2023-08-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
vad var det för nummer som skickade eller hört talas om indier skickar sms som scammar som ser att komma ifrån ett nummer det inte kommer ifrån som sen ska förska lura i dig att någon försöker komma åt dit bank-konto men de ska ska ska koppla dig till "säkerhetsavdelningen" som ska "hjälpa" till. Gå inte på detta, de har försökt detta i år till gamla människor som inte fattar.

Ja, jag kan tänka mig att denna 22-åriga kvinna inte är den som skickat messet. Kan vara någon som får det att se ut som om messet kommer från hennes nummer. De kanske bara vill ha bekräftelse på att mitt nummer är i bruk?
Citera
2023-08-01, 21:13
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Ja, jag kan tänka mig att denna 22-åriga kvinna inte är den som skickat messet. Kan vara någon som får det att se ut som om messet kommer från hennes nummer. De kanske bara vill ha bekräftelse på att mitt nummer är i bruk?
Här kan du se vilka svinen är och hur de åker dit. https://www.youtube.com/@ScammerPayback
Citera
2023-08-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Här kan du se vilka svinen är och hur de åker dit. https://www.youtube.com/@ScammerPayback

Ska kolla denna!

Jag kollade upp den 22-åriga tösen som står på numret. Hon finns på Facebook och verkar vara en vanlig tjej, eventuellt med Downs syndrom!
Citera
2023-08-01, 21:29
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Ska kolla denna!

Jag kollade upp den 22-åriga tösen som står på numret. Hon finns på Facebook och verkar vara en vanlig tjej, eventuellt med Downs syndrom!
Kan vara något av bedrägarens "vänner", värt kolla? Rätt troligt att den som försöker lura är på hennes "väns" lista.
Citera
2023-08-01, 21:47
Medlem
sourcreamchipss avatar
Det kan ju också bara så enkelt att kvinnan med möjlig downs fått siffrorna fel av sin andra nyfunna downsvän på bowlingen och sen skrivit just "Skicka SMS till mig".känns inte helt omöjligt att det är ett sms man skulle kunna få av någon med downs.
Citera
2023-08-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sourcreamchips
Det kan ju också bara så enkelt att kvinnan med möjlig downs fått siffrorna fel av sin andra nyfunna downsvän på bowlingen och sen skrivit just "Skicka SMS till mig".känns inte helt omöjligt att det är ett sms man skulle kunna få av någon med downs.
Det är lika korkat som att skicka ett brev med texten "skriv ett brev till mig.".

Vill man något så skriver man väl det. Ring mig är precis lika dumt.
Citera
2023-08-01, 22:21
Medlem
sourcreamchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det är lika korkat som att skicka ett brev med texten "skriv ett brev till mig.".

Folk med Downs är väl inte kända för att vara så skarpa heller.
Citera
2023-08-01, 22:38
Medlem
Leskovs avatar
Men posta numret så får flashbackare med 25 slak undersöka och ge en omgång. Ta kölapp
Citera
2023-08-02, 00:59
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Folk med Downs är väl inte kända för att vara så skarpa heller.

Låter som en perfekt tjej för ts då. Vem gör ens en tråd om nåt sånt här trams? Bara att blocka och glömma vare sig det är sms, samtal, mejl eller sociala medier.
Citera
2023-08-02, 07:23
Medlem
Citat:

Ja, det är mycket möjligt att det rör sig om något liknande. Nu när jag har sovit på saken så har jag lite svårt att se vad scammen skulle bestå av i detta fall. Det var ju ingen länk i messet som det var tänkt att jag skulle klicka på.
Citera
2023-08-02, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Vem gör ens en tråd om nåt sånt här trams?

Någon som tycker att det är intressant med bedrägerier och bedrägeriförsök på nätet och via telefon, det vill säga någon som jag. Om jag ser något misstänkt som jag inte förstår så frågar jag. Det är ju bland annat sådant som ett diskussionsforum är till för.

Att svara på en fråga är ju helt frivilligt.
Citera
2023-08-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm

A och B träffas och bestämmer att de ska byta nummer. A får B's nummer och skickar ett snabbt (använd det här numret om du vill) "skicka SMS till mig" för att B enkelt ska få in A's nummer i sin mobil. Men någon av dem slarvade med siffrorna så A's sms gick till någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in