• 1
  • 2
2023-08-01, 21:17
Medlem
Jag har numret och har testat att swisha personen och fick fram hans namn. Men hur ska jag gå tillväga för att få veta vart han bor?

Bakgrund, frugan fick obehagliga sms skickade till sig. När vi sökte på numret visar det sig att fler rapporterat om samma sak. Så det är är någon sjuk jävel som trakasserar random kvinnor och en av dessa var tyvärr min fru.

Tacksam för all hjälp jag måste bara få tag i den här jäveln. Flashback hjälp mig.
Citera
2023-08-01, 21:19
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Jag har numret och har testat att swisha personen och fick fram hans namn. Men hur ska jag gå tillväga för att få veta vart han bor?

Bakgrund, frugan fick obehagliga sms skickade till sig. När vi sökte på numret visar det sig att fler rapporterat om samma sak. Så det är är någon sjuk jävel som trakasserar random kvinnor och en av dessa var tyvärr min fru.

Tacksam för all hjälp jag måste bara få tag i den här jäveln. Flashback hjälp mig.

Slå sedan hans namn på ratsit?
Citera
2023-08-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Slå sedan hans namn på ratsit?

Gjort det men kommer upp flera personer på hans namn och numret är inte registrerat på någon sökmotor.
Citera
2023-08-01, 21:22
Bannlyst
Vad för "obehagliga sms"?

Du har ju namnet, vad mer behöver du?
Citera
2023-08-01, 21:23
Medlem
Om han har ett vanligt namn blir det nog svårt. Ett mer ovanligt namn gör det hela mycket lättare.

Det kan ju röra sig om ett spoofat nummer. Då är personen vars namn du hittat inte den person som har messat din fru.

https://www.pts.se/sv/privat/telefon...onbedragerier/
Senast redigerad av Mirko.Kostelic 2023-08-01 kl. 21:25.
Citera
2023-08-01, 21:25
Medlem
DenNittioniondes avatar
Ratsit eller Hitta.se lär ju fungera?
Citera
2023-08-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW

Lite mer behövs nog om namnet är ”Lars Pettersson”.
Citera
2023-08-01, 21:27
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Om han har ett vanligt namn blir det nog svårt. Ett mer ovanligt namn gör det hela mycket lättare.

Det kan ju röra sig om ett spoofat nummer. Då är personen vars namn du hittat inte den person som har messat din fru.

Precis, och det är därför man ska polisanmäla och inte leka hjälte. Har personen kontaktat flera kvinnor så är det inte sannolikt att en av dem kommer råka illa ut fysiskt utan mannen är bara ute efter att provocera.
Citera
2023-08-01, 21:28
Bannlyst
Citat:
Lite mer behövs nog om namnet är ”Lars Pettersson”.
Du tänker att alla Lars Pettersson är kopplade till samma bankkotonummer och Swish?
Citera
2023-08-01, 21:32
Medlem
Citat:
Du tänker att alla Lars Pettersson är kopplade till samma bankkotonummer och Swish?

Nej, naturligtvis inte. Men hur ska TS veta vilken av 10 000 ”Lars Pettersson” det handlar om? När man gör en swish får man ju bara upp namnet, inte någon adress. Är det ett spoofat nummer så är det ju inte ens Lars Pettersson som messat. Då kan det vara en currystinkande indier.
Senast redigerad av Mirko.Kostelic 2023-08-01 kl. 21:35.
Citera
2023-08-01, 21:40
Bannlyst
Citat:
Nej, naturligtvis inte. Men hur ska TS veta vilken av 10 000 ”Lars Pettersson” det handlar om? När man gör en swish får man ju bara upp namnet, inte någon adress. Är det ett spoofat nummer så är det ju inte ens Lars Pettersson som messat. Då kan det vara en currystinkande indier.
Detektivarbetet är polisens. Jag tror nog att de lyckas lista ut vem denne mystiske herr Pettersson är om de har nummer, bankkonto och namn. Utredas bör det oavsett.
Citera
2023-08-01, 21:46
Medlem
Citat:

Grova sms med sexuellt innehåll om att han ska våldta henne.

Citat:

Finns strax över 80-90 stycken i hela landet.

Citat:
Ursprungligen postat av DenNittionionde
Ratsit eller Hitta.se lär ju fungera?

Ja hittat en del personer med hans namn.

Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Precis, och det är därför man ska polisanmäla och inte leka hjälte. Har personen kontaktat flera kvinnor så är det inte sannolikt att en av dem kommer råka illa ut fysiskt utan mannen är bara ute efter att provocera.

Handlar inte om att leka hjälte. Han ska polisanmälas nu efter att jag skrivit klart inlägget. Jag vill gärna veta om personen bor i vår stad eller i en annan del av landet. Min fru är riktigt illa till mods för tillfället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in