Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-01, 23:59
Medlem
Kanske person nr 2 som är försvunnen fick betalt för att rensa bort denna 14åring.
Man lämnar inte en död på ett ställe och sedan nån annan på ett annat om man ändå tänkt döda båda.
Citera
2023-08-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Enligt Expressen koppling till Zero nätverket i jordbro som jag misstänkte tidigare idag.

Då är frågan på vilket sätt, är dom motståndare eller varit utnyttjade av Zero nätverket.

Att mommo dumpats i Nynäshamn tyder ju rent geografiskt på att han mkt väl kan ha torterats i Jordbro området.

Kanske har dom varit springisar åt Jordbro men gjort någon tabbe, golat eller gjort bort sig rejält och man markerat med exempel mot resten av ungarna. det är ju en klassiker, offra någon för att hålla lammen i schack.

en annan teori är ju att dom drog från hvb hemmet för att utföra ett uppdrag men gjorde bort sig och blev fångade av motståndar sidan.

finns många möjligheter...
Mer troligt att dom skulle ut och utföra något, varför annars sticka ifrån hemmet? Antingen har dom blivit fångade av motståndarna, eller så har dom gjort bort sig och gått rakt in i Rävens fälla som ville döda dom vilket dom själva uppenbarligen inte trodde. Tror inte heller att någon kidnappat dom på hemmet för då skulle det stå i tidningen, så dom har självmant rymt
Citera
2023-08-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Kanske person nr 2 som är försvunnen fick betalt för att rensa bort denna 14åring.
Man lämnar inte en död på ett ställe och sedan nån annan på ett annat om man ändå tänkt döda båda.
Jo dom är säkert dumpade på olika ställen för att försvåra för polisen!
Citera
2023-08-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jo dom är säkert dumpade på olika ställen för att försvåra för polisen!

Hur dum är man om man vill ha någon i ett fordon under längre tid?
Då finns mer risk för DNA.
Citera
2023-08-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Tog alltså bara ett år för den då TOLV år ”gamla” att börja fucka upp. Ja, undrar varför folk inte vill ha hit dessa analfabeter…
Tycker han påminner om han som misshandlade Luna i Skellefteå!
Citera
2023-08-02, 00:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Jo de sker faktiskt alltför ofta i olika kretsar.

Med hänsyns till att polisen försöker tysta ner det hela så tror jag att de vill ha pengar för den andre . om han lever eller är död vet nog ingen.
Däremot vet man att polisen inte vill att allmänheten skall veta om det pågår förhandlingar.
Citera
2023-08-02, 00:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tycker han påminner om han som misshandlade Luna i Skellefteå!
Hur då? Förutom hudfärg och ålder?
Citera
2023-08-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kroppshyddan, blicken ! Även orosanmälningar mm
Citera
2023-08-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag tycker ju också det. Ansiktsform, ögon, blicken och vikten. Likt helt enkelt.
Citera
2023-08-02, 00:18
Det var en riktigt välgödd klump. Hur transporterar man en sån där? Mycket skattepengar har det gått åt till den där kroppsformen
Citera
2023-08-02, 00:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kroppshyddan, blicken ! Även orosanmälningar mm

Citat:
Ursprungligen postat av Kakan321
Jag tycker ju också det. Ansiktsform, ögon, blicken och vikten. Likt helt enkelt.
Ok. Jag ser inte samma sak - men köper att ni ser de likheterna. (När det gäller orosanmälningar så har jag inte följt tråden tillräckligt för att veta vad det handlar om)
Citera
2023-08-02, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan inte den försvunna pojken vara inblandad då? Alltså som medgärningsperson?
Tänkbart, eller också misstänkt dödad.
Åklagaren säger (enl. TV) att ärendet är mycket känsligt.
Hur man nu ska tolka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in