2023-08-01, 20:37
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du får nog läsa rättsläkarens tilläggsinlaga lite bättre. Tvärtemot vad du påstår så säger rättsläkaren att skadorna på Toves rygg inte har uppstått när Tove varit inkapaciterad. Skadorna har uppstått när Tove gjort aktivt motstånd. Sid 31 i tilläggsinlagan:

Låt mig upprepa: Tove har gjort aktivt motstånd. Det är bara i din fantasi som Tove har legat utslagen medan Johanna i lugn och ro har kunnat testa lite olika agent-grepp som hon googlat på. I verkligheten har det varit ett tumult där Tove har hållits ner på golvet när hon har försökt komma loss.

Så nu har Johanna flyttat kroppen ändå? Vart då om man får fråga?

Nope, som vanligt har du helt fel och som vanligt drar du alldeles för långtgående slutsatser och som vanligt påstår du saker som inte är sanna.

Rättsläkaren påstår inte alls att "Skadorna har uppstått när Tove gjort aktivt motstånd." som du så lögnaktigt försöker göra gällande, hon skriver att "dessa skador i sammanhanget är förenliga med att de representerar en variant av avvärjningsskador"

Du förstår kanske inte den ändå relativt enkla svenska som rättsläkaren uttrycker sig genom här?

Men om vi skall gå på ditt sätt att tolka rättsläkarens uttalanden som vore de faktamässiga beskrivningar av vad som verkligen skett, så kan vi då fastställa följande, då skadorna på Johanna är förenliga med följande,

Tove hade sänkt medvetandegrad redan från slaget i huvudet, alltså senast från det att hon landade på golvet.
Tove blev medvetslös inom 5-10 sekunder.
Johanna utförde mordet på egen hand.

Johanna är mördare, Maja är det inte, enligt ditt sätt att se på saken. QED!
Citera
2023-08-01, 20:38
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Maja är inte trovärdig. Det är för mycket lögner för att man ska våga lita på något hon säger. Den där lögnen hon drog för sina föräldrar om efterfesten är typisk: minsta lilla som kan leda till besvärliga frågor så drar hon direkt en lögn för att komma undan. Hon är som det där barnet som vi pratade om tidigare med glass runt munnen som säger "Nej, jag har inte ätit nån glass!". När hon säger att hon inte har varit i badrummet så litar jag till 110% inte på henne.

Det finns en chans/risk att hon var i badrummet en kort tid men utan att ingripa eller delta. Blev rädd och sprang därifrån. Synd bara att hon inte sprang ut genom dörren i så fall. Hem och ringde polisen.
Citera
2023-08-01, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nope, som vanligt har du helt fel och som vanligt drar du alldeles för långtgående slutsatser och som vanligt påstår du saker som inte är sanna.

Rättsläkaren påstår inte alls att "Skadorna har uppstått när Tove gjort aktivt motstånd." som du så lögnaktigt försöker göra gällande, hon skriver att "dessa skador i sammanhanget är förenliga med att de representerar en variant av avvärjningsskador"

Du förstår kanske inte den ändå relativt enkla svenska som rättsläkaren uttrycker sig genom här?

Men om vi skall gå på ditt sätt att tolka rättsläkarens uttalanden som vore de faktamässiga beskrivningar av vad som verkligen skett, så kan vi då fastställa följande, då skadorna på Johanna är förenliga med följande,

Tove hade sänkt medvetandegrad redan från slaget i huvudet, alltså senast från det att hon landade på golvet.
Tove blev medvetslös inom 5-10 sekunder.
Johanna utförde mordet på egen hand.

Johanna är mördare, Maja är det inte, enligt ditt sätt att se på saken. QED!
Var det svårt att läsa hela passusen jag citerade från tilläggsbilagan? Fortsättningen på meningen som du högg kort är "d v s att Tove Tönnies under en viss tid försökt göra motstånd samtidigt som förövare försökt tygla henne,". Vad kallar du det om inte aktivt motstånd?

Jag tycker svenskan är utomordentligt enkel och lättbegriplig, eller hur?

Du har fantiserat ihop ett slag i huvudet men det är inget rättsläkaren nämner. Rättsläkaren pratar om att Tove får skador när hon gör motstånd, var i din teori sker det? Hela din teori bygger på att Tove inte gör motstånd. Tyvärr har du inte rättsläkaren med på det så din teori kan vi arkivera där den hör hemma - i papperskorgen.
Citera
2023-08-01, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Det finns en chans/risk att hon var i badrummet en kort tid men utan att ingripa eller delta. Blev rädd och sprang därifrån. Synd bara att hon inte sprang ut genom dörren i så fall. Hem och ringde polisen.
Men vad bygger det scenariot på annat än en gissning från din sida? Finns det någon fakta alls som stöder det?
Citera
2023-08-01, 20:56
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Men vad bygger det scenariot på annat än en gissning från din sida? Finns det någon fakta alls som stöder det?

Nej, bara Johannas ord.
Citera
2023-08-01, 20:56
Avslutad
Citat:
Nej, bara Johannas ord.
Har Johanna sagt att Maja sprang ut?
Citera
2023-08-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Finns inga som helst bevis för det. Skärpning, sluta upp med lögnerna och skitsnacket!

Klart det finns bevis juridiskt eftersom hon är dömd för just mord.
Sedan återstår att se hovrätt.
Citera
2023-08-01, 21:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror inte ens att Maja sprang in och ut fyra gånger som vissa påstår. Har skrivit flera inlägg om detta. Det finns enbart en gång registrerad i FUP, åklagaren nämner bara en gång under rättegången.

Och har Maja ens fått en sådan fråga, där hon ” ljuger” om antalet???

Har Maja sagt själv att hon bara gick in en gång??

Jag kan inte se en enda anledning till att åklagaren inte skulle ta upp en sådan sak med tanke på att Tove dog bara en timme senare och då var hon i sällskap med Johanna och Maja.

Jag ser inte på något vis att detta är bevisat att Maja ljuger. Tvärtom.
M gick ut med J - en gång
M gick in för att se var T fanns - en gång
M gick ut till J igen - en gång
Summerat passerar M kameran tre gånger.
Citera
2023-08-01, 21:05
Medlem
Artikel om J nu på aftonblaskan. Men låst. Någon som kan droppa innehållet här?
Citera
2023-08-01, 21:06
Medlem
Citat:

Tror nog Maja mycket väl visste vad som skulle hända. Och lät Johanna göra det färdigt. Givetvis var detta syftet med att locka med T hem efter Nöjet. Planerat och genomfört, check!
Citera
2023-08-01, 21:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag skrev för ett par timmar sen om att rättsläkarna ser skillnad på blåmärken/märken på kroppen före och efter döden.
Ja.? Hänger det ihop med sparkljuden som grannen hörde?
Citera
2023-08-01, 21:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om du med brus menar den här ljudreduceringen så bör det vara så om jag fattat det rätt att lurarna måste vara kopplade till iPhonen med bluetooth (det loggas som användardata med tidsstämpel) och något måste ”spelas upp” i lurarna för att denna ”noise cancellation” ska funka.

(Om du menar typ brus som när TV:n står på med ”myrornas krig” så finns nog inget sådant i sammanhanget.)

Generellt så loggas allt som kopplas via bluetooth och om tjejerna laddat mobilen under natten så syns det när den laddaren sätts i och tas ur. Samtidigt som laddningen pågår så loggas …31,32,33,34% osv med tidsstämpel för resp siffra/batterinivå. Batteritemperaturen loggas också.

Jag skulle nog säga att det råder lite tveksamheter inom mig om man verkligen hittat allt i mobilen där. De har säkert varit noggranna med det valda programmet Axiom men det finns andra.
Ja, jag menar typ myrornas krig, brus som är anpassat för personer med adhd. Jag tror dock att det är appar som tillhandahåller dylikt, så det borde väl registrerats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in