjort detta, men samtidigt vill man trycka in Engström där också?
Citera
2023-08-02, 22:41
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Varför kan inte GM-SE se detta direkt efter skottet?

Det kan han absolut ha möjlighet att se. Det råder väl delade meningar om åt vilket håll OPs huvud låg i början. Var det åt tunnelgatans håll så kan han se det. Om det nu skedde direkt.

Det här är den svagaste punkten, men den måste ändå räknas in i den långa rad träffsäkra observationer. För det är fortfarande osäkert om gm kan ha sett det här, även om möjligheten såklart finns.
Citera
2023-08-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
När säger JA att AB hade keps?

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Jan-Andersson.pdf

"Jan är helt säker på, att mannen måste ha sett det mesta av själva gärningen. Denne man var enligt Jan klädd i en blå halvlång täckjocka samt ceps."

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E9978-01-A
Citera
2023-08-02, 22:46
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Men hur "starkt" är det här egentligen?

Vi pratar om en "någon" som ingen verkar ha sett.
Och vi vet (jag minns inte namn nu) att det var andra framme och kommenterade på hanteringen av OP.
Det var ett mindre gäng som kom från en bil som var berusade.

Är inte detta lite på samma nivå som "guidandet" av poliserna?
Vi har 2 personer som själva säger sig ha gjort detta, men samtidigt vill man trycka in Engström där också?
Det är väl ändå starkt?

Vi har en på plats som beter sig som SE och gör det SE säger sig göra men inte är identifierad. Hur kan du vifta bort det så lätt?

Och den här mannen är inte "framme". Han är nere vid kroppen. Det finns väldigt få människor som säger sig ha varit det. Den enda som säger sig ha varit vid kroppen men som inte är bekräftad är SE.

Eller hittar du någon som säger sig ha hjälpt till med kroppen som denne "någon" kan vara?
Citera
2023-08-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
"Jan är helt säker på, att mannen måste ha sett det mesta av själva gärningen. Denne man var enligt Jan klädd i en blå halvlång täckjocka samt ceps."

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E9978-01-A

OK!
Jan A säger att AB hade keps men hade gärningsmannen keps?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in