Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Du er selv en anonym bruker, så hvorfor skal man høre på deg fremfor andre? Hvorfor skal man trykke på dine linker fremfor andres?
Og mener du at politiets nettside er hacket? At listen jeg linket til er forfalsket?
Jeg siterer alltid det jeg vil belyse i artikkelen, i den grad det lar seg gjøre. På den måten er det lettere, for den som ønsker å søke seg frem til artikkelen selv, for å undersøke at opplysningene stemmer.
Ellers har jeg referert til bøker og filmer, som er offentlig tilgjengelig og som angår saken. Det er opp til hver enkelt om de ønsker å stole på informasjonen eller selv lese bøkene og se filmene/seriene jeg refererer til. Jeg bestemmer på ingen måte, hvilke lenker andre skal trykke på, det er opp til hver enkelt. Jeg sier bare at man aldri kan vite helt sikkert, om opplysningene som blir gitt stemmer, eller hva og hvem man kan stole på.
Jeg tror ikke på alt som står i anerkjente medier heller jeg, fordi jeg vet at det stadig dukker opp feil opplysninger og nye detaljer. Man må ta det meste med en klype salt, inntil bevis blir godkjent i retten. Når saken får en løsning viser det seg gang på gang, og nye detaljer kommer frem ifm tiltale og rettsak, kan helheten gi et helt annet bilde enn tidligere. Dette skjer fordi politiet må holde mange opplysninger hemmelig mens etterforskningen pågår. Og slik må det selvsagt være. Jeg har svært lite behov for å forhåndsdømme andre mennesker, så det går helt fint for meg. I denne tråden har forhåndsdømmingen gått altfor langt, og det tror jeg mange er enig med meg i. Salt og sil anbefales