Resultat: Vad tycker du om att moskéer vill se förbud?
Jag gillar det inte / håller inte med dem
90,50%
581 röster
Jag gillar det / håller med dem
5,30%
34 röster
Jag har ingen åsikt / har inte bestämt mig
4,21%
27 röster
2023-08-01, 13:07
Medlem
30 moskeer byggda på svensk mark är inte svenska moskeer
Citera
2023-08-01, 20:06
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
30 moskeer byggda på svensk mark är inte svenska moskeer

Och samtidigt: I Saudiarabien får kristna inte ens samlas i en kyrkolokal. Enligt klassisk islamisk lag är det enbart muslimen som är fullvärdig medborgare. Enligt Koranen (sura 9:29) ska en icke-muslimsk medborgare betala en särskild skyddsskatt, för att uppnå religionsfrihet.
https://www.sandaren.se/nyhet/fortfarande-inga-kyrkor-i-saudiarabien

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/kristna-i-mellanostern_h102u273/
Citera
2023-08-01, 21:24
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
sluta vara efterbliven och svara på min fråga, varför ska vissa grupper inte behöva utstå humor, satir och kritik?
Det undrar jag också. Varför ska ständigt dessa hjärnbefriade rasister inte ifrågasättas.
Citera
2023-08-01, 21:38
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det undrar jag också. Varför ska ständigt dessa hjärnbefriade rasister inte ifrågasättas.

Samma undrar jag, varför ska just islam vara helt befriad från kritik och ifrågasättande?
Citera
2023-08-01, 22:04
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Muslimer vågar säga som det är.
Inget jidder.
Ja, det får man ge dem.

Jag respekterar faktiskt en muslimsk terrorist mer än mångkulturkramande svenskar som gömmer sig i rasrena vita villareservat.
Citera
2023-08-01, 22:37
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Ja, det får man ge dem.

Jag respekterar faktiskt en muslimsk terrorist mer än mångkulturkramande svenskar som gömmer sig i rasrena vita villareservat.
Jaså. Varför det?
Vad vill terroristen menar du?
Jag kan förstå om man respekterar Robin Hood typ..
Man ska väl respektera folks känslor. Och se dem där de befinner sig..
Man kan känna sig ganska desperat och maktlös.

Tänk att vi ändå gjort vårt bästa. Nånstans. Hur dåligt det än är
Det krävdes. Vad ska krävas mer..
Citera
2023-08-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nu stannar det inte vid åsikter, utan muslimer är beredda att tillgripa våld för att genomdriva sin uppfattning. Har du aldrig hört talas om t.ex. Lars Vilks, Salman Rushdi, attacken mot Charlie Hebdo, attacken på Drottninggatan?

Är muslimer en singular enhet? Jag kan lika gärna säga att västlänningar inte stannar vid att bränna koraner utan de är villiga att skjuta muslimer i sina moskéer (christchurch) frågor på det?
Citera
2023-08-02, 01:01
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Är muslimer en singular enhet? Jag kan lika gärna säga att västlänningar inte stannar vid att bränna koraner utan de är villiga att skjuta muslimer i sina moskéer (christchurch) frågor på det?

Om 10 procent av världens kristna var potentialen terrorister skulle både du och jag bli ganska oroliga. Men så är det inte. Däremot beräknas 10 procent av världens muslimer stödja radikal Islamism och ca 4 procent är beredda att begå jihad. Det är 40 miljoner minst! Vilket klart visades när IS rekryterade.
Men nu skiter jag i ditt svammel. Du kommer till insikt en dag, när det är försent och du själv står framför en islamsk mördarpatrull.
Senast redigerad av Mindbusiness 2023-08-02 kl. 01:03.
Citera
2023-08-02, 02:39
Medlem
Drooids avatar
Lyssningstips:

Ivar Arpi samtalade med Sofie Löwenmark på Doku som har gjort undersökningen.
https://www.enrakhoger.se/p/svenska-moskeer-vill-forbjuda-all#details
Går att lyssna på de flesta podd-appar.

"Svenska moskéer vill ha ett totalt kränkningsförbud"
https://doku.nu/2023/07/29/svenska-moskeer-vill-ha-ett-totalt-krankningsforbud/
Citat:
Ett stort antal svenska moskéer uppger till Doku att de vill ha ett förbud inte bara mot koranbränning utan mot alla handlingar som skändar, provocerar och förolämpar islams och muslimers symboler och heliga värderingar.
Citera
2023-08-02, 10:04
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Jaså. Varför det?
Vad vill terroristen menar du?
Terroristen är åtminstone ärlig.

Den svenska mångkulturkramaren som bor i rasrena vita villareservat är falsk rakt igenom. Svårast har jag för de aggressiva hycklarna, de som aktivt angriper mångkulturkritiker.

Citat:
Jag kan förstå om man respekterar Robin Hood typ..

Man ska väl respektera folks känslor. Och se dem där de befinner sig..
Man kan känna sig ganska desperat och maktlös.
Haha, du lever i tron att terrorister drivs av fattigdom och maktlöshet. Du platsar i ledarredaktionen på DN eller vilken svensk dagstidning som helst.

Tittar man på muslimska terrorister så består de i hög grad av rika eller högutbildade med familjer. Usama bin Laden tillhörde en av Saudiarabiens rikaste familjer. "Flygarna" vid 9/11 var högutbildade även innan de gick amerikansk pilotutbildning. San Bernardino-bombaren jobbade på motsv. lantmäteriet och efterlämnade familj och barn.

Muslimsk terrorism är ideologisk och drivs av koranens budskap att gå ut och bekämpa icke-muslimer. Läs Surah 9:29 exempelvis.
Citera
2023-08-02, 12:47
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Terroristen är åtminstone ärlig.

Den svenska mångkulturkramaren som bor i rasrena vita villareservat är falsk rakt igenom. Svårast har jag för de aggressiva hycklarna, de som aktivt angriper mångkulturkritiker.

Haha, du lever i tron att terrorister drivs av fattigdom och maktlöshet. Du platsar i ledarredaktionen på DN eller vilken svensk dagstidning som helst.

Tittar man på muslimska terrorister så består de i hög grad av rika eller högutbildade med familjer. Usama bin Laden tillhörde en av Saudiarabiens rikaste familjer. "Flygarna" vid 9/11 var högutbildade även innan de gick amerikansk pilotutbildning. San Bernardino-bombaren jobbade på motsv. lantmäteriet och efterlämnade familj och barn.

Muslimsk terrorism är ideologisk och drivs av koranens budskap att gå ut och bekämpa icke-muslimer. Läs Surah 9:29 exempelvis.

Helt korrekt. Det är som nazistiska SS ledning som till stor del bestod av akademiker.
Citera
2023-08-02, 12:52
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Vi gör det enkelt, stäng alla moskéer och förbjud alla nya byggen för detta ändamål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in